Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Gleder meg også til at diabetes skal få en skikkelig kur! Hva som da skjer med https://sukker.no/ er utenfor mitt kompetanseområde. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Ser at kursen får seg et aldri så lite løft. Er vel trolig en del som ikke tar sjansen på å sitte utefor gjennom helgen. Ville jo vært surt dersom meldingen kommer i ettermiddag eller før børsen åpner mandag.

5 Likes

Hyggelig om FOMO’en kan starte nå, vi er fortsatt tidlig i juni :smiley: Var nesten i gang med å lure på om markedet visste noe ikke jeg visste - for min del virker det nemlig åpenbart å sitte i denne aksjen. Særlig nå, men også ut 2022!

8 Likes

Man skal ikke ta seieren på forskudd, men en liten hyllest til PCIB inn mot helgen…
AZ, come to papa :slight_smile:

10 Likes

Med eller uten PCIB?

1 Like

Tipper uten. Ikke bare bare å ha klar blålys-teknologi til 2 milliarder vaksinedoser “så raskt som mulig”.

1 Like

Litt vel mye søkelys på AstraZeneca i disse tider og derav ufortjent lite fokusering på RELEASE. Det må vi gjøre noe med. Derfor forsøker vi oss på et nytt innrullerings estimat! De to første jeg har produsert kan vel ikke klassifiseres som noe annet enn skivebom – «gjettingen» kan kun bli bedre og «third time’s a charm

Har nedjustert innrulleringstakten vesentlig, tatt på mer pessimistiske briller samt ivaretatt siste nytt fra selskapet:

Forutsetninger: Cirka 3 år (38 måneder) på full innrullering (startpunkt mai 2019) som er betydelig tregere enn jeg hadde forventet basert på historikken jeg finner hos «sammenlignbare studier» (benchmarker eksempelvis mot ABC-03 studien som innrullerte 124 pasienter på 18 måneder). ABC-03 hadde riktignok større populasjon innenfor biliary tract cancer i og med at den ikke kun gjaldt extrahepatic, men ble til gjengjeld gjennomført på to (!) klinikker i England. Vi «skyter med hagle» i Europa og USA (40 klinikker) og skal nå jammen meg ha 10 klinikker i Asia også. Jeg blir overrasket om ikke innrulleringen tar seg kraftig opp mot slutten av året når de fleste klinikkene er aktive (PPD som CRO burde også kunne bidra til hurtigere innrullering)!

Ser vi på matematikken blir det 4,9 pasienter per måned (i snitt). Sammenlignet mot 6,9 (ABC-03). Jeg antar 50 klinikker totalt, hvilket tilsier 0,1 pasient per klinikk per måned, eller 1,2 pasienter per klinikk per år. Ikke avskrekkende høyt skulle man tro? Hva vet vi ellers? Jo, vi har 34 aktive klinikker per Q1 gjennomgangen. Vi mangler kun godkjenning i UK, ergo er de resterende 10 europeiske landene klarert, i tillegg til USA, Taiwan og Sør Korea. På toppen av dette legges det opp til endringer i «eligibility criteria» samt de skal ha «deployment of field-based personnel» for å hente inn igjen forsinkelser. Man må jo kunne forvente at noen av disse tiltakene vil ha effekt? Personlig er jeg stor optimist til at Asia vil bidra sterkt til å øke innrulleringstakten.

Som dere kan se er det noen farger utenom svart i oppstillingen.

Den i lilla: Min forventede dato for «seamless safety review» (8 personer har mottatt to behandlinger og IDMC melder at «safety» er klarert).

Den i oransje: Selskapets forventede tidspunkt for interim analyse. Jeg har tidligere vært av oppfatningen at de har vært for konservative, men nå ser man jo at de kanskje gjorde lurt i å ha lange tidslinjer (på grunn av Covid-19 samt lav innrulleringstakt til nå). Jeg blir litt skuffet om det tar lengre tid enn dette – til tross for at det er flagget at man er litt bak skjema så langt. Har en reell forventning om at vi kan ha denne på plass tidligere så jeg gambler på Q1 2022 (farge gul). Jeg gjetter på at vi uansett når 186 innrullerte pasienter dette kvartalet (Q2 2022).

Den i grønt: Selskapets forventning til når Final Analysis foreligger (Q3 2023).

Den i rødt: Jokeren i grafen. IDMC har på dette tidspunkt (forhåpentligvis) såpass håndfaste beviser på at “Amphinex” armen er betydelig bedre enn den andre slik at alle må få PCIB sin behandling (in the fortunate situation that the experimental arm is shown to be undeniably superior to the control arm the IDMC may recommend termination of the trial). God jul 2021 hilsen Ronny & Per? :crossed_fingers:

Legger også ved min tolkning av hvordan tidsbruken er på en full cycle samt når man kan forvente en safety avlesning. Noen av dere “biotekgeeks” må gjerne arrestere meg om jeg tar feil for dette er slik jeg har forstått det og ikke nødvendigvis en fasit :cowboy_hat_face:

God helg til småprat med en fin-fin kurs på 72,3 as we speak :slight_smile:

Edit:
Godt innspill av Bonusfrelst. Jeg har tatt høyde for “skjev” randomisering og at det således trengs mer enn 16 personer innrullert for å kunne nå 8 safety reviews, men helt klart - det er jo en mulighet for at en og annen pasient i Amphinex armen ikke får gjennomført fimaCHEM 2 og sånn sett ikke er i posisjon til å få avlest safety på to behandlinger. De som er i det pessimistiske hjørnet må derfor plusse på en måned eller to. Jeg føler jeg har vært såpass konservativ med innrullering i starten at jeg fremdeles ser på august avlesning som en god mulighet (har tross alt et 5 måneders intervall i starten av 2020 - fra januar til mai der jeg totalt sett kun akkumulerer 3 pasienter). Vi vet jo at klinikker i Tyskland har vært aktive gjennom Covid-19 og det er tross alt totalt sett 34 klinikker åpne (i midten av mai).

Ser man på fase 1 data fikk 11 av 16 pasienter 8 sykluser med cellegift. Ytterligere 2 fikk 6 sykluser. 1 fikk 2 og 2 fikk 0 (altså var 13 av 16 sånn sett avlesbare om man hadde gjennomført en normal syklus med fimaCHEM 1 og fimaCHEM 2. Skal vi gjette på at 7 av de 8 første er avlesbare om vi ser litt optimistisk på det så er august innenfor rekkevidde. I et bull scenario kunne meldingen strengt tatt vært på plass i juli. Mye tyder allikevel på at vi må vente til august/september og jeg heller enn så lenge mot førstnevnte! Husk på at første pasient ble innrullert i mai 2019. Det er 13 måneder siden. Helt umulig å si hvor mange som er innrullert ett år etter første pasient, men det går knappe fire måneder fra den 8 pasienten som skal klareres for Safety er innrullert til man kan lese av sikkerheten! Hypotetisk sett kan altså en pasient som blir innrullert i dag leses av i slutten av september 2020.

Konklusjonen er altså at jeg blir stående på august 2020 som “safety review” tidspunkt men la oss si på slutten av måneden som et kompromiss :wink:

63 Likes

Prøver reposting med ny link:
DENNE MÅ LASTES NED OG LESES!

Made in Norway: Photochemical internalisation – an intracellular drug delivery method
Se side 6-10 i Nr 4 - 2018 av TIDSSKRIFT FOR NORSK BIOKJEMISK SELSKAP

Denne artikkelen, sammen med Radforsk Episode 104, formidler Kristian Berg & Co sitt syn på PCI på en god måte. Lytt til kilden!

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

4 Likes

Grymt jobbat med sammanställningen.

Tror som du att när väl Asia rullar igång så kommer det ta fart på riktigt med inkluderingen av patienterna.

Tror fortfarande som du att det kan bli tidigt avbruten kontrollarm förutsatt att inklusionstakten tar fart till hösten.

Så stor skillnad att inkludera i Taiwan och Sydkorea med så stor folkmängd på liten yta. Mindre risk att man missar patienter jämfört med 4-5 sites i USA med enorm yta.

16 Likes

Bra post. Noen spm. Har du estimert for færre sites og lavere rekrutering i startfasen? Kan vel se slik ut mtp at det er estimert med 10 pasienter i oktober 19.

5/7 pasienter i extension studien fikk to behandlinger. Hvilket forholdstall bruker du ifm seamless safety review? Bruker man dette forholdstallet har man ikke nådd 23 pasienter (16/0.713) før juni/juli 2020. Påfølgende 4 mnd er da ca november 20 før safety review. Mitt resonnementet da er at man må ha innrullert like mange som får Soc som eksperimentell arm (8+8).

6 Likes

Mangen her som lurer på hvor den mye omtalte FOMO effekten blir av i disse Juni dager. Selv med en oppgang i dag, så er ikke volumet mye å skryte av. Så hvorfor går ikke aksjekursen mer? For de fleste her inne som allerede har sett “lyset” er det veldig innLYSENDE at her blir det en eller annen form for avtale i nærmeste fremtid.

Mye av min jobb består av å reise rundt, primært på offshore installasjoner, men besøker også diverse landbaserte selskaper. En ting jeg har merket nå i disse Covid-19 tider når man sitter i forskjellige pauserom og drikker kaffe. ALLE, og jeg mener alle snakker om aksjer. Vaskedamene på 50+ handler aksjer med begge hendene. Men jeg har fortsatt til gode å høre noen snakke om PCIB. Jeg sprer gjerne det glade budskapet om selskapet med en så LYS framtid. Jeg forteller om mulig oppside og nedside og hva PCIB driver med. Veldig mangen er skeptisk til Biotec, rett og slett fordi det er vanskelig å forstå. Og hvis noe høres for godt ut til å være sant, ja så er det ofte slik.
Det er også noen som blir veldig nysgjerrig, og ender med å kjøpe PCIB etter jeg har henvist de til dette fantastiske forumet.

Hva er det jeg vil fram til? Jo, den “vanlige” mann i gata, har ikke hørt om PCIB. Bare se hvordan små aksjonærene hamstrer og drive fram NAS kursen.!

21 Likes

« Vaskedamene på 50+ handler aksjer med begge hendene. Men jeg har fortsatt til gode å høre noen snakke om PCIB…»

Jeg hadde vært mindre optimistisk om alle snakket om Pcib :blush:

13 Likes

@Greenhorn, det er nok mye rett i det du sier.

Det kreves enten mye kompetanse innen biotek for å henge med her eller man må være villig til å bruke MASSE tid på å lese seg opp og prøve å forstå.

For oss som gidder vil de fleste av oss bare skjønne en brøkdel men man trenger ikke alltid dybdekompetanse for å klare å se at en investering er bra.

Det er ikke mange som har ork til dette og det kan jeg godt forstå. Allikevel finnes det snarveier slik som dette forumet er et glimrende eksempel på.

Caset er, som sagt utallige ganger, binært. Når/hvis vi får skikkelig annerkjennelse via BP og/eller kommer i mål med GGK så vil mange fler få øynene opp.

Først da kan vi kanskje begynne å se bestemødre, taxisjåfører og vaskehjelpa kjøpe pcib aksjer :+1::grin::+1:

9 Likes

bilde

Sammenlign bildene med de fra ufo sitt innlegg ovenfor (5022/23).
Finansavisen er like udatert i bildebiblioteket sitt som de er på biotek generelt. :sweat_smile:

4 Likes

Nok en gang creds for innlegget og estimatene dine. Ser frem til å følge justeringene ved åpning av flere sites og safety review.

Jeg bruker noe av din data og kommer frem til at safety review blir børsmeldt i slutten november 2020:

5/7 pasienter i extension studien fikk to behandlinger. Bruker man dette forholdstallet har man ikke nådd 23 pasienter (16/0.713) før juni/juli 2020. Påfølgende 4 mnd er da ca november 20 før safety review.

Jeg baserer dette på bla historisk innrulleringshastighet, allerede meldt mulig utsettelser ifm innrullering i RELEASE, covid 19 og sen inkluderingshastighet i starten. Jeg håper jeg tar feil og at en melding kommer tidligere. Videre er jeg sikker på at inkluderingshastigheten vil ta seg betydelig opp med sites i Asia og totalt ca 50 sites i RELEASE. Jeg står fortsatt på at interim avlesning vil forekomme i q2 2022 som guidet av selskapet.

9 Likes

Hoerte litt gjennom podcast 103 og PW’s omtale av fimaNac i dag, hvor PW sier det samme som Einarsson om rekkevidden til fimaNac. Det er en rekke muligheter, han brukte vel ordene masse muligheter. Dette kom i etterkant av hans beskrivelse av hva AZ skulle teste de siste 6 ukene av 2019. Hvor utvalget av hva de skulle teste var noeye planlagt og valgt ut i samarbeid med PCIB.

Naa gjenstaar det og se om AZ velger og gaa videre med indikasjonene de testet positivt paa i foerste omgang, og eventuellt noen av indikasjonene de testet paa de siste 6 ukene.

Men en ting synes helt klart,. Hvis de gaar videre med oss, er det ingen tvil om at de baade ser, og vet at fimaNac kan benyttes til og behandle av mange forskjellige indikasjoner. Noe som burde skape en stor avtale, eventuellt trigge ett bud.

Og igjen, Kan ikke helt forstaa at PCIB ville satt kniven paa strupen til AZ hvis de ikke visste at resultatene var gode nok til at AZ ville velge og gaa videre med en kommersiell avtale. Noe som maa bety at sjansen for avtale/bud, maa vere betydelig stoerre enn det motsatte.

11 Likes

Ingen av de private aktørene på topp10 har utført handler siden 19. Mai :thinking::smirk:

4 Likes

Ja, ikke akkurat utenkelig at TOP10 sitter med innside informasjon, enten dårlig nytt eller bra, som gjør at de ikke har lov til å kjøpe eller selge nå :smile:

3 Likes

Det er ikke tilfelle. Topp 10 er ikke i noen innside posisjon.

6 Likes

Hvorfor tror du de skal sitte på innsideinformasjon?

Den eneste grunnen jeg kan komme på er at de blir tatt kontakt med i forbindelse med en rettet emisjon.

2 Likes