Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hode/nakke hadde fantastiske resultater, det var så oppsiktsvekkende at prins Charles var på besøk på sykehuset for å se på dette mirakelet.
Har sett bilde av han og pw…
Det var et langt løp,der de antok at en konkurrent ville komme i. Mål først… Noe som i ettertid har vist seg at denne konkurrenten Feilet!!!
Pcib hoppet opp gallegangskreft, med mulighet for kortere løp pga få tilfeller årlig.
Dette var et sjakktrekk, for de har nærmest fått Alle de fordeler som kan gis både i EU og USA…
Hode nakke. Blir sannsynligvis tatt opp igjenn,på en. Eller annen måte…
Pcib vil bli din beste investering. Noen sinne …:metal:

15 Likes

Interresant kommentar fra 2010. Tyder på at PCIB har vært “under radaren” til Astra Zeneca i enda lengre tid enn jeg faktisk har tenkt over.

2 Likes

Likevel sykt at det skal gå 10 år (!) fra den studien som jo høres ekstremt oppløftende ut, og så har man ikke kommet lenger.

Mener ikke at PCIB nødvendigvis har gjort noe galt, men tenker på alle de som kunne nytt godt av en slik behandling i alle disse årene. Her burde jo nesten staten gått inn og finansiert videre studier når resultatene er så oppsiktsvekkende!

12 Likes

Har vært med nesten fra start. Og har hele tiden påstått at PCI vil bli mere verdt enn Algeta !!!
En periode kunne det gå en uke mellom hver handel i Pcib, og selskapsverdien var verdt godt under 100mill.
Det var da grunnlaget mitt ble lagt.
Min optimisme for Pcib,og tro på fremtiden har holdt meg unna salgsknappen.
Og det jeg ser i dag,selskapsmessig, har overgått mine Villeste og våteste Drømmer.
Jeg er overhode ikke i tvil, Pcib vil overstige Algeta i verdi flere ganger🤘

16 Likes

Takk for svar😁.
Hvem var denne konkurrenten?
Investeringen føler jeg meg veldig komfortabel med. Pleier som regel å trade 30-50% av beholdningen , men her tørr jeg ikke selge en eneste aksje.

4 Likes

Det husker jeg dessverre ikke.

Ja, det er underlig, men det er mer normen enn unntaket at TTT i biotek. Som Kristian Berg, gudfaren til PCI, sa i Radium podcast 104: “Det tar i snitt 40 år fra ide til medisin i biotek”. Jeg har dog inntrykket av at det heldigvis går fortere å få godkjent de siste årene med ordninger som AA, FT, PR, ODD fra FDA. Men det at utviklingen tar lang tid betyr ikke nødvendigvis at medisinen/behandlingene ikke kan være mye bedre enn det bestående, det er rett og slett bare så lang tid det tar (jeg vet HN-studiet til PCI er lagt på is, inntil videre, og at det da i sum vil ta enda lengre tid til potensiell godkjenning enn uten avbruddet).

4 Likes

Hvis man skal se det positive med at det har tatt en del tid, er jo at det foreligger mer data. Fra Chem, Vacc, og NAc. Ved et evnt samarbeid er det en fordel og ha mer data å vise til. Ifm evnt AZ avtale er det en fordel, slik jeg ser det, at både Chem og Vacc har vist ok safety og overførbar effekt dra mus til menneske. I den store sammenhengen MÅ jo dette ha noe å si. AZ trenger ikke være like bekymret for overføring i NAc fra mus til menneske. PW sa vel i podcast at dette er en fimaphorfin teknologi. At man har vist sikkerhet for teknologien. At man kunne gå fra i direkte fase 1/2 med NAc ble uttalt på q pres.

12 Likes

Yes, bonusfrelst/buffert, og ikke minst mange nye patenter. Men allikevel, for oss som har vaert trofaste aksjonaerer i mer enn 10 aar, begynner det og roeyne paa;-)) Men jeg forsoeker og lage meg en ny tidsregning som troest, dva. fra dagen gallegangskreft studiet ble igangsatt. I saafall har vi vel bare hodt paa i rundt en 5-6 aar, hvor det normalt tar lenger tid enn dette og faa paa plass en ny medisin.

Men det man har haapet paa, er at en av vaare partnere, med hjelp av vaar leveringsteknologi skulle faa til noen fantastiske resultater og loefte PCIB i god tid foer normalen. Saa naa gjenstaar det og se om dette er hva PCIB og AZ har oppnaadd?. Hvis ikke maa vi muligens sitte og lure paa om dette blir suksess ett par aar til. Vel, det vil bli suksess, det kommer bare an paa hvor lenge vi maa vente. Det er synd at ingen forsker paa fimaVacc i disse dager, siden resultatene var saa glimrende. Naar det ikke skjer, er det ikke rart at dette tar lang tid.

4 Likes

Nå er bare en liten del av oppløpet igjen, målgang innen juni. Bra distanse du har tilbakelagt må jeg si. Champagne og cash venter i målområdet :champagne: :moneybag:

6 Likes

Sitatramme

Jeg vet at de fleste her mener at PCIB og Covid-19 har ikke relevanse (ennå). Men når slike linker som nedenfor, som mange leser på, gis det xtra oppmerksomhet til PCIB. Ikke dumt det da tenker jeg.

4 Likes

Det du linker til er scam, -det er ikke relevant.

Litt på siden, av egen nysgjerrighet, hvordan finner du slikt/fant du dette?

@sjerkyll :slight_smile:

3 Likes

Tenkte egentlig å poste denne youtube-videoen på COVID-19 tråden, for den er veldig interessant å se, særlig mtp at den ble postet 15. november 2019, en liten stund før coronaviruset var på radaren. Men poster den heller her på PCI Biotech tråden for det han sier om CRISPR/CAS9 får meg til å tenke at teknologi som kan hjelpe til å realisere potensialet i CRISPR-teknologi kan få en solid boost i tiden fremover.

Fra tidslinje 13:40 til 14:10

“And just as gene therapy can be used to create new viruses, it can also be used to modify our existing genetic code to defend against them.
Thanks to rapid advances in CRISPR/CAS9 reasearch and protein design the day could soon come when all human beings can be granted immunty to all viruses. So I am sorry viruses, but the human race is here to stay.”

36 Likes

Jeg har stor tro på at PCIB innen 1-2 år har kjørt en Moderna:

12 Likes

Jaaa… Da hadde en hatt til salt på maten…
Diskusjonen har gått tidligere på hva best case er…
Der tilogmed Snøffelen har nevnt GODT over 1000kr aksjen kun på FimaNac…
Deilig å drømme litt :blush:

8 Likes

Basert på tilgjengelig info for et år siden , kom jeg “ut av skapet” med 1400 , og mange lo…Egentlig er ikke 1000 kr så mye , men det skjer altså ikke 1.ju… Du må nok vente et par år…dessverre :slight_smile:

2 Likes

En Chem BP-avtale med upfront, en Vacc BP-avtale med upfront, og en Nac BP-avtale med upfront, saa er vi kanskje der? PCIB har bearbeidet markedet lenge, saa hvorfor ikke?

I Biotek verdenen vet man aldri. Plutselig skjer det. Selv selskaper som har vaert totalt avskrevet, har opplevd dette. Og vi har mye mer kjoett paa benet enn det!

7 Likes

God mandag alle sammen

Hva tenker dere om denne uken?

Jeg tror vi kommer til å fly høyt å lavt frem til vi får mer informasjon neste uke. Plutselig ser vi 60,- en dag for så å falle tilbake neste.

Det litt for mye usikker info ute som jeg håper vi får gode svar på neste uke. Da kan vi isåfall sette oss på flyet og vente på takeoff.

Jeg håper mine og deres våte pcib-drømmer oppfylles. Er mange som er forelska i samme dama her :-).
Jeg venter på news og en ekstrem reise med godt følge :stars::stars:.

5 Likes

Biotech pharmacon med rette gått som en kule (nesten 300% avkastning i år). Putter noe av enorme gevinst som enkelte har for å spekulere om status som blir presentert PCI Biotech (ned 30% i år) den 6 mai? Ikke utenkelig scenario for tradere? 5 børsdager dit.

Igjen viser det ved eksempelet Biotech Pharmacon at det til enhver tid (selv under krakk) at det er mulig å gjøre gode kjøp i biotek.

Det blir kun spekulasjon men kan det bli tidenes bounce back og rekyl for PCIB både før og etter 6 mai? Uhyre spennende om ikke annet.

Hvorfor er ikke PCIB kursen nærmere Arctic sec sitt kursmål 86kr?
RELEASE studien (fimachem ggk) status og det må da ha en viss positiv betydning for mulig verdier at en biotek mygg PCIB prater med big pharma AZ om mulig kommersiell avtale? Kursen var i 80kr leiet i år og har fallt 25-30kr. Synes det er rart? Astrazeneca fortsetter å legge på seg noen titalls milliarder mer i mcap bare i dag. Ny ATH og nu 1033kr.

5 Likes

Hvilke nyheter tror dere kan komme på Q1? Det spekuleredes i både gode å dårlige nyheter før Q4 der majoriteten så for seg en forsinkelse patient enrollement. Med tanke på situasjonen som har vært i verden så er det ikke utenkelig at dette fortsatt stemmer, men samtidlig så kanskje dette er priset inn etter melding i mars. Noe som jeg ser som en utenklighet er å selge denne aksjen nå som AZ er rett rundt hjørnet, men det kanskje ikke er alle som vet det å tenker at dem har fått en “god” gevinst hvis dem gikk inn på 30 å får solgt på 60?

Kan vi forvente at dem blir meldt forsinkelser som ikke er priset på Q1? Kan vi forvente at det blir meldt om fremskritt med enrollment i for eksempel USA (ref Einarsson i siste Radium podcast), Taiwan og kanskje Tyskland?

2 Likes