Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

62 millioner omsatt i dag, en stund siden sist, det er noen som banker på døren her, velkommen!!

8 Likes

Rart at 15% stigning skal gi matching halt

6 Likes

Var vel volumet som noen nevner og ikke selve kursen som sørget for det.

8 Likes

Snodig dette da man har sett dager der Bergen Bio og Nano har gjort lignende hopp uten samme resultat. Mulig det ikke var samme volum de dagene…

2 Likes

Var ikke volymet sånn sirka samme i slutten av mars når det blei en stopp ved 25%? Synes det er rart at man da stopper den ved 15%… Hva gjør dem dersom en stor avtale kommer inn i bildet da?

1 Like

Da er det en offentlig tydelig forklaring, så ingen grunn til å gjøre noe.

4 Likes

A post was merged into an existing topic: Memes 4 mental helse

Her ser vi nok hvad BAVA skriver om samarbeidet med Pcib. (Hentet fra BAVA årsrapport 2019)

The evolution of Bavarian Nordic’s
immuno-oncology platform has expanded
into developing innovative delivery
methods for its drug candidates. Intratumoral (directly into the tumor) injections
and intravenous administrations are
promising approaches that stand to utilize
broader aspects of the immune response
while improving T cell activation and
function. Clinical trials evaluating both of
these new approaches have been initiated
in early 2020.

28 Likes

Men «clinical trials»? Tror du vi har kommet med der?

1 Like

Ja, det tror jeg faktisk, men de skriver ikke hvilke clinal trials.

5 Likes

Det var interessant. :crossed_fingers::sunglasses: Jeg kan ikke dette godt nok, men vil det da være mulig å finne dette på clinicaltrials.gov?

Eller kan selskaper gjøre kliniske forsøk som ikke er offentlig tilgjengelig?

Og PCIB er ikke pålagt å børsmelde hvis de blir med i et klinisk forsøk?

2 Likes

Skulle tro det. Spørmålet er vel hvor langt de er kommet i igangsettingen og når det må børsmeldes og om Pcib er med.

Kan være at melding kommer når studien registreres og at BAVA f.eks kun er i kontakt med myndighetene for planlegging.

Det er langt fra sikkert at dette gjelder PCIB, men teksten passer jo veldig godt.

2 Likes

Jeg tror ikke det er meldepliktig.
De kan gjøre kliniske forsøk som ikke er meldepliktige overfor markedet, men de skal meldes overfor sunnhets myndighetene og det skal være en protokoll.
Mulig de samarbeider de akademie på dette. Og i første omgang vil det være sikkerhets studie. Men det kommer nok frem når de kommer lengere i studierne.

5 Likes

I og med at det uansett vil være mulig å finne ut av, synes jeg det er merkelig om slikt ikke blir børsmeldt. Får håpe det er hold i det i all fall :slight_smile:

Er bare denne som “fits description” foreløpig tror jeg:

5 Likes

PCIB har uttalt at de melder om de går i klinikk. Så man kan forvente at det ville markedet blitt informert om.
@anon50125742 det er ikke gitt at det blir lagt ut på clinicaltrials.gov om det kun er godkjent av EMA, eksempelvis et lite studie som bare kjøres i EU.

4 Likes

Ingen nye overhodet på https://www.clinicaltrialsregister.eu/

Men når de skriver “both of these new apporaches”, så er det tydeligvis noe som kommer, eller som ikke vi har funnet. Altså den “intratumorale”, som vel også er den mest aktuelle for PCI.

4 Likes

Jeg har også hatt den tanke , men jeg er ikke helt sikker på at det er denne. Det de skriver i årsraporten http://www.bavarian-nordic.com/media/291506/2019-ar-en.pdf er følgende:

Patients will receive a primer of MVA-BNBrachyury followed by booster doses of
the recombinant fowlpox virus (som er en virus vektor vaccine). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5797952/

Derfor tror jeg ikke det er her de anvender fimaNac.

2 Likes

“recombinant fowlpox virus” er en annen av deres medisiner kalt PROSTVAC, og her er det nok denne studien de refererer til:

2 Likes

Hva er klinisk evaluering? Kan ikke det bety planlegging av selve studien osv?

Embarking- Noen som kan engelsk? - Mener selv at de er i ferd med å gå ombord (i båten/flyet) men ikke, gått inn døren.

We are also now embarking upon clinical evaluation of our new
immunotherapy approaches that employ intra-tumoral
and intravenous administration of our cancer vaccines that
potentially offer more treatment options for patients in
the future.

Så mulighet for en snarlig overraskelse her.

3 Likes