Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Det viktige etter i morgen, er at katten er ute av sekken.

Noe som betyr stoerre sjanse for medieomtale og avtaler.

Sorry, feil traad.

3 Likes

Ja, når de norske finans journalistene kommer på banen og forteller om blålysteknologien, blir alle forvirra igjen.

3 Likes

Vet du egentlig hva det betyr at katten er ute av sekken?
Katten ble solgt som gris i sekken, da den kom ut av sekken var det altså en meget dårlig nyhet.

2 Likes

#redemptionforthe@gleinster

1 Like

Det var også en smarting her som skrev at “en svane gjør ingen sommer” :slight_smile:
Det heter “en svale gjør ingen sommer” da deres ankomst betyr at sommeren er på vei.
(denne bør flyttes til småprat-tråden).

1 Like
6 Likes

Härligt att se AZ:s betalningsvilja :+1::+1:

5 Likes

Etter å ha vært på DNB sin konferanse er det mange ting som har vært diskutert på forumet, som jeg kan bekrefte at stemmer. Jeg vet at Per og Ronny hadde møte med Folketrygdfondet og flere andre investorer med dype lommer (fordelen med å være til stede på en slik konferanse). Når det gjelder FTF investerer de ikke i selskaper med MCAP under 2 milliarder og da er det også naturlig at de snakker med PCIB, og om de kjøper seg inn er det bare positivt med langsiktige eiere.

Det har også vært diskutert om det vil være lurt av PCIB å kjøre en emisjon nå som kursen er på ATH. PCIB kjører ikke emisjon bare for at det er kjekt å ha penger, de kjører emisjon når de trenger penger, det gjør de ikke pdd, og de bekreftet til meg at ingenting hadde gledet de mer en at de ikke trengte å gjøre det i fremtiden. Det betyr igjen at de som oss håper at fremtidige avtaler vil dekke opp for evt pengebehov til fremtidige prosjekter. Et slikt prosjekt er innen FimaVacc og de anså det som rimelig at de ville finne ut av hvilken indikasjon de ville gjøre et eget studie i løpet av det neste halvåret.

Det er var også betryggende å høre, slik som de også har sagt i podcaster, at selskaper kontakter de ifb med FimaVacc. Viljen til å skrive en konfidensialitets avtale for å få dataene som ble presentert denne uken sitter langt inne, og de fleste selskaper har en policy om å ikke skrive slike avtaler. Nå er ikke det lenger et problem, og PCIB kan sette inn ressurser for å finne partnere.

Når det gjelder det å finne partnere bruker PCIB også ekstern hjelp i form av profesjonelle biotech rådgivningsbyråer. Dere kan også være trygg på at disse også blir brukt ifb med fremtidige avtaler, spesielt med tanke på verdivurderinger av teknologien. Derfor er det så viktig å se på hva andre har betalt i lignende avtaler, og da er det bare å sjekke hva snøffelen har skrevet om det. Det vil selvfølgelig også øke sjansen for at PCIB vil få seg en partner i Asia om ikke så altfor lenge, slik Per tydelig ga uttrykk for at de så det som hensiktsmessig å få partner på et tidlig tidspunkt i Asia, gjennom intervjuet med TDN Finans.

En av de tingene jeg tok opp med de var mangelen på tallstørrelser som investorer kan regne på i deres presentasjoner, og nå tenker jeg på gallegangskreft. Når det gjelder pris pr behandling er den øvelsen like vanskelig for PCIB som for deg og meg. De som oss forholder seg til Life Science sin publikasjon om prising på Orphan drugs, men at det er en rekke ting som spiller inn når endelig pris bestemmes blant annet klinisk nytte, mOS og Quality of life. Dess bedre, dess høyere pris naturlig nok. Det som jeg utfordret de til å se på, og som de også lovet meg å gjøre, er å se på pasientgrunnlaget på nytt nå som Asia blir en del av RELEASE.

En annen og viktig opplysning, og som Bra_Britt har vært inne på, er off label bruk. Per kunne fortelle at når man får en markedsgodkjennelse er veien for sykehus kort til å bruke dette også innen andre områder på gallegangskreft, og ikke bare extrahepatic som er det PCIB kjører i RELEASE. Det vil da bli naturlig for dem å anbefale bruk av FimaChem både på distal og de med metastaser, og sikkert også prøve å gjøre inoperable til operable. Per sa at i mange tilfeller kunne off label bruk stå for så mye som 80% av inntektene til et markedsgodkjent produkt.

Til slutt vil jeg komme med en henstilling til alle aksjonærer i selskapet, slutt å send mail til studiesentere, AstraZeneca mfl og Nyenburgh. Det er helt utrolig at noen får seg til å gjøre dette. Ronny fortalte meg at han hadde møtt en fra Nyenburgh som lurte på hva som skjer i Norge? Han hadde fått hat mail fra flere etter at de hadde begynt å selge seg ned, unfuckinbeliveable!! Det må da gå an å ha et litt mere profesjonelt forhold til sine investeringer, og stole på at ledelsen og styret gjør alt de kan for å gjøre det beste for selskapet og deres aksjonærer, det gjør jeg, og jeg tror at vi fortsatt bare er i starten av et nytt norsk biotech eventyr på OB. Akkurat som Susanne Stuffers er jeg av den klare oppfatning at valideringen av teknologien fra AstraZeneca er den største årsaken til kursoppgangen, og jeg tror vi har mye positivt å se frem til når det gjelder bruken av PCIB sin teknologi plattform.

89 Likes

Er det mulig?? Håper dere som driver med dette skjønner at dette SKADER PCIB. Helt utrolig at det går an. Det er ikke rart mange ser på denne tråden som ubrukelig hvis det er slik folk oppfører seg.

14 Likes

Tusen takk for flott sammenfatning. En god bekreftelse på at vi sitter i et selskap med fantastisk teknologiplattform og at vi har et unikt utgangspunkt videre. Deler også din oppfordring om å la ledelsen gjøre jobben sin. Jeg blir flau når jeg ser at medskribenter har sendt mail til diverse selskaper og tror de “hjelper” PCIB.

6 Likes

Trist å se at det også blant PCIB-aksjonærer finnes idioter :confounded:

7 Likes

Takk e-mannen! Veldig oppløftende oppsummering om rikets (PCIB)sin tilstand.

4 Likes

FTF eier 6.5% av NANO. Skal de inn med rundt 5% i PCIB vil det skape et voldsomt kjøpepress. En har sett de siste ukene at man ikke får mange aksjer uten å presse kursen opp.

6 Likes

Jeg ser, dessverre, på Folketrygdfondet som et tveegget sverd.

Det vil skape enormt kjøpepress, og kraftig kursstigning, dersom de skal kjøpe seg inn i selskapet.

På den annen side, PCIB vil da etterhvert kunne bli offer for massiv shorting, med resulterende kursmassakre.

7 Likes

Sykt spennende. Ved inngåelse av avtale med partner evnt oppkjøp må dette tas med i betraktning. Er vel ikke uten grunn at man sier at gitt AA gir blockbuster inntekter.

7 Likes

Greit nok det. Men som en langsiktig investor tenker jeg at det må dekkes inn en gang også.

3 Likes

Veien videre med AZ skal også avklares innen det neste halvåret.

Merkelig sammentreff :stuck_out_tongue:

4 Likes

Det må vel bety at flere større investorer i disse dager tar en nærmere titt på PCIB-caset, og da er det vel ikke helt utenkelig at flere enn oss oppdager potensialet og hvilke verdier PCIB besitter.

15 Likes

Ja, ved neste emisjon der massiv shorting har diktert kursen ned 70%.

5 Likes

En sak er sikkert og det er at ethvert fond og enhver kjøper av PCIB er hjertelig velkommen til det🚀

Om det er Warren Buffer eller Folketrygdfondet, Spetalen eller andre er revnende likegyldig. Det gledelig er at interessen for PCI Biotech tydeligvis har tatt seg opp Big Time!

Gledelig å se at det problematiseres at mulig store fond mulig er på vei inn i PCIB​:joy::partying_face:

4 Likes