Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

:joy::joy::joy::joy::joy::+1: Nice one @Dovregubben, I hope i ll recover from my 3 years jet-lag, i ll work on it :slight_smile:

2 Likes

FTFY :wink:

1 Like

On the subject, this is how Arctic Analysis describes PCI biotech shareholder base, This is actually one of the highlights of their analysis and probably went un-noticed.

An experienced team with strong scientific affiliation combined with a loyal shareholder base

PCI Biotech is a leader in the field of photochemical internalization and drug delivery and it has a number of ongoing research collaborations with leading industry partners, clinical and scientific key opinion leaders. The company has a solid management team with strong (scientific) expertise and experience from drug development. In addition, it has a competent and dedicated board of directors and a loyal shareholder base. It is clear the company needs to raise funds in the near-term future. If it manages to raise sufficient funds in the anticipated round it could have a runway into early 2022, when we expect first revenue from sales.

This is a good read for value investors:

BUILDING A LONG-TERM SHAREHOLDER BASE: ASSESSING THE POTENTIAL OF LOYALTY DRIVEN SECURITIES

Quote:

Stronger relationships between companies and investors:
A more constructive relationship between companies and their long-horizon investors is required to deliver longer-term value creation. If investors are going to support long-term decisions, which may take some time to pay off, they need to have faith in the strategy and also the executive team that will execute it. This may require more information on paper, and sometimes in person”

3 Likes

Godt poeng der. Kjetil Myrlid Aasen kontrollerer 7-8% av aksjene og vekter seg ikke ned. Han bør ha oversikt over risc/reward. Finansavisen

“Myrlid velger og vraker selskaper ved bruk av statistikk, og har en ukomplisert tilnærming til investering.

  • Jeg ser helt enkelt på aksjemarkedet som odds og tilhørende sannsynligheter, sa Myrlid til DN i fjor. ”

3 1 240 000 4.96% 65 720 000 MYRLID AS
10 360 000 1.44% 19 080 000 JANDERSEN KAPITAL AS
17 200 000 0.80% 10 600 000 AASEN KJETIL MYRLID

5 Likes

Ja det er riktig at han har mye i pcib, men noe som også er interessant siden han er statistiker er at pcib tror jeg ikke utgjør en meget stor andel av hans samlede formue. I alle fall hans initielle investering.

Han skjønner at har man uflaks kan selv en aksje man er bombesikker på en sjelden gang feile. Det er derfor man bør spre seg over mange aksjer slik at man ikke er ute av aksjemarkedet hvis gullaksjen som skulle stige enormt (all inn i denne!) likevel blir omtrent nullet ut over natta slik som f.eks. Clavis Pharma som falt 90% to ganger etter failure fase 3.

1 Like

Det kan jo sikkert tolkes på forskjellig måte. Noen sier at glasset er halvfullt andre halvtomt. Uansett er over 90 mill investert i PCIB en anseelig sum penger. Det at han ikke tar gevinst, betyr i mitt enkle sinn, at han ser større potensial i aksjen.

Hvis du tenker på risikojustering og trading generelt, så anbefaler jeg denne tråden av Babyrage. Mye bra å ta med seg derfra Babyrage strategi

5 Likes

Fint å trekke frem denne fra en annen tråd. Se spesielt risk redusering fra fase 1 til 2 (evt 1-3 for PCI)

For ikke å hausse for mye, så er risiko i det korte bildet ytterligere forsinkelse av safety for dobbel behandling. Aurora er så vidt jeg vet heller ikke investert i PCI, så det kan sikkert også tolkes negativt. Mulig de bare går inn i selskaper etter PF2

2 Likes

Leser man innleggene de siste dager kan det gies inntrykk ifra enkelte at PCIB er forsinket og usikkerheten «råder» Sannheten er at alt PCIB har meldt siste mnd/år har vært god meldinger og at ALT virker som om dette skal gå veien, selv om noen her inne prøver å spre usikkerhet… Ja, aksjer er usikkert Uannsett! Om det skulle bli utsettelse, så er potensiale til PCIB enormt stooort, Uannsett… - hvis vi skal følge hva selskapet selv melder… Gleder meg helt villt til de neste mnd og år, dette kan bli tidenes aksje… Så får de som ikke ønsker risikobilde som en biotec aksje gir, kjøpe noe annet… Håper selvfølgelig at ekspertisen ifra det gamle Ho forumet finner veien hitt… Men trur nå at vi alle er i litt «ventemodus» :sunglasses::star_struck:

4 Likes

Det handler ikke om å spre usikkerhet, men at noen ikke finner det sannsynlig at PCIB får behandlet første pasient som guidet i 2H18, og at man muligens skal et stykke ut i 2019 før første pasient foreligger. Redegjørelsen for dette finner du litt lenger opp.

Andre må gjerne mene noe annet, men så langt har jeg kun lest ‘‘forhold deg til det selskapet guider’’ eller ‘‘men Per sa jo…’’.

Klart det er risiko i biotek.

Men jeg finner ikke ett selskap med de gitte regulatoriske privilegier priset til cirka en milliard norske kroner. Anyone?

Det jeg ser er at det gjerne er en milliard usd.

Da handler det om statistikk LOA% og sannsynlighetsberegning for PCIB mcap. Det er ikke usikkerhet, det er statistikk og da ser PCIB lovende utfra privilegier.

1 Like

Glein : PW ble spurt av Einarsson i podcasten etter Q1 om hva PCIB mente med " å starte" PV2. PW var tydelig på at PV2 var startet når FPD var i boks. Dette er altså guidet i H2, som vi er 1 måned inn i nå.

3 Likes

Glein, jeg tror kanskje du har et litt annet fokus på dette enn de fleste som har fulgt selskapet lenge. Du virker veldig opphengt i FPD.

La oss for argumentets skyld se for oss at amphinex blir godkjent og vellykket kommersialisert.
Spiller det da noen rolle om det går litt tid ekstra før man får FPD, enn det mange tror, og dermed litt lenger tid på å ferdigstille PF2? En ekstra måned eller to spiller ingen rolle(sannsynligvis) for sluttresultetet. Er tidslinjen for FPD det du vil basere en investeringsbeslutning på i dette caset, for å sette det litt på spissen?

Uansett så tror jeg de fleste som har fulgt caset en stund er mer opptatt av hva som skjer i nærmeste fremtid(gitt at det ikke dukker opp noe som sår tvil om det endelige utfallet). Etter at safety er lagt frem, så vil finansieringsløsningen blir annonsert. Blir det en emisjon av et slag eller partneravtale? En partneravtale kan løfte kursen kraftig over natten. Hvis det ikke blir partneravtale så må man sikkert vente lenger for tilsvarende kursutslag, hvem vet.

Suksess eller ikke suksess er jo et viktigere kriterie enn pluss minus noen måneder på tidslinjen.

5 Likes

This is from 2015 related to FimaVACC:

Photosensitizer and Light Pave the Way for Cytosolic Targeting and Generation of Cytosolic CD8 T Cells Using PLGA Vaccine Particles

Pay attention to the sponsor of the work

Footnotes
This work was supported by Fonds für Medizinische Forschung at the University of Zurich, the Novartis Foundation for Medical-Biological Research, the Swiss National Science Foundation, and the Swiss Cancer League.

It is fantastic that our technology is floating in big pharma’s corridors … @zappa66 :slight_smile:

http://www.jimmunol.org/content/195/1/166

3 Likes

Det er ikke gitt andre privilegier enn ODD, og om du mener denne skal åttedoble verdien av selskapet, så får det stå for din regning.

Det er gitt pivotal phase II med muligheter for AA basert på interim resultater. Både EMA og FDA.

Selvsagt også ODD, men statisk skjer mye ved innvilget pivotal fase II samt AA. Flere titalls økning i LOA%.

3 Likes

Blockbuster potensial har en tendens til å prises👍

1 Like

Ja og nei.

Samtidig så ER tidslinjer og guiding viktig. Når går kursen? Kan den gå ned? Hvorfor?Kan du investere pengene i andre case i mellomtiden? Kan konkurrenter komme i gang med noe lurt i mellomtiden? Hva koster forsinkelsen? Hva sier forsinkelsen om forventet progresjon videre?

Og om jeg vil inn i PCIB så ser jeg på guiding, gjør meg opp noen tanker om inngang og ser på når det kan være optimalt å gå inn. Markedet kommer til å straffe PCIB om de er forsinket til 2019(vi snakker da en ganske kraftig forsinkelse foroppstart), og en inngang på 30-tallet i løpet av høsten/frem mot nyttår er ikke helt utenkelig.

Så istedetfor å gå inn på nærmere 60 i august tror jeg man kan få langt bedre inngang mot nyttår.

Men om du har sylta ned pengene dine og er overbevist må du for all del sitte i ro, men du må ikke tro at markedet ikke bryr seg om forsinkelser i biotek.

3 Likes

Pivotal fase II er lik fase III.

1 Like

En pivotal studie er ikke et privilegium. En pivotal studie er et pivotalt studie. Et studie som kan gi markedsgodkjennelse ved suksess.

ODD/FTD/AA osv. er privilegier.

At noen velger å budsjettere med innvilget AA, med tanke på hvor trangt nåløyet faktisk er og hvilken populasjon/resultater vi kan legge ti l grunn pdd., syns jeg er fullstendig urealistisk.

Her kan ikke engang jeg krangle med deg. :joy:

Oslo, 20 December 2017 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced preliminary outcome of regulatory interactions with the European Medicines Agency (EMA) and the U.S. Food and Drug Administration (FDA) on the development of fimaporfin in combination with gemcitabine for treatment of inoperable cholangiocarcinoma (bile duct cancer). The purpose of the interactions is to discuss the development programme for fimaporfin, including the design of a pivotal study to support future marketing authorisation applications in EU and the USA.

A common understanding has been reached on several important factors for a pivotal study with fimaporfin in inoperable cholangiocarcinoma, including the sufficiency of a single randomised two-arm study and importantly, the potential for accelerated/conditional approval based on interim results. The required randomised study will provide the opportunity to generate robust comparative data of importance for market acceptance of fimaporfin as a first line treatment of inoperable cholangiocarcinoma. The implications of an interim analysis for the final pivotal study design will require further discussions with regulators.

Dr Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: “With promising efficacy results generated so far, orphan drug designations granted and guidance from regulators and key opinion leaders, we are focused on finalising the preparations for the pivotal randomised adaptive study. Patients with inoperable cholangiocarcinoma have no approved treatment alternatives today and fimaporfin has the potential to play a role in this area of high unmet medical need. We are therefore pleased that the regulators are open to a potential approval based on interim results“.

2 Likes