Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

“” Dette er spekulativt, men det kan være sånn at Astra allerede er klar over dette aspektet har validert det med interne studier, og at avtalen som forhandles fram nå blir i et mye større omfang med flere indikasjoner enn vi tidligere hadde sett for oss.""

Tusen Takk for fantastisk innlegg Bra Britt, rundt funnet fra Investor… Flere her inne har nok savnet faglige kvalitets innlegg ifra deg :ok_hand::blush:

Nå ønsker vi flere Eminente forum skrivere til å dele flere meninger og tanker rundt dette funnet…
Kan dette ha vært “Gamechanger” våren 2019?
Kan dette være grunn til at Per sitter med den beste “poker hånden”?
Det lukter Fomo frem til AZ (avtale) :partying_face::smiling_face_with_three_hearts::ok_hand::blush:

17 Likes

Hvis det ikke er tilfeldigheter som har gjort AZ så stor kan vi gå ut fra at de er interessert i alt.

1 Like

«AstraZeneca Approaches Gilead About Potential Merger»

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-07/astrazeneca-is-said-to-approach-gilead-about-potential-merger

AZ må bli større for å ha råd til å betale det PCIB er verdt…? :wink:

3 Likes

AZ og Gilead er nok noe som tar tid, de har ikke hatt det første møtet ennå. Neste vår kanskje?
Det ser vel også ut til at Gilead ønsker å fortsette på sin egen vei.

4 Likes

AZ årsrapport 2017

In collaboration with the Oxford Institute of Biomedical Engineering and the Oxford Centre for Drug Delivery Devices, we are working with Professors Constantin Coussios, Bob Carlisle and Robin Cleveland from the Biomedical Ultrasonics, Biotherapy and Biopharmaceuticals Laboratory (BUBBL) in the Institute of Biomedical Engineering, we are working to investigate the use of shock waves, ultrasound and nanobubble mediated sonoporation to enhance intracellular delivery of nucleic acids.

33 Likes

Fantastisk fin redegjørelse Bra_Britt for hvilke nye muligheter som åpner seg med fimaporfin som en sonosentisizer.
Og må faktisk si at jeg er litt overrasket at det i det hele tatt er mulig å bruke lyd for å oppnå mye av det samme som man bruker lys til. Men det er det jo tydeligvis !
Skulle intuitivt tro at energimessig så er ultralyd og lys 2 forskjellige saker, og ser ut fra artikkelen at alt ikke er helt klart, men “samma det”, så lenge det funker!

“It is thought that the mechanism underlying both cell plasma and endosome disruption is similar for both PCI and SCI, which are based on PDT and SDT effects, respectively. It should be noted that there is still some uncertainty as to the exact mechanism of the effects of SDT on cells, although ultrasound-induced inertial cavitation is likely a key component in the production of singlet oxygen via sonoluminescence emission [17, 18, 26, 27]. According to this hypothesis, indirect photoactivation of the sensitizing drug results in singlet oxygen generation. TPCS2a has a significant absorption peak around 400 nm, which overlaps with the most intense region of the sonoluminescence emission spectrum (α 200 to 400 nm), thus providing the possibility of significant singlet oxygen formation.”

Sonoluminescence har ikke jeg hørt om før, men virker å være et relativt nytt felt, og jeg var heller ikke klar over SCI, sonochemical internalisation.

Nå virker ikke dette være en helt ny ide fra Kristian Berg og Anders Høgset, for Kristian Berg har tydeligvis publisert innenfor dette temaet før, feks i 2016.

Og det virker som det er fyr med navn Hirschberg, som på en eller annen måte er i Kristian Berg sin sfære som er en nøkkelfigur innen SCI.

Man lærer så lenge man lever, og dette var jo særdeles hyggelig ny lærdom, særlig når man har satset penger på fimaporfin-teknologien, for nå er det jo ikke bare snakk om PCI-teknologien, men også SCI-teknologien.

71 Likes

Ja, det er definitivt en kobling mellom Hirschberg og Beckman Laser Institute and Medical Clinic og Radiumhospitalet og Berg. I en annen artikkel fra 2016, som bare er av disse amerikanerne, så skriver de på slutten “The authors are grateful for support from the Norwegian Radium Hospital Research Foundation”

39 Likes

Som jeg skrev på chatten for litt siden, så har jeg søkt på patenter på Beckman Laser Institute and Medical Clinic og folkene tilknyttet det. Det er mye, men ingen ting som går på sonochemical internalisation. Så da satser vi på at Høgset har sendt inn alt med PCI Biotech sitt navn påskrevet :grinning:

62 Likes

Innser at jeg går knallhardt ut i første innlegg her inne, men kan ikke dy meg :stuck_out_tongue:
Av alle de spennende figurene i artikkelen er vel den du har lagt ved her den minst interessante. Som de skriver i artikkelen:

As shown in (Figure 4), the highest FUS irradiances (0.3 and 0.4 W/cm2) resulted in significant cytotoxicity. Almost all cells exposed to SDT at 0.4 W/cm2 for 2 min. (48 J/cm2) were killed. Based on the data presented in (Figure 4), exposure of TPCS2a-incubated F98 cells to 2 min of 0.1 and 0.2 W/cm2 FUS resulted in cell survival/viability ranging between 35 and 80%, and as such, these exposure conditions were deemed appropriate for the SCI studies.

Dette viser vel bare at fokusert ultralyd med effekt >0,2 W/cm2 vil drepe “alle” celler på sin vei og altså være skadelig for pasientene. Eller?

Slik jeg ser det er det figur 6 som er kruttet:


Asterix betyr at det er statistisk signifikans (p<0.05).

As evidenced from the calculated αvalues, SCI demonstrated a pronounced synergistic effect of α = 3.3 and 3.9 for 0.15 and 0.3 µg/ml BLM respectively (the higher the α value, the greater the degree of synergism). Calculatedα values in the case of FUS+BLM were 1.4 and 1.36 for 0.15 and 0.3 µg/ml respectively. These results clearly demonstrated an increased synergistic effect of SCI compared to SDT or FUS+BLM applied independently.

TPCS2a (fimaporfin/Amphinex)+ BLM +FUS (=SCI) er altså ca. 3 ganger så effektivt som BLM alene :chart_with_upwards_trend:

42 Likes
5 Likes

Enig magge. Var litt kjapp der, du har selvsagt rett i det.

5 Likes

Når andre sover og hviler er @Investor fremme med gravemaskinen med obskure søkeord som gjør at han finner ting som dette:

23 Likes

Fortsättning på Japanspåret:

Börjar med utdrag från radium 104:

Kristian Bergh angående Gelonin: väldigt toxiskt ämne som kommer bland annat från växter i Himalaya. Helt ofarlig när den är i endosomerna men extremt toxisk när de kommer ut i cytosolen. Så potent att när de provade med Amphinex och inte hade aktiverat det så räckte det med att det fanns en liten bänk i det mörka rummet som gav ifrån sig lite ljus som räckte för att döda cellerna som bars in i rummet på väg till inkubatorn. Man fick då sänka doserna för att hitta rätt nivå.

Behandlingssresistenta celler -”Gelonin fungerar på alla behandlingsresistenta modeller vi testat, det tycker jag också är intressant”.

Bergh angående att ta upp eventuella studier med Gelonin:

”Jag syns fortsatt att Gelonin är ett fantastiskt stoff, vi har börjat producera antiimunnotoxiner, (Gelonin) hos oss, i semi-stor skala, 15 liter bakterier som då gror och danner disse kombinationerna med ett målsökande molekyl i ganska stor skala och har kommit ett gott stycke på väg med det. Det jobbar vi fortsatt med och jag tror att vi ska få det till och få det i kliniken.

Han uttalar sig i avsnitt 104 att han inte satsar på någonting som han verkligen tror kan komma till nytta i kliniken.

Nu till det spännande i patentet som Investor hittade för ett par dagar sedan.

Uttdrag från patentet:

  1. a step of allowing an immunotoxin formed by binding an antibody binding to ROBO1 or a fragment thereof to cytotoxin and a photosensitizer that induces photochemical cytoplasmic internalization to come into contact with tumor cells; and then,

(2) a step of irradiating the tumor cells with a wave length that is effective for activating the sensitizer, so as to kill the cells.

<3> The method according to the above <1> or <2>, wherein the cytotoxin is saporin, Gelonin , Pseudomonas Endotoxin, Shigatoxin, or a fragment or a genetically modified body thereof.
<4> The method according to the above <1> or <2>, wherein the photosensitizer is talaporfin sodium, aluminum phthalocyanine, or tetraphenylchlorin-2-sulfonic acid .
<5> The method according to any one of the above <1> to <4>, wherein the tumor cells express ROBO1 on the surface thereof.
<6> The method according to any one of the above <1> to <5>, wherein the tumor cells are cancer cells of any one of head and neck cancer, lung cancer, liver cancer, colon cancer, skin cancer, esophageal cancer, cervical cancer, pancreatic cancer, breast cancer, and osteosarcoma.

Inte bara för Head & Neck vad jag kan förstå en lång rad cancertyper de siktar in sig på som uttrycker ROBO1 på cellytan.

Gelonin och Amphinex med i patentet.

Spännande!

Kan inte nån gräva upp en koppling till Takeda :wink:

35 Likes

Ny artikker fra radforsk publisert i dag relatert til midler delegert til forskning på pdt og pci teknologi. Selv om dette ikke er direkte til PCI Biotech så kan det være forskning som kan bli høyst relevant for selskapet frem i tid. Veldig bra med mer forskning på teknologien i nærmiljøet.

22 Likes

OSLO BØRS - MATCHING HALT

3 Likes

Skvatt nå…

3 Likes

Hvor lenge tar slikt?

1 Like

Tipper de ringer selskapet og spør om det foreligger informasjon som burde vært delt med markedet. Evt. undersøker noen handler. Tipper 30-60 min., men jeg er ingen ekspert

2 Likes

MATCHING HALT ENDS

1 Like

Roet Fomoen veldig det der… :blush:

1 Like