Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det som forundrer meg er at kursen bare stiger og stiger UTEN NYHETER. Hva skjer den dagen det kommer en eller flere avtaler ?
Har fått inn 5 kompiser nå med alt i fra 1,5k til 17 og 20k. Siste mann med inngang 74-75 og jeg sier vi selger på 1000 ( egentlig spøk men kan bli realitet)
Blir sikkert ny kanondag i morgen også.

3 Likes

Har fulgt godt med i over 3 år. Det har kommet masse gode nyheter, slik jeg vurderer det, men kursen har ikke reagert. Helt uforståelig. Ketchup effekt nå muligens

8 Likes

Kanskje utgaven av Journal of Clinical Medicine under Kristian Berg skal skrive tredje artikkelen om Head & Neck studiet i (ref. RADIUM 104 ca 40 min)

Edit: han bidrar ihvertfall med denne. https://doi.org/10.3390/jcm9010068

5 Likes

Bonusfrelst
Enig i at det har kommet masse nyheter tidligere som kursen ikke reagerte på men i fra kurs 30 til 80 er det vel bare at vi fikk beskjed om at BP var AZ. Noe annet har ikke jeg fått med meg.

Du har MYE mer erfaring fra aksjemarkedet enn meg (og de fleste her på TI slik jeg ser det). Tenker du har svaret selv kanskje? Markedet reagerer vel ikke alltid rasjonelt. Spesielt ikke i selskaper som folk ikke skjønner noe av, ikke bryr seg om og er underanalysert etc

1 Like

BioNTec opp til ny ATH og en mcap på ca 75 mrd NOK. Wow.

11 Likes

Da tror jeg du undervurderer verdien av utvidelsen utenfor onkologi. I tillegg hadde AZ bare 6 uker på dette. Det er ekstremt liten tid, og det gjelder å lese mellom linjene for å forstå betydningen av det.

I tillegg begynner det å falle inn at PCIB har utøvd “press” ovenfor AZ, både når det kommer til å offentliggjøre navnet og å sette en stopper for videre samarbeid. Skal AZ fortsette samarbeidet må det komme en kommersiell avtale, og det har de 6 måneder på.

Den selvsikkerheten og “presset” PCIB viser ovenfor AZ er ikke pga størrelsen, det er pga resultatene de har oppnådd sammen og behovet AZ har for FimaNac.

17 Likes

Spot on!

6 Likes

Da har du kanskje fulgt litt dårlig med? Inklusjon av Asia-sites (10-15 sites) og at Sør-Korea og Taiwan ble konkret nevnt bidro sterkt til at Pål Falck løftet sitt kursmål betydelig. Kursmålet på 78 var av avgjørende betydning for at vi fikk det løftet vi fikk etterkant av Q3. Fra 60 og videre oppover har nok AZ-avtalen bidratt mest.

16 Likes

En annen ting som nok også bidrar til oppgangen er vel at investorer utenfor Norge har fattet interesse for pcib. Tidligere har det stort sett vært den faste gjengen som har solgt og kjøpt :laughing:

Edit: ikke rart hvis vi får en real FOMO effekt fra nå mot 30. Juni…

13 Likes

PCIB har meldt at de arbeider med og skaffe avtaler paa alle tre forretningsomraadene, hvor AZ ett av verdens stoerste pharma selskap er ett av de. Og dette kommer etter at det er presentert svaert gode forskningsresultater paa alle plan, noe som selvfoelgelig sannsyneligjoer fremtidige avtaler.

Ikke rart kursen gaar til himmels. 5 milliarder burde vaere riktig verdi paa PCIB i disse dager. Og vi har fortsatt ett godt stykke dit.

8 Likes

Hei. Er relativt ny på aksjemarkedet men er svært interessert i bioteknologi. Hva menes med en FOMO-effekt?

2 Likes

Fear of missing out.

FOMO usually means “Fear of missing out” Just like the phrase says, the feat that now is the last chance to act. Often used to describe buying behaviour when stocks are moving suddenly and more buyers appear to enter all of a sudden.

3 Likes

Joval, imponerende hvis du er ny på børs at du kommer rett til selve juvelen :blush:
Velkommen skal du være :+1:

2 Likes

Ahha ja startet i oktober. Bioteknologi er fremtiden så for meg er det ingen tvil om hva jeg skal investere i. Gjelder bare å finne de som lykkes… Har nanovector inne så langt, og vurderer både PCI Biotech og Targovax…

6 Likes

Vet inte om vi förstått hur mycket 10-15!!! , sites i Sydkorea och Taiwan kommer öka på inklusionshastigheten för RELEASE-studien.

Nedan en aktiv studie som har 1!! site som skall inkludera 100 patienter på 4 år, vilket ger mer än 2 patienter per månad.

Jämfört med Per Waldays citat angående cites i Europa och Usa som de räknar med skall få in 1 patient per år!! Det är alltså 25gr högre rekryteringshastighet i studien nedan, detta med 1 site i Syd-Korea, PCIB siktar på 10-15 vilket jag tycker är genialt, snabbar till interinavläsning eller ännu troligare avbruten studie på grund av etiska grunder.
Att då ha 15 sites up and running istället för 4-5 i Sydostasien som man bara kan invänta godkännande innan man kan börja markandsföra och förlänga livet på patienterna.

Med grymma resultat i ryggen från interimavläsningen kan man då med hjälp av en partner( som jag räknar med finns sedan en tid tillbaka) starta igång och lära läkarna i andra Asiatiska länder hur amphinex fungerar fram till godkänning.

Randomized Phase 2 Study of Capecitabine vs Gemcistabine Plus Cisplatin in Patients With Resected Extrahepatic Cholangiocarcinoma With Regional Lymph Node Metastasis
Actual Study Start Date :
May 15, 2017
Estimated Primary Completion Date :
April 2021
Estimated Study Completion Date :
April 2022

100 patienter på 1 center, 4 år.

22 Likes

Utrolig rekruttering!

Legger ved linken for ordens skyld.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03079427?term=Capecitabine+vs+Gemcistabine+Plus+Cisplatin+in+Patients+With+Resected+Extrahepatic+Cholangiocarcinoma+With+Regional+Lymph+Node+Metastasis&draw=2&rank=1

4 Likes

For meg er ikke avdekkingen av AZ var topp tier utslaget for kursoppgang, men Pers ord, vi har hatt gjennombrudd på levering av mrna innen onkologi preklinisk, som gjør at jeg er superoptimist og ser muligheter for enorme verdier.

Dette har BP og forskningsmiljø i verden forsket på i flere tiår uten noen tilfredsstillende løsning. Det er en enorm satsing innen genteknologi og sitter vi på en god løsning er potensialet nesten ufattelig.

20 Likes

TA ?
Topper?

Jeg holder meg også til de referater Sørlendinger har kommet med. Til de som er ny her. Søk op @Sorlendingen

Med FimaNac en 3 dobling av kursen innenfor neste 90 dager ser jeg som stor mulighet.

Siste snitt av @Sorlendingen siste Q3 referat.

Ledelsen i Pcib vet selvsagt at de sitter på en teknologi som kan være verd store beløp. De vil selvsagt ikke akseptere et skambud, men det er selvsagt aksjonærene som tilslutt bestemmer.

Hvis AZ bestemmer seg for å kjøpe selskapet, vil de trolig ønske full kontroll, det vil si at de må få aksept på over 90% av aksjene. Største aksjonær er som kjent Erik Must med over 10% av aksjene. Han selger normalt ikke aksjer. Det eneste som kan få han til å selge er et bud som reflekterer den enorme potentielle verdien til Pcib. Slik er det også meg, samt med mange av de andre aksjonærene som har sittet med aksjer i selskapet i mange år og skjønner potensialet. Vi selger ikke uten et bud som reflekterer verdien til Pcib. Jeg tror derfor at det blir vanskelig for AZ å få kontroll på mer en 60-80% av aksjene uten et skikkelig bud.

Hva må i så fall AZ betale for å komme over 90% av aksjene. Personlig tror jeg de må by minst 50-100 milliarder for å kunne håpe på dette. Dette er selvsagt et enormt beløp i forhold til dagens prising av selskapet, men ikke urealistisk i forhold til andre oppkjøp innenfor nucleic acid området.

Når kan en forvente et slikt bud? AC har dårlig tid. Pcib har satt av 6 måneder til forhandlinger. Som tidligere nevnt driver trolig også Biontech med mRNA forsøk med Pcib sin leveringsteknologi. De er derfor ikke usannsynlig at de også vil få tilsvarende resultater som AZ har fått. For å unngå konkurranse med andre selskaper og ikke minst andre BP, tror jeg derfor at budet vil komme i løpet av første halvår av 2020. Som et resultat av at AZ ikke ønsker konkurranse fra andre BP, tror jeg derfor heller ikke at Pcib får lov til å publisere resultatene fra samarbeidet med AZ før ting er avklart om et mulig oppkjøp.

Dette er selvsagt ett av flere mulige scenarioer for veien videre. Mange vil selvsagt mene at 50-100 milliarder er urealistiske drømmer. Selv tror jeg ikke det. Uansett hva en tror, neste halvår blir i hvert fall utrolig spennende for Pcib aksjonærene.

5 Likes
1 Like