Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Hoerer hva Falck sier, men naar han snakker om hva NAC og AZ kan faa til, kan det best sammenlignes med de stoerste medisinske nyvinningene verden noensinne har sett.

Dette gjoer meg enda mer sikker paa at vi mottar ett bud, istedenfor avtale. For AZ kan ikke ta sjansen paa paa og slippe andre til her. OK, det kan bli en eksklusiv avtale, men da sier PCIB samtidig nei til alle de andre BP selskapene, som muligens kan ha medisiner som virker bedre en AZ sine, og maa i saafall ta seg klekkelig betalt. The next generation…Kan ikke forstaa annet enn at vi da snakker om fete summer.

15 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Hode-nakke ser mer og mer sannsynlig ut som fremtidig indikasjonsstudie for Pcib.

" Bavencio Seen as Ineffective in Phase 3 Head and Neck Cancer Trial"

19 Likes

But in a pre-planned analysis conducted by an independent Data Monitoring Committee (DMC), it was determined that Bavencio’s use was unlikely to significantly extend progression-free survival compared to placebo. As such, the Committee recommended to terminate the trial, the companies said in a press release.

This trial was originally set to run until 2022. A detailed analysis of the data will be presented to the scientific community.

Når startet studien?

1 Like

PCI Biotech Holding ASA publishes the Annual Report 2019

7 Likes

Dette er ikke en konkurrent etter det jeg forstår.

Det som kan være nyttig å trekke ut her er hvordan FDA har latt de få denne godkjenning i rekordfart med litt over 100 pasienter.

https://www.google.ch/amp/s/www.nasdaq.com/articles/fda-approves-first-targeted-treatment-for-bile-duct-cancer-2020-04-20%3Famp

3 Likes

Gammelt nytt

  1. April er nytt for meg.
    Av det jeg kan finne så planla de rundt 400 pasienter. Om vi får samme FDA behandling så kan det gå fort for oss også.
7 Likes

@pdx, kan vi flytte denne diskusjonen til Småprat, synes vi burde ha såpass respekt for de som sitter med faglig tyngde at vi lar fundamental-tråden være med mindre vi har noe vesentlig å melde…

Dagens diskusjon er mer på et spekulasjonsnivå, og covid-19 forhåpningene bør være langt fra «fundamentalt», spør du meg.

28 Likes

Enig!

4 Likes

Sorry folks, jeg glemmer hele tiden hvilke traad jeg er paa.

2 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

PCI Biotech: Invitation to Q1 2020 results presentation

16 Likes

PCI Biotech appoints Mr Ludovic Robin as Chief Business Officer

25 Likes

Hvis man ser på Shire, som jo i 2018 ble solgt til Takeda for 630 milliarder NOK etter dagens dollarkurs, så var det i perioden Mr Robin Loduvic var der som var en svært hektisk periode i deal-makings, så selv om jeg ikke kan klare å vurdere Ludovic sin eksakte rolle så er det klart at han må ha lært en hel del der.

“2010 saw a change in company strategy, with the company seeking to expand through mergers and acquisitions - culminating in the company becoming one of the most acquisitive in the industry.”

" In 2010 the company acquired Movetis, a Belgian company focusing on gastrointestinal products for $565 million,[11] a year later it acquired regenerative medicine manufacturer Advanced BioHealing.[12] In 2012 the company acquired FerroKin BioSciences for $325 million along with FerroKins lead iron chelator - FBS0701.[13] 2013 saw the company complete its highest number of acquisitions with Lotus Tissue Repair, Inc. (lead compound, ABH001),[14] SARcode Bioscience Inc.,[15] with the last being ViroPharma. Shire changed the name of ViroPharma to Shire Viropharma Inc. upon acquisition and on their final day of trading the company was valued at $3.3 billion.[16] At $4.2 billion, ViroPharma set a new company record.[17] In 2014 Shire acquired two rare disease drug companies: Fibrotech[18] with its antifibrotic compounds for $75 million, and Lumena, a company researching rare gastro-intestinal and hepatic compounds, for $260 million.[19]

In 2015, NPS Pharmaceuticals was acquired for $5.2 billion, bringing along its rare disease drugs Gattex and Natpara.[20] On their final day of trading, NPS had a market capitalisation of $4.99 billion. The company also acquired, later in the same year, Meritage Pharma for $245 million, Foresight Biotherapeutics for $300 million[21] and Dyax for $6.5 billion.[22][23] The purchases bolstered Shires gastro-intestinal and rare disease sectors, with Phase-III-ready treatment - Budesonide - for the treatment of eosinophilic esophagitis. As well as expanding the company’s pipeline with a late-stage treatment candidate for infectious conjunctivitis with lead candidate FST-100 and increasing the company’s rare disease catalogue with Dyax’s portfolio of plasma kallikrein inhibitors against hereditary angioedema (led by the approved drug Kalbitor and the Phase III DX-2930). In January 2016, the company made its most significant purchase, with the $32 billion acquisition of Baxalta (which had been spun-off from Baxter the previous year[24]), creating the largest global biotech company focused solely on rare diseases"

28 Likes

Shire-referansen satt jeg og siklet en del på.

Spesielt siden Takeda er et av selskapene jeg holder som svært aktuell som en aktør som kan finne på å ønske å videreutvikle sin footprint i Norge.

Ser ut som PCIB har funnet seg en finfin kandidat, regner med han skal flytte til Oslo?

8 Likes

Meget bra snøffelen :rocket:

Gledelig med slik størrelse til norsk biotek!

Det er også gledelig å se Asia og RELEASE locations når nu nyhet om «South Korea records no new domestic cases for first time since February«!

10 Likes

Det at PCIB trekker slike kapasiteter til selskapet er i mine øyne en verifikasjon/bekreftelse på at PCIB sitter på en god og ettertraktet teknologi.

Her rustes det opp for fremtiden og så styrker en jo selskapet også mot frafall etc , feks sykdom.

Biotek er spennende greier.

6 Likes

Sikkert en flink fyr.
Bør vel også ta med litt info fra andre siden av vektskålen også.
Her er aksjeutviklingen for hans nåværende arbeidsgiver siden han ble en del av Advicenne SA:
image

Kan selvfølgelig ikke knytte dette rett opp mot ham, men det er hva det er.

3 Likes

«While at Shire he was a member of the French Executive Board from 2008 to 2016. In 2016 he joined Advicenne, a French biotech listed on Euronext (Paris-Brussels) as CBO, deputy CEO, responsible for commercial strategy of the drug candidates under development/registration in EU and US.»

Han har teft. Går fra Shire som Takeda slukte og går i biotek TTT raskt videre der det lukter gull, PCI Biotech. For en dealflow han har levert. Det er bare å bukke og takke!

8 Likes