Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Must systemet, OCC og meieriet hadde gitt indikativ tilbakemelding raskt. Hva Myrlid hadde tenkt vet jeg ikke, men jeg er sikker på at han hadde håndtert informasjonen uten unødig opphold. Å la topp 50 sitte innside i så lang periode at det hindrer likviditet i aksjen kan man anta at hører sjeldenhetene til.

Man trenger ikke å la store deler av aksjonærbasen sitte innside for å få en indikasjon. Budaksept gis uansett på EGF. Så det handler om styrets innstilling, og den får man ved å snakke med 20-30% av kapitalen, tror jeg.

4 Likes

De spørs nok ikke topp50 heller, muligens topp 10.

Dessuten ville det kommet rett på TI :joy:

1 Like

enig. Fredag: bad news. Mandag: Good news.

MP Pensjon har, som den eneste av de 7 største (sett bort fra Nordnet sine to kontoer), vært aktiv de siste ukene. De solgte en del aksjer som er synlig i listene fra 25.05-28.05.

Det har i tillegg vært litt aktivitet nedover på listen. Det taler vel imot ditt resonnement? MP Pensjon er jo definitivt blant dem som ville blitt spurt, og dermed blitt forhindret fra å handle.

2 Likes

lett å få vite… @Sorlendingen har du tausheits plikt ;). håper han sier ja
selv har jeg ikke blitt kontaktet

2 Likes

Jeg ville jo tro at eventuell henvendelse har kommet en av dagene denne uken, men uansett er ikke det verre enn at MP sa nei takk til å komme i innsideposisjon.

…Det enoorme potensialet som ligger i …

8 Likes

Vi har en väldigt effektiv leveringsmetod in i celler. Det är…har vaert det största hindren för att realisera det ENORMA potentialet som ligger inom denne typen terapier.

Gillar att han ändrar från är till har vaert största hindret :muscle: Not any more.

18 Likes

Hvor er sitatet fra, @temlor?

1 Like

Klippet ovan från Legemiddelindustrien. 16 Dec 2019. Så strax efter Q3 och AZ-avslöjandet.

Man riktigt ser hur Per lyser och rösten går nästan upp i falsett när han får prata om FimaNac. Kolla klippet :star_struck:

12 Likes

Nå ser det ut til at selv robotene kjeder seg… Er klar for litt action i aksjen nå. :racing_car:

3 Likes

Mitt forslag.

PCIB tar opp COVID test for 40 mio.
Kurs går opp til >100, PCIB kjører emi på den melding og har penger til ever.
Og AZ kan komme på banen for >150 og mer.

Helt enkelt. Forstår liten av hvorfor alt skulle være så vanskelig.

:stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:

2 Likes

Trodde vi ville få et solid løft i dag jeg men ser ut som jeg kan slutte å drømme. Børsen har “kollapsa” positivt siste dager og vi som har tidenes mest spennende aksje blir akterutseilt? HAR dere glemt at vi får avtale innen 2-3 uker ???

Ganske fascinerende å se Photocure, BergenBio og andre biotek selskaper gå opp 2-4% i dag mens vi som faktisk har noe spennende å se frem til ligger å vaker mellom -1 og +1 prosent hele dagen :-). Vi får se hvem som smiler mest tilslutt :slight_smile:

På en dag som denne leser jeg hele artikkelen til @Sorlendingen

Meget bra litteratur å lese på venterommet. Snart slippes eksamensresultater. Håper vi står og mer enn det! :laughing:

3 Likes

Hentet fra prospekt august 14 2019. Presentert av Anders og Per.

Thus, in preclinical studies very interesting results have been achieved using PCI for the delivery of various types of nucleic acids, with especially interesting results for mRNA delivery. mRNA are molecules with a very interesting therapeutic potential if the current delivery problems could be solved, and pre-clinical results indicate that PCI may contribute to solving these problems for several potential uses of mRNA-based therapeutics

Så lenge prekliniske resultatene indikerer at leveringsproblematikken kan bli løst for flere indikasjoner, kan jeg ikke skjønne annet enn AZ har lyst til å prøve det klinisk. Særlig når en vet hvor store problemer det er med å få levert mRNA.

https://www.spiedigitallibrary.org/conference-proceedings-of-spie/11070/110703B/Review-of-photochemical-internalisation-PCI-applications-Conference-Presentation/10.1117/12.2528406.short

11 Likes

Fra AZ hjemmeside under leveringsteknologi.

Novel drug delivery tools and platform technologies have the potential to change the way we develop medicines in the near future.

In addition to internal platforms and technologies, we collaborate to bringing innovation from external companies, start-ups and entrepreneurs into AstraZeneca to create a thriving R&D atmosphere PERCOLATING WITH NEW CONSEPTS AND IDEAS.

Og hvis leveringsteknologi er det store ute i BP verdenen om dagen, gaar det nok ikke lang tid foer PCIB tegner avtaler med flere BP selskaper. For det virker som om dette markedet endelig er i ferd med og ta av.

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/developing-the-next-generation-of-drug-delivery-technologies.html

14 Likes

Det er også verdt å høre nok en gang gjennom Radiumpodcast nr 104 hvor EJ vurderer mulighetene for at det blir inngått en kommersiell avtale mellom AZ og PCIB.

Jeg er ikke i tvil om at dette kan gå mot tidenes avtale for et norsk farmasiselskap. For AZ står her i et skikkelig dilemma. Gjennom forskning gjennom flere år kjenner de nå til hva PCIB sin leveringsteknologi er god for. Og det er en teknologi de helt klart ønske eksklusivitet for. Men det vil koste selskapet svært dyrt. Samtidig har de neppe noe annet valg enn å punge ut. For i den grad de trekker seg fra samarbeidet så vil PCIB få hånd om flere års viktige forskniongsresultater som underbygger betydningen og verdien av PCIB sin leveringsteknologi. Dette kan PCIB i neste omgang bruke i forhandlinger med andre BP. Og da står AZ i fare for å møte seg selv i døra så det smeller.

Ja, AZ må nok betale dyrt for å få PCIB sin signatur, men jeg føler meg mer og mer overbevist om at AZ vil strekke seg langt for å få til en kommersiell avtale.

Det beste er at det trolig skjer i inneværende måned! Og har du tenkt å selge deg ut asv PCIB så bør du tenke deg om både en og to ganger før du gjør det. For dersom AZ slår til kan du komme til å våkne til tidenes blåmandag!

18 Likes

Er i gang! @Londonmannen :+1:

5 Likes

Det som og er interessant, er naar Einarsson sier at det er saa mye og ta av.

Forstaar av Einarsson at mulighetene naermest er uttoemmelige med vaar leveringsteknologi. Vi snakker om at vaar leveringteknologi kan benyttes paa ett vell av indikasjoner.

Noe som er hovedaarsaken til at undertegnede forventer ett saftig bud fra AZ.

4 Likes