Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Flere antatt seriøse (til ett anonymt forum å være) har antydet priser fra 1500 pr aksje og oppover.

3 Likes

Jeg er av de moderate da som tror mellom 2 og 3,5 mrd USD hvis de kjøper hele PCIB nå. Tilsvarer vel mellom 525 og 925 pr aksje, men sier ikke nei til mer :wink:

7 Likes

Takk for svar :slight_smile:

Published: May 29, 2020 at 9:13 a.m. ET

AstraZeneca released startlingly positive results from a trial of its lung cancer drug Tagrisso, sending shares of the British drugmaker up 3.1% in premarket trading.

1 Like

Og uansett om det blir 100,-eller 15 x 100 er Pcib en god aksje å ha.
Mer morsomt, og med mye større verdi, synes jeg det er at vi lever i en tid der mange kreftformer ( og andre sykdommer) er blitt mindre skremmende for oss alle.
Takket være Pcib og deres forskningsteam. ( Og i all beskjedenhet; de som har hold aksjekursen og selskapeverdien oppe. Slik at forskningen hadde økonomisk ryggrad til å fortsette.)
Jo høyere kjøpspris, på en eller flere deler, jo mer blir det til videre forskning. Både fra A.Z. og Radium- stiftelsen…
Og deler av fortjenesten som de enkelte får antar jeg også vil pløyes ned i flere biotekselskaper som man synes driver med noe nyttig. ( Hjerte/kar for min del. )
Dette går veien, uansett.
Og dette kan vi være med på !

6 Likes

AZ har hatt tilsvarende samarbeidsavtaler (1/2 år av gangen) med 5-6 andre selskaper, og INGEN av disse har ført til skilsmisse til dags dato.
Når det gjelder spekulasjoner rundt aksjekursen til PCIB ved evt avtale, delkjøp eller at de kjøper hele butikken: hvordan kan noen vite det andre enn PCIB og AZ? PCIB har til en hver tid full innsikt i all forskning og resultater både hos AZ og de andre samarbeidspartnere.
De aller fleste som er interessert her inne bør ha fått med seg hvilke kort PCIB sitter på, men hva det koster vet ingen.
Men at det tidligere i dag spekuleres i kurser på 100 og 150 for slik banebrytende teknologi, skremmer meg. Mange vil komme til å selge aksjene sine altfor billig, om de ikke tvangsutløses til en fastsatt pris.
Jeg er sikker på at avtalen i juni slår ned som en bombe også her i den opplyste menigheten.
50x ved levering av nakent mRNA (messengerRiboNucleicAcids) er nok å nevne.

49 Likes

Dette var nytt for meg, at 5-6 andre selskaper hadde vært igjennom nøyaktig samme prosess. Kan du si mer om dette ?

2 Likes

Interessant @lenny! Har du oversikt over hvordan disse samarbeidsavtalene er videreført etter 1/2 års intervallene er avsluttet? Hvilke typer avtaler er det da inngått, beløpsstørrelser osv. ville vært veldig spennende å se nærmere på.

5 Likes

Kilde?

Screenshot 2020-05-29 at 16.16.45

3 Likes

En ting er sikkert. Suksessfull levering av nakent mRNA, har ikke mye forstaaelse paa denne traaden.

Flere tror til og med at AZ’s interesse vil vaere saa liten, at de ikke vil tegne ny avtale?!

For ikke innvidde, kan jeg opplyse om at og levere nakent mRNA med smaa, eller uten bivirkninger, er en verdenssensasjon;-))

7 Likes

Nice close :slight_smile:

Screenshot 2020-05-29 at 16.29.37

7 Likes

Får håpe ledelsen er bein harde i forhandlingene og strekker AZ til bristepungtet.En rettet emisjon til 40 kr vil ikke bli godt motatt for og si det pent.

2 Likes

Håper ingen jubler ved rettet emisjon til AZ på 40 kr? Har vi en verdesensajon eller ikke ?? Da kommer jeg til og kaste opp.Erlig talt.

4 Likes

Dette er lett å regne på. Det er uansett ENORMT verdifullt med BP på eiersiden som stempler teknologien world class. Og deretter kan en mulig avtale prises til billions usd om partene ønsker det. Det er flere måter å etablere avtale med like store verdier i den ene eller andre enden :bomb:

MEN jeg håper på avtale og dersom AZ eller andre kommer på eiersiden er nok ikke kursen 40kr (Ved rettet emisjon). DET er jeg enig i :blush:

Se til Moderna da AZ gikk på eiersiden. Opplevde Moderna GIGANTISK oppgang? YES.

Se til BioNTech da BP kom på eiersiden. Gigantisk oppgang også her.

Moderna og BioNTech har opplevd verdier på hundrevis av milliarder. Mange veier til Rom.

3 Likes

Jeg er enig med deg at det uansett er positivt, men det sier noe om verdssettelsen av teknologien. Å få AZ inn på eiersiden vil være positivt uansett egentlig, men å gi de rabatt på å kjøpe 10% av selskapet ville vært en enorm skuffelse i forhold til hva man forventer at denne teknologien skal verdsettes til.

6 Likes

En eventuell rettet emisjon mot AZ blir nok på en kurs nærmere 125 enn 40.

7 Likes

Klarer ikke å høre mer. Hvordan går det til slutt? Ble de kjøpt opp?

1 Like

Det er alltid kost nytte. For deg, for meg, og for de som kan bringe teknologien til full utnyttelse. Enten det er Pcib , med ytterligere pengesamling eventeuelt, eller A.Z som sparer milliarder når de skal penetrere markedet med disse mulighetene.
For hele verden; mange flere livs-år og uendelig med liggedøgn.
Altså minst 1000,- , antaglig (minst)det dobbelte.
Kost/nytte.

2 Likes

Gratulerer med 5 av 6 måneder overstått forumister. Juni begynner på tirsdag. HÅLL HARDT I AKSJENE! :bomb::rocket::money_mouth_face:

9 Likes