Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Er 100 % sikker på at du ikke får svar :slightly_smiling_face:
Men jeg tror på en solid avtale :+1:

5 Likes

Mcap 10milliarder +
aksjekurs 250kr ±

i første omgang, men det er klart at med en slik validering av teknologien og AZ ekteskap vil vi så klart få enda høyere mcap når milestones oppnås

4 Likes

Jeg tillater meg å ta frem igjen patentet som viser til «gjennombruddet» som ble gjort i fjor sommer, og som førte til at interessen fra AZ sin side «virkelig blomstret», ifølge Per. :bouquet::blossom::hibiscus::tulip:

Legg merke til følgende avsnitt og vurdér selv om du tror AZ ville brukt 11 av 12 måneder (fra fristen ble satt) til å diskutere med PCIB, hvis de ikke hadde tro på dette:

«However, there remains a need for methods of delivering mRNA in vivo which are safe, controlled and direct the mRNA to the required location. The present invention provides a method of delivering mRNA in vivo which does not rely on carriers, but instead uses a photochemical internalisation method allowing controlled and timed release of the mRNA to the site of interest.»:key:

«It has been found that the method provides superior in vivo delivery of mRNA to target cells relative to the use of lipofectamine as the gold standard for mRNA delivery. This provides a method suitable for various therapeutic applications». :star_struck::star_struck:

Her sier man rett ut at dette fungerer på flere områder, men AZ måtte selvsagt teste det selv før de sikret seg enerett på denne teknologien. Jeg blir så bull av å lese det patentet! :muscle::sunglasses: Og det er dette en avtale skal bygges på! :dollar::dollar:

Registrerer at enkelte mener at mange her inne kan bli skuffet over avtalens størrelse. Jeg tror sjansen er minst like stor for at mange utenfor kan bli kraftig overrasket over avtalens størrelse! :boom::rocket:

https://patentscope.wipo.int/beta/docs2/pct/WO2019145419/pdf/S9AeDC0ZkcIC74q5NSNfquclhTYxkvmWlHXAKLqyAK7X_88Quu_PZFtvdEyX0Ik_ypjGGSH6GZwwGvlI4GJ0bHC_jTE9EcAHR72R3jklUQnOj8NnnsXYOp-LqTxLXEN3?docId=id00000049663192

51 Likes

Helt klart…

Desto større “nedside” også;)

Største risikoen som jeg ser det er AZ tar makro utsiktene på blodig alvor (LANGT mer seriøst en det vi kan se fra S&P 500 investorer). Og så vil folk her si, bla bla bla… PCIB og Bio-tech generelt er noe helt annet osv. Faktum er at det er en risiko som kan senke en god avtale til å bli en helt OK om ikke OK minus avtale (skuffende avtale bare pga risk-off).

Når det er sagt. Noen som har oversikt over AZ´s fremtidige “milestones” forpliktelser for allerede eksisterende avtaler?

Er denne høy, forsterker dette også risikoen for en dårligere avtale med PCIB sett med dagens og fremtidig inntjening for AZ (cash flow).

Jeg husker den diskusjonsrunden hvor jeg var en av de medskyldige til det som ble skrevet dengang.

Min innfallsvinkel er at det ligger tanker bak valget av selskapsnavn, kanskje en strategi blant dem som etablerte selskapet. Når vi ser hvor gjennomtenkt og planlagt PCIB arbeider vil det forundre meg om selskapsnavnet er blitt til ved en tilfeldighet.

PCI Biotech Holding ASA er etter min oppfatning valg som firmanavn nettopp for å utskille produktområer som egne økomiske enheter - datterselskaper - JV-er - osv.

Derfor er tanken snublende nær at formalisert samarbeid med AZ og andre kan innebære utskillelse av “semi eller non-exklusive” rettigheter i datterselskap(er) med AZ og eller andre.

11 Likes

Er det noe som tyder på at AZ eller annen BP ruster ned under og etter en pandemi? Skal det forskes og satses mindre nå fremover?

Slutt å kast bort tiden på slike spekulasjoner. Lytt heller gjennom de siste 4 Q og podcaster, og legg sammen det som sies. Ny gullstandard, beste resultat hos viktigste samarbeidspartnerE osv osv.

AZ ønsker nok ikke å dele med noen, men det spørst om de får kjøpe alt sammen selv om de blar opp svært mye penger.
Vi har både et styre og en teknologi som virker.
Jeg blir ikke overrasket om selv menigheten blir fullstendig tatt på sengen når avtalen foreligger.
Gi blaffen i kursen frem til det!

27 Likes

Ref @anon50125742 sitt innlegg over om patentet så liker jeg spesielt avsnitt/seksjon 25 på side 4 der man legger vekt på at denne metoden er mer skånsom i forhold til å la de friske cellene leve. Dette er slik jeg forstår det, uten at jeg tillegger meg videre kompetanse innenfor feltet…

11 Likes

Støtter denne 100%.
Man må rett og slett gripe sjansen når den foreligger, og det er akkurat nå!
Sannsynligheten for at dette ikke fører til avtale med AZ er minimal, om vi avrunder til nærmeste heltall blir det 0, så enkelt eller vanskelig er det.
Hør igjennom de siste Q og podcast, hør hva PW og Jonas sier.
For å si det på en annen måte, AZ får aldri en slik mulighet igjen

9 Likes

Myndigheter og sentralbanker har blitt gale, I dag kan man lese at ECB skal trykke 6 billioner kr. til. Og USA sier de vil lansere en ny 10 billioners stimuli pakke. selv om deres statsgjeld allerede har passert 123% av BNP. De har gaatt totalt insane, og laaner seg selv til fant for og redde markedet. Slik at selv med veldig svak makro ett par mnd. og katastrofale Q2 resultater, er det ikke sikkert boersene vil krakke med det foerste,

Med andre ord er tviler jeg paa at krisen vil ha noen som helst paavirkning paa deres PCIB beslutning . I hvertfall ikke foer markedet eventuellt krakker. Og det ser det ut som vil bli en god stund til. For historien har aldri sett lignende pengebruk.

Derfor har jeg ingen bekymringer for at krisen vil paavirke en AZ avtale.

4 Likes

440213

7 Likes

Viktig poeng! Og dette har vel også blitt kommentert av @polygon tidligere. :+1:

En forbedring av effekten på ca 4x ved naken levering med FimaNAc mot levering med lipofectamine. Hva effekten kunne blitt sammen med lipofectamine kan vi bare spekulere i, men ingen tvil om at firedobbel effekt og ingen bivirkninger er et «relativt» godt resultat! :muscle::muscle::key::boom:

12 Likes

Vel, eg har vært med 3 ganger fra 50 og over til ned i kjellern på 25-28-30

Vel, om eg må en tur til ned tviler eg på, men eg blir med om det blir den veien, for på sikt så skal selv kun blockbusterne ggk ta oss 10 gangen herfra :+1:

Og der skal eg være med.

For eg husker godt hvor eg ble vippet ut av nel , noe på 1,5 og resten på 3. For å kjøpe PCIb på 50. Eg er like sikker på denne som eg var på nel, og der gikk eg glipp av noe enormt med peng.

10 Likes

Jeg har beskrevet og linket opp historien om Mercks megablockbuster, Keytruda (pembrolizumab) før, men tenker den er verdt å gjenta.
Selv svært gode produkter trenger litt modningstid i organisasjonen, selv om gullet ligger rett opp i dagen.

Leser man f. eks på "History-delen på wikipedia står det følgende:

" Pembrolizumab was invented by scientists Gregory Carven, Hans van Eenennaam and John Dulos at Organon after which they worked with Medical Research Council Technology (which became LifeArc) starting in 2006, to humanize the antibody; Schering-Plough acquired Organon in 2007, and Merck & Co. acquired Schering-Plough two years later.

The development program for pembrolizumab was seen as high priority at Organon, but low at Schering and later Merck. In early 2010, Merck terminated development and began preparing to out-license it.

Later, in 2010, scientists from Bristol Myers Squibb published a paper in The New England Journal of Medicine showing that their checkpoint inhibitor, ipilimumab (Yervoy) had shown strong promise in treating metastatic melanoma[26] and that a second Bristol-Myers Squibb checkpoint inhibitor, nivolumab, (Opdivo) was also promising.[25] Merck at that time had little commitment or expertise in either oncology or immunotherapy, but understood the opportunity and reacted strongly, reactivating the program and filing its IND by the end of 2010."

Kan jo hende at den historien kan få paralleller til PCI Biotech, for det virker jo som om AZ, ut fra det PW og PCIB har formidlet siste 9 måneder, virkelig har fått øynene opp for fimNAC-konseptet.

Og det kan jo trigge “a chain of events” fra både gamle og kommende samarbeidspartnere.

Litt mer om historien om hvordan Keytruda kom frem i lyset kan leses i linken under.

Når det gjelder hva børsverdien på PCIB er i dag og hva AZ er villig til å tilføre av verdier, trenger det virkelig ikke ha noen sammenheng.

Et godt eksempel er kreftselskapet Forty Seven, som i oktber 2019 kunne kjøpes for under 6 dollar aksjen, mens Gilead i begynnelsen av mars 2020 la 4,9 mrd dollar på bordet for selskapet tilsvarende 95,50 dollar aksjen.
Jeg er ganske sikker på at ikke Gilead bestemte seg på noen ukers varsel, og at Gilead hadde godt innsyn i og interesse for Forty Seven, også i oktober 2019.

47 Likes

AstraZeneca ser nok flere muligheter enn begrensninger i dette markedet, @FakeNews.

Ny pressemelding om Covid-19-vaksine kom ikveld (uten at vi skal blande PCIB inn i dette):

https://www.astrazeneca.com/content/astraz/media-centre/press-releases/2020/astrazeneca-takes-next-steps-towards-broad-and-equitable-access-to-oxford-universitys-covid-19-vaccine.html

2 Likes

Usikker på om det er relevant ovenfor mRDA, men for sellegift og stråling så er ikke supergod effekt ønskelig sett i forhold til “tåleevnen” (handler om å finne riktig balanse).

Denne problemstillingen er garantert diskutert før, men vært å høre.

PS: Ikke meningen å spraye forumet med “negativiteter”. Bare prøver å lete etter risikoer, som alle investorer bør gjøre for å forbedre sin muligheter for suksess (risk-management).

4 Likes

Veldig viktig med et kritisk blikk, ikke noe problem for meg! :ok_hand:

Når det gjelder mRNA levering, så er ikke jeg medisinsk kompetent, men av det jeg har forstått så er det i hele bransjen en søken etter en mer presis og kontrollert form for levering, for å øke effekten. Jeg tror ikke «for god effekt» er et problem innen mRNA-levering, men dette kan kanskje @Snoeffelen eller @FiloD kommentere ved anledning? :smiley:

4 Likes

Genom att leverera lokalt (där man lyser) får man mindre biverkningar på oönskade platser i kroppen där man inte lyser.

Där kan medicinen tas sig in men blir fast i endosomerna och sen vidare till lysosomerna där de förstörs.

De har också enligt patentet optimerat timingen mellan administrering och release via ljus.

BP letar efter leverering med ljus i lykta :stuck_out_tongue_winking_eye:
Här har vi nått som kan leverera lokalt +++, på en given signal +++, med mindre biverkningar +++ och ökad effekt +++.

Avtal eller inte, you do the math :wink:

35 Likes

Det er det som er greia.
For for pasienter og for B.F.
Og selvfølgelig kost/nytte.

3 Likes

Tror jeg må slutte å lese denne tråden, forsvinner jo alt i fra 50 000 - 300 000,- ut av kontoen hver gang som ender opp i flere aksjer😂

10 Likes

PCI: EN GRUNNFORSKNINGENS TRIUMF – «VIRKER PÅ ALT!»

Kanskje er jeg gal, men hver kveld nå i juni vil jeg avslutte dagen med å lytte og sovne inn til lyden av Radforsk Episode 104: Kristian Berg - forskeren bak PCI Biotech og Photocure

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

Lytt til Det gyldne minutt (34:00 – 35:00 ). Hadde episoden vært distribuert på en analog lydkassett, ville den fått et slitasjeproblem.

Fotokjemisk internalisering er en generisk teknologi!

19 Likes