Imorgen er kanskje dagen
18 børsdager igjen…
Da har jeg (igjen) skummet igjennom tråden “PCIB: mRNA er i vinden”. Anbefales, svært mye god info! Kommer til å sove godt i natt
Har også fått tid til endelig å lese igjennom årsrapporten for 2019.
Der er det en velkjent setning:
fimaNAC is well positioned to capture a significant part of the nucleic acid therapeutics delivery market as demonstrated by the partnering activities of PCI Biotech in this field.
Denne setningen er ordrett helt lik som i 2018 årsrapporten, men den omkringliggende teksten er skrevet om. Både setningen før og etter er omskrevet. Så her har vi har en “fresh” statement fra PCIB hvor de mener at de skal ta en betydelig del av markedet for levering av nukleinsyrer, og det mens de sitter i “sluttforhandlinger” med AZ om ny avtale.
Det er en vanvittig bold statement!
Kjenner jeg gleder meg mest til bare å få det overstått(AZ avgjørelse), så man kan begynne å drømme om litt andre ting
Yes for hvis det blir en avtale, vil PCIB’s beroemmelse stige paa farmahimmelen, noe som helt sikkert vil gjoere det enklere for PCIB og inngaa Vacc avtaler ogsaa.
Selv om jeg tror mest paa at AZ vil kjoepe oss.
Her har man vel inngått en deal med et selskap som både lager siRNA og driver med delivery…?
The deal is focused on using Silence’s small interfering RNA (siRNA) platform to develop drugs that can target the liver in the first instance, with the project also expected to extend to include targeted delivery to the heart, lung and kidney.
Hjertet gjorde et lite hopp nå når det kom en sms fra 2077 kl 0800 men det var bare en melding fra Photocure…
ja, nært men ikke helt
Det var altså Accent, og ikke Silence vi snakket om her.
https://www.silence-therapeutics.com
Leveren er forøvrig det letteste organet å levere medisin til. Mye mer krevende utenfor.
Hvordan får man melding på sms?
De fleste banker, slik som sbanken, har slike tjenester.
I tillegg til å abonnere på nyhetsmeldinger kan man også sette opp tresholds for kursen så man f. eks får melding når kursen går over eller under en definert verdi.
Hvordan får jeg kun hyggelige sms’er i juni?
Lag en test på mobilen:
if (smsText.contains(“AstraZeneca”) && smsText.contains(“PCIB”) {
// Stor takk til @Inveliten - stygg feil rettet!
}
System.out.println ("Du er blitt millionær!);
}
Da var Java-programmererne singla ut!
Har tenkt litt over hva jeg sa forrige dagen, om det var lurt av PCIB og sinoe om (podcast) hvordan de har lagt press paa AZ.
Men ved naermere ettertanke, PW er en smart mann, og ville ikke fortalt dette hvis han ikke allerede visste det kom en avtale. Saa etter at han fortalte dette, anser jeg avtalen som i boks. Det eneste han muligens ikke hadde helt oversikt over paa det tidspunktet, var kanskje omfanget av avtalen. Altsaa, hvor mange indikasjoner det vil bli/ alternativt bud.
Denne artikkelen fra E24 (betalingsmur) forteller mye om hvordan fondene tenker, de har her egentlig pratet med forvalterne av de to aktuelle fondene. Jeg kjenner selv andre forvaltere av bredere fond som tenker likt.
Uttalelsen fra Mads Andreassen i Fondsfinans Global Helse er veldig beskrivende for hvordan man tenker:
"
– Vi holder oss unna de binære biotekselskapene – de som ikke allerede har godkjent produkter på markedet, sier Mads Andreassen, forvalter av Fondsfinans Global Helse, et av få norske fond som utelukkende er fokusert på helsesektoren.
"
Og hvordan skal PCIB få inn fond på aksjonærsiden når ikke engang de norske fondene tar i aksjen, upopulære og underanalyserte som de er?
Få kjøpere og få selgere er status nå om dagen. Mange hadde forventet en FOMO-effekt. Vel jeg har en teori om det, kall den gjerne opportunistisk.
Man har altå begrenset med institusjonelle (nye) kjøpere. Topp 50 er det knapt bevegelse i. Kan det da være sånn at “man” er i dialog med de store aksjonærene om en M&A transaksjon av et eller annet slag. Stor nok til at det krever et GF-vedtak. I så fall vil dette bety at alle som har fått vite om dette er forhindret fra å handle i aksjen. Det er ikke gitt at alle aksjonærer som blir spurt faktisk vil bli satt i innsideposisjon, men i en slik aksje vil de aller fleste si ja til det når man vet at det er en nært forestående avklaring med AZN.
Hvis dette er riktig så rimer det etter min mening bra med det lave volumet som har vært i PCIB siste tiden, ikke nødvendigvis lavt historisk, men lavt ut fra forventningene om nyheter.
Dette kan du være helt sikker på at ikke stemmer. For å få sjekket dette med de største aksjonærene kunne man snakket med topp 5. Og den prosessen hadde vært avklart på noen timer for å unngå tidsvinduet hvor det sittes innside.
Når GGK er på markedet vil aksjekursen være en helt annen. Når alternativet for pasientene er døden er jeg ikke i tvil om at de kommer på markedet. Det gjelder å komme inn før de store fondene. Et “Proof of concept” fra AZ vil heller ikke skade. Jeg tipper meldingen kommer en fredag etter børs. 1/4 sjanse i dag ?
Vel, der mener jeg du tar feil, har vært gjennom noen sånne prosesser fra tilretteleggersiden og det er på langt nær gjort på noen timer. De 5 største har i underkant 30% og holder ikke på noen måte, samt det kan være at noen av de ikke vil bli satt i innsideposisjon og da må man betraktelig lenger ned på lista.
Hvorfor er det flere som er så opptatt av fredagsmelding?
Fredag etter stenging er «bad news day»!
Samme når det kommer, 5,5% sjanse for melding idag
Passer bra ved midnatt i kveld, før “Svenska flaggans dag” i morgen