Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Vel, jeg håper PCIB har patentert også bruk av sitt teknologi inni alle mulige bruksområder (dvs ikke bare teknologien selv).
Det høres umulig ut, men i mitt felt har jeg sett en sluttbruker (major olje selskap) fått godkjent patent om å bruke et bestemt gas turbin model (fra et gas turbin produsent) i et bestemt område (LNG produksjon) som umuliggjør at gas turbin produsenten kan selge den modellen for bruk i LNG anlegg (til hvem som helst) uten å måtte betale royalties til olje selskapet.

Edit: og ingen royalty til produsenten, fordi det ble aldri brukt, tross store fordeler.

2 Likes

Helgas poll

Hva slags avtale , hvis noen, får vi mellom AZ og PCIB i år?

  • Ingen avtale
  • Forlengelse av pre-klinisk samarbeid
  • Kommersiell avtale 1 indikasjon
  • Kommersiell avtale 2 indikasjoner
  • Kommersiell avtale flere enn 2 indikasjoner
  • Eksklusiv lisensavtale fimaNac
  • Oppkjøp av hele Nac-plattformen
  • Oppkjøp av hele selskapet

0 stemmegivere

1 Like

100 euro er vel der vi ender med evt. oppkjøp. Basert på tidl. erfaringer.

100 Euro pr aksje antar jeg at du mener. Hvis ikke har du høstet tvilsomme erfaringer på din vei :slight_smile:

Jeg har ventet på små positive nyheter i PCIB før, men denne gangen er det en STOR kortsiktige nyheter om AstraZeneca. Utrolig spennende!

Radforsk, E 90.
20:11 "…Min tolkning er da ganske enkel. Når man har kommet så langt i samarbeidet og så langt som dere har gjort. Og velger å gjøre denne beslutningen. I stedet for å si at vi bare skal ta den med 1/2 år til som dere har sakt tidligere. Da tenker jeg, det å bruke et 1/2 år til etterpå hadde jeg ikke giddet å gjort hvis man ikke satt på gode resultater.

21:43. “Men nå er vi i en fase der vi mener det er fornuftig å si at… Nå er vi ferdig”

11 Likes

Dette var jo i August. De har kommet med mye nytt etter den episoden.

2 Likes

Dette er vel ikke gyldig/relevant lenger, i og med at de alt har vært tilbake.

Episode 103 og 104 er enda bedre @Verde, listen and enjoy :slight_smile:

4 Likes

Godt nyttår til alle

Tenkte å bidra med et innspill ift samtaler med AZ.

Jeg vil tro at modeller og “scope” for samarbeid blir luftet i en relativt tidlig fase i perioden vi er inne i. Men det er vel bare konkrete bud (kjøp av aksjer) som skal kommuniseres.

Mao slik jeg forstår det vil andre mulige avtaler og forslag om disse ikke kommuniseres før de er signert. Hvis PCI Biotech har gode kort på hånden (som vi alle tror de har) så kan det at dette drøyer være svært gode nyheter da en av årsakene kan være at de rett og slett avviser de første skissene.

Jeg tror (og håper sterkt) PCI Biotech både av humanitære og finansielle årsaker ønsker å skape en Nac plattform som gir muligheter utover AZ.

2020 er året for alle oss tålmodige (og stae)

9 Likes

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/e9fb6c0a-1780-404e-a97b-7dfb93bfe986

Viser vel ca der vi står i dag.


Skal alle ha satt inn stent i gallegangen hvor svulsten sitter før RELEASE-studien begynner for den enkelte?
I så fall så vil vel ikke effektforskjellen med/uten PCI teknologien komme frem mht dette med å holde gallegangen åpen?

Dersom studiet ikke setter som forutsetning at stent skal settes så hva gjør en da når svulsten vokser og forhindrer gallen å passere svulsten , kan en da sette inn en stent mens studien pågår?
Vil ikke det forstyrre dataene?

Kontrollgruppen ser alt og vet alt så vil de ta aksjon når de ser at de feks 30 første så blir alle utenom de som mottar PCI-behandlingen gule i øyene og dødssyke.

For meg så virker RELEASE studiet å være litt av et etisk dilemma og kontrollgruppen vil tror jeg stoppe kontrollarmen tidelig og la alle få pci-behandlingen.

8 Likes

En liten tanke som har streifet meg er det rundt et mulig scenario der Astra vil ha eksklusivitet.

Mange har vært inne på at dette eventuelt kommer til å koste en del ekstra. Det som ikke har vært nevnt er at i det øyeblikket en eventuell eksklusiv avtale inngås så vil enten de 5-6 andre samarbeidene måtte opphøre grunnet avtalens utforming eller de 5-6 andre samarbeidene blir avsluttet fra den andre parten.

Disse selskapene vil jo ikke ønske å bruke mer tid og ressurser på noe man aldri vil kunne benytte seg av (grunnet en slik eventuell eksklusivitetsavtale) , vil jeg tro. I det minste vil jo i hvert fall samarbeid måtte settes på hold inntil Astra hadde fått verifisert 100% om de kan og vil bruke NAC i en eller flere indikasjoner. Det vil jo kunne ta flere år…

Dette vil igjen bety at pcib, på en måte, “brenner alle broer” for FimaNAC i forhold til sine eksisterende samarbeid og er også et meget godt argument for at en slik avtale ikke ønskes av pcib. I tilfelle en slik avtale landes bør den ikke bare prises sinnsykt høyt men mye mer enn sinnsykt, mener jeg.

7 Likes

Kan noen forklarer meg enkelt hva forskjellen på eksklusivitet og oppkjøp av hele NAC-platformen ?

1 Like

Biontech og Roche kombinasjonen er kanskje også aktuell så at AZ skal gis særfordeler har jeg aldri forstått.

En oppnår ihvertfall ikke budrunder på fimaNAc på den måten.

2 Likes

Dersom AZ ønsker eksklusivitet som går på bekostning av andre samarbeidspartnere må selvfølgelig PCIB gå til de andre og opplyse om dette ønsket. Da er det opp til de andre å komme med motbud.

8 Likes

@ufo, enig. I og med at NAC er vanskelig å prissette vet man kanskje ikke verdien før en eventuell “budrunde” på eksklusivitet oppstår?

Men hvordan skulle en slik “budrunde” foregå hvis man da ikke skulle kjøpe hele FimaNAC?

1 Like

Jeg håper ikke det blir noe budrunde på Nac plattformen. Og jeg håper PCI Biotech sier klart og tydelig at det som er aktuelt er lisensavtaler knyttet til indikasjoner.

Gjerne eksklusive pr indikasjon som i seg selv vil ha høy verdi, og som er mulig å “regne hjem”.

Et kjøp av hele plattformen eller hele selskapet håper jeg ikke er aktuelt nå. Det tror jeg blir en like umulig gjettekonkurranse både for BP og PCIB som den vi har gående her nå…

Men hvem vet

3 Likes

Så langt markedet er orientert om, er gjeldende strategi for utvikling av fimaNAc at teknologien skal utlisensieres på en “non- / semi-exclusive basis”. I dét ligger sjølsagt at ingen utlisensieringsavtale skal gi total eksklusivitet for bruk av teknologien innenfor fimaNAc.

“Non-exclusive” tolker jeg i denne sammenhengen som at en lisensavtale - i høyden - gir eksklusivitet for bruk av teknologien til én spesifikk produktkandidat. “Semi-exclusive” forstår jeg tilsvarende som at avtalen gir eksklusivitet til utvikling av “et knippe” produktkandidater / eventuelt spesifikt sykdomsområde (f.eks. for genredigering) eller spesifiserte kategorier innenfor kreftsykdommer.

NB! Jeg kan verken huske å ha lest eller hørt at ledelsen noen gang har redegjort for hva man her legger i disse begrepene (non- / semi-exclusive). Der vi nå står, ville det vært svært interessant om ledelsen kunne utdype dette nærmere.

Så er det med formulerte strategier som med lover og vedtak allment; man har en lov / et vedtak / en strategi til den blir avløst av en ny.

Eksempelvis; skulle AstraZeneca si at enten skal vi ha full eksklusivitet for bruk av teknologien til alle formål knytta til onkologi - hvis ikke blir det ingen avtale - ja, så er det nok svært sannsynlig at styret vurderer om en skal justere strategien. Even more so om AstraZeneca skulle stille ultimatum om absolutt eksklusivitet for alle formål.

10 Likes

Om dette er oenskelig eller ikke, maa avjgoeres av hvor mye penger AZ eventuellt byr.

For vaar del, maa vi se paa hva vi kan forvente oss i fremtiden. La oss si at vi inngaar 30 nac avtaler de neste tre aarene, hvor 33% av disse lykkes i og skape en suksessfull medisin. Altsaa 10 avtaler som gaar hele veien til maal. Hvor mye vil dette bli verdt for PCIB?

Ett bud maa i saafall speile store deler av dette.

2 Likes

:point_down:Dette er det første innlegget til Totomto — la oss ta han eller hun godt imot! :slight_smile:

Totomto

109

1t

Hei!

Tenker PCIB kan være en spennende investering og muligens min neste.
Mener dere dagens kurs gir en ok inngang? Ser vi en korreksjon snart om det ikke kommer noe nyheter?

———

Riktignok i feil tråd, men jeg syns ikke rapportering var noen hyggelig måte å ta i mot en nykommer på. Kunne vel bare flyttet innlegget til småprattråden?

10 Likes

Forhåpentligvis er dette min siste investering…

2 Likes