Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

La oss holde tråden til tema :slight_smile:

3 Likes

Snart våkner vell amerikanene. Vil dette gi noe positivt utslag på dagens kurs tro?

1 Like

Hvis vi ser på volumet til PCIB og PHO har PCIB vært størst de siste dagene med oppgang.
I dag faller det. Da er volumet minst for PCIB.
Jeg tolker det som at aksjonærene stort sett er klar over potensialet og er lite villige til å selge.

8 Likes

Vel, gaar det som Soerlendingen tror, og AZ vil kjoeper PCIB, legger de grunnlaget for og ta innersvingen paa resten av BP markedet naar det gjelder immunterapi og kreftvaksine markedet, som alle forventer vil styre fremtidens kreftbehandling.

Og AZ sitter med all informasjon vi vet om, samt hva de har faatt til selv. Tilsammen mer enn hva vi vet. Saa hvorfor ikke. Er de overbevist om at vaar leveringsteknologi vil bringe de lykke og maamon i fremtiden, maa det vaere utrolig fristende og innfri Soerlendingens spaadommer.

I saafall kan man godt legge til at dette skan skje naar som helst. Med andre ord er det en farlig oevelse og sitte uten PCIB aksjer om dagen. Det ville ikke jeg tatt sjansen paa.

8 Likes

Stille på forumet i dag. Noen dager siden siste “korreksjon” men vi kan ikke miste humøret om det butter litt imot en dag eller to.
Det blir reker og rødvin her i kveld uansett børs-slutt.
God helg til alle i fan-klubben!!

15 Likes

Likte ikke at nedsalget starta igår da den passerte 82. Har vært 2 dager med nedsalg fra slutten av dagen igår nå.

Nei det er aldri hyggelig når kursen går ned men se det positive og vær glad det finnes masse kjøpere. Helt normalt med slike krusninger ( har 30 års erfaring så lar meg ikke påvirke).

4 Likes

Kanskje greit å huske på at fra mai til november hadde vi en “ørkenvandring” der kursen stort sett hele tiden lå i intervallet 25-30. Da bør man ikke la seg rive så veldig med av de småsvingningene vi ser her oppe. Vi skal heller være svært fornøyd med at PCIB ser ut til å tiltrekke seg stadig større oppmerksomhet. Og at det er som fortjent.
Når det smeller, vet ingen. Men NÅR det smeller skal i alle fall jeg fortsatt være godt lasta. Og nå er vi snart én dag nærmere! :slight_smile:

11 Likes

Når vi har «taklet» ørkenvandringen mellom 25-28 er bevegelsene mellom 75-80 en lek i forhold.

Tror ikkje det er mange dagene før vi lukter på 80 igjen.

5 Likes

Vi får se det som en god dag til å plukke noen ekstra aksjer til lavpris mot hva den vil stå i ila de neste 6 mnd

Ps. Jeg har nå kommet meg over 1.5k streken å jobber videre mot 2k så for meg så liker jeg godt når det dipper litt

7 Likes

INGEN red flags=INTET å klage over.

5 Likes

Plukket 6,5k på slutten til snittpris 76,70, så får vi se om det var lurt.

4 Likes

For meg ble det 753k i pluss i går og 870k minus i dag. Man skal kjenne at man lever.

8 Likes

Frosne reker idag da?

3 Likes

Tross alt fredag!! :rofl::ok_hand:t2:

AZ og sin hemmelige produkter…

Hvor mye hemmelig arbeid ligger rundt på laboratoriums bordene rundt om og godgjøres seg grunnet “patent tid”? I noen tilfelle, spesielt på banebrytende teknologier, kan det vel være en god strategi å vente lengst mulig før søknad om patentbeskyttelse?

Tenker litt i forhold til mulighet for at det kan være “masse” teknologi som enda ikke er offentliggjort og først når de skal ut på mennesker at man søker om patentbeskyttelse. På denne måte øke den relative patenttiden for produktet. Derav at det kan fort komme overraskelser som “lyn fra klar himmel” i forhold til AZ og PCIB.

Noen tanker/ kommentarer?

1 Like

Patentbeskyttelse / patenttid.

Ja , tidspunktet for å søke patent på indikasjonene selskapene jobber med kan vel neppe drøyes noe særlig.
Patentene må vel være på plass (søknadene) tidelig i prosessen og før rapporter og deltakeelse på konferanser / samarbeide med andre aktører.

Har tidligere undret meg over patenttiden på ODD produkter som har patentbeskyttelse fra 8n / 10år men her starter patentet å løpe når produktet er godkjent på markedet og ser en på vanlig patenttid så ligger vel dette ca i størrelsesorden 20-25 år (Ca) men patenttiden her starter fra tidspunktet det søkes for.
Så da er kanskje ordningene ganske så like?
Det går kjapt 10 til 15 år med å få produktet på markedet så sitter en vel igjen med ca 10 år igjen med effektiv patenttid.

Derfor , det siste patentet godkjent for delivery innen mRNA fimaNAc
som løper til 2039 er vel neppe dagligdags.
19 års patentbeskyttelse på den beste (og foreløpig eneste) delivery med målrettet og styrkeregulert (opp til 50X forsterkning) uten bivirkninger og behagelig å bruke teknologi…Et kunststykke å klare å få i stand et slikt patent innen et av de aller hotteste nye områdene som kommer nå innen genteknologi.

Dette slik jeg oppfatter det nye patentet innen fimaNAc.
Korriger meg om jeg tar feil.

7 Likes

Tekinvestor reke-og-rødvinskalas om vi blir kjøpt opp innen sommeren?

9 Likes

Si hypotetisk at AstraZeneca løser diabeteskoden v.h.a Fimanac som er patentert av PCIB.
Kan da AZ søke patent på denne diabeteskuren som forutsetter bruk av PCIB´s allerede patenterte leveringsmetode ?
Jeg skulle tro det i så fall betyr en ganske formidabel godtgjørelse for PCIB

3 Likes

Ja, eller gravøl om vi da er under firesifret :see_no_evil::beers::joy:

2 Likes