Mindre enn verdien av gullet.
Men PCIB kan være nøkkelen til mange skattekammere rundt omkring. Ikke bare AZ sitt.
Derfor er det umulig å anslå noen verdi nå.
Hvis AZ ønsker en eksklusiv avtale må prisen ta hensyn til at andre kunne vært villige til å betale for leveringsteknologien også.
Men det blir en eksklusiv avtale vet du, så er bare AZ som får prøve nøkkelen i låsen.
Men verdien blir nok mellom 1-3 milliarder USD totalt med milestones.
Har søkt igjennom tråden her men kunne ikke finne noe. Det var på et tidspunkt noen som reflekterte rundt selskapsstrukturen til PCIB (Holding). Er det slik at hver hovedretning (NAC, Chem, Vacc, m.fl) har sin egen legale entitet (AS)? Spennende å tenke seg at IP rettigheter holdes langt opp mens avtaler rundt konkrete indikasjoner holdes langt “nede” og evt at PCIB og evt. partnere etablerer JV’er sammen for nettopp et sette med konkrete indikasjoner. Dvs. partner bringer inn medisin - og PCIB bringer med seg leveranse og eierskap til det nye produktet (kombinasjon av leveranse + medisin) eies av JV’et? Har noen tanker og (lignende) refleksjoner rundt dette?
Iflg aksjonærregisteret pr 31.12.2019 så er PCI Biotech Holding ASA oppført som eier av 100% av aksjene i PCI Biotech AS. De har ingen øvrige aksjeposter. PCI Biotech AS er ikke oppført med noen aksjeposter.
Følgende link kan være grei å bruke for å finne ut av eierstrukturer:
Jøss , fruen serverte reker til middag , men ser hverken rødvin eller børsmelding mulig den er litt sen
En dag for tidlig for børsmeldingen (minst), noen år for tidlig for rødvin til rekene. Bedre med hvit
Litt skuffet over null FOMO dem siste dagene. Var SÅ sikker på at denne måneden ville bli en sikker vinner dag etter dag til vi nådde 20-tallet SÅ kommer plingen: BØRSPAUSE PCIB - div avtaler skal presenteres osv ( sitter med skjelvende hånd på con… eller Aqua… flasken KLAR til en skål for en fantastisk avtale…………….
Ja ja . Prata med “kompisen” -topp 10 - i dag og han mente vi ville få en SOLID avtale. Håper han og alle andre optimister får sine og dermed våre drømmer til å bli fakta på “laurdag”.
Er nok det binære utfallet som skremmer bort ganske så mange lykkejegere.
Tenker også kursutvikling ikke tilsier noe særlig sannsynlighet for avtale. En bra avtale vill jo garantert sende kursen opp. Og da synes jeg det er litt merkelig med manglende interesse. At det kommer avklaring innen utgangen av Juni må være noe veldig mange har fått med seg, både proffe og ikke proffe investorer.
Hvorfor så liten interesse?
Selvsagt «langt» fra 100%, men
folk går jo «all-in» i poker uten å nøle ved 80% sannsynlighet og mindre også forsåvidt.
Hvor er opportunistene??
Uansett type avtale/oppkjøp. Er det noen som ut i fra dagens kjennskap og situasjon mener at kurs i Pcib til slutt blir under hundre?
Hvilke andre aksjer på Ob har mulighet til en slik stigning på kort tid? ( med muligheter for 1500,- Ikke utenkelig.)
Disse dagenes senkning/holding av aksjekurs er ikke annet enn et spill for å skape usikkerhet, - og salg.
Selg de som ønsker. Kjøp de som ønsker.
De med økonomiske muskler kan manipulere & skremme mye.
Moro er det uansett, i andedammen. Når vi vet det fundamentale i Pcib bør vi være trygge.
Og hva estimerer du mcap til PCIB ukene/månedene etter en slik avtale?
Med alt vi vet, hvordan klarer noen å være pessimistisk? At det ikke bli avtale??
Det pcib sitter med er sensasjonelt bra, en gigantisk forbedring der det kan anvendes, tror avtalen med AZ blir overraskende lukrativ.
Skulle en rettet spørmål direkte til PW om der står klar andre interessenter innen fimaNAc til å starte forhandlinger innen genteknologien til PCIB , fimaNAc dersom AZ trekker seg?
Og dersom så er , er disse representert av de som pr idag har samarbeide med PCIB innen fimaNAc eller nye utenfor de erablerte samarbeidene?
Kunne vært greit å fått avklart dette i forkant av et eventuelt brudd med AZ.
Er jo helt utenkelig at slikt noe skulle skje men vi i denne biotek-bransjen vet jo at alt kan skje.
Lykke til
Er 100 % sikker på at du ikke får svar
Men jeg tror på en solid avtale
Mcap 10milliarder +
aksjekurs 250kr ±
i første omgang, men det er klart at med en slik validering av teknologien og AZ ekteskap vil vi så klart få enda høyere mcap når milestones oppnås
Jeg tillater meg å ta frem igjen patentet som viser til «gjennombruddet» som ble gjort i fjor sommer, og som førte til at interessen fra AZ sin side «virkelig blomstret», ifølge Per.
Legg merke til følgende avsnitt og vurdér selv om du tror AZ ville brukt 11 av 12 måneder (fra fristen ble satt) til å diskutere med PCIB, hvis de ikke hadde tro på dette:
«However, there remains a need for methods of delivering mRNA in vivo which are safe, controlled and direct the mRNA to the required location. The present invention provides a method of delivering mRNA in vivo which does not rely on carriers, but instead uses a photochemical internalisation method allowing controlled and timed release of the mRNA to the site of interest.»
«It has been found that the method provides superior in vivo delivery of mRNA to target cells relative to the use of lipofectamine as the gold standard for mRNA delivery. This provides a method suitable for various therapeutic applications».
Her sier man rett ut at dette fungerer på flere områder, men AZ måtte selvsagt teste det selv før de sikret seg enerett på denne teknologien. Jeg blir så bull av å lese det patentet! Og det er dette en avtale skal bygges på!
Registrerer at enkelte mener at mange her inne kan bli skuffet over avtalens størrelse. Jeg tror sjansen er minst like stor for at mange utenfor kan bli kraftig overrasket over avtalens størrelse!
Helt klart…
Desto større “nedside” også;)
Største risikoen som jeg ser det er AZ tar makro utsiktene på blodig alvor (LANGT mer seriøst en det vi kan se fra S&P 500 investorer). Og så vil folk her si, bla bla bla… PCIB og Bio-tech generelt er noe helt annet osv. Faktum er at det er en risiko som kan senke en god avtale til å bli en helt OK om ikke OK minus avtale (skuffende avtale bare pga risk-off).
Når det er sagt. Noen som har oversikt over AZ´s fremtidige “milestones” forpliktelser for allerede eksisterende avtaler?
Er denne høy, forsterker dette også risikoen for en dårligere avtale med PCIB sett med dagens og fremtidig inntjening for AZ (cash flow).
Jeg husker den diskusjonsrunden hvor jeg var en av de medskyldige til det som ble skrevet dengang.
Min innfallsvinkel er at det ligger tanker bak valget av selskapsnavn, kanskje en strategi blant dem som etablerte selskapet. Når vi ser hvor gjennomtenkt og planlagt PCIB arbeider vil det forundre meg om selskapsnavnet er blitt til ved en tilfeldighet.
PCI Biotech Holding ASA er etter min oppfatning valg som firmanavn nettopp for å utskille produktområer som egne økomiske enheter - datterselskaper - JV-er - osv.
Derfor er tanken snublende nær at formalisert samarbeid med AZ og andre kan innebære utskillelse av “semi eller non-exklusive” rettigheter i datterselskap(er) med AZ og eller andre.