Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Bryter vi gjennom 60 i dag eller? :smiley:

4 Likes

Fomo-effekten kan bli spektakulær med så mye uro i verdensøkonomien.

4 Likes

Se bare på Biotec Pharmacon i dag :stuck_out_tongue: Samme kan fort skje her!

3 Likes

Fra børsmeldingen 26.11.2019:

«The companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration».

PW har uttalt at hvis det ikke blir noe videre samarbeid eller avtale kommer dette i en børsmelding.

Videre ble det uttalt på q4 2019 at AZ og PCIB er i «aktiv dialog».

Det jeg tenkte å drodle litt rundt fra et lekmannsperspektiv er hvordan forhandlingsposisjonen til PCIB er mot AZ. Det er bekreftet at det er funnet synergier i onkologi i forsøkene mellom AZ og PCIB. Altså man kan med alle solemerker ta forutsetningen om at AZ har interesse i teknologien. Hvor gode datene som er funnet i NAc er uvisst, men signalene tilsier at de er gode.

AZ gir ikke ved dørene og heller ikke denne gangen. Men hvilken forhandlingsposisjon har PCIB? Dette er David mot Goliat, men vi alle vet at David har kommet sterkt ut tidligere. AZ kjenner til PCI teknologien godt, og vet hvilke potensiale det har. Forutenom NAc har PCIB råsterke data fra gammelt H/N studie, i IGGK chem, noe som er bekreftet fra FDA og EMA med pivotal fase og AA pathway. Videre kjenner AZ til Vacc fase 1 data som er vesentlig sterkere enn «state of the art», Hiltonol. Videre har PCIB cash til ca. q3 2022 og en mcap på ca 2mrd NOK.

Det jeg vil frem til her er at både AZ og PICB selv vet at teknologi plattformen er solid og fungerer. Det i kombinasjon med bra cash beholdning vil føre til, etter mitt syn, at PCIB i mindre (om i noen grad) vil føle seg finansielt presset til å inngå en avtale som ikke vil føre til maksimering av aksjonærverdiene lenger frem. PCIB har flere andre samarbeid i NAc og får ikke AZ kloa i det, er det et annet selskap som gjør det. Skulle AZ utøve press med den mindre sterke finansielle posisjonen til PCIB som grunn, kommer de ingen vei. Ved en evnt utsettelse av interim i RELEASE vet begge selskaper at det er kun noen titals mill som må inn og det er evnt ingen utfordring for PCIB. Ved interim av RELEASE vil data kommer frem uten noen spørsmålstegn bak da dette er et randomisert studie. Og da er katta ute av sekken og PCIB i rampelyset med potensielt flere beilere på døra.

I bunn og grunn tenker jeg at det hele faller ned på HVOR gode dataene som er forsket frem er. Utfallet av samtalene/forhandlingene vil ligge på det, ikke at PCIB er i en svak forhandlingsposisjon pga cash eller ingen muligheter ellers i pipelinen sin.

PS: Bare så langt i dag har mcap til AZ økt med ca 18 mrd NOK (som kunne vært tilstrekkelig for å sikre seg hele NAc…?).

27 Likes

Vi får se till att skaffa lite AZ aktier helt enkelt om det blir uppköp av Nac. :wink:

9 Likes

Stille på denne småprat tråden sjølv med 6% oppgang hittil i dag.
Det tolker eg som vi kan få ein meir varig oppgang. PCIB kan snike seg rolig og ubemerka oppover.

12 Likes

RT 56.60 - omsatt for nesten 16mill. Liker FOMO effekten og pilene peker opp når vi nå nærmer oss AZ avklaring :rocket:

7 Likes

Sperre på 57 @Jubel :male_detective:‍♂

3 Likes

Ser vi 60 tallet denne uka, montro?

2 Likes

Helt umulig å si. Men det kan være et scenario. Eller over 80kr og ATH? Hvem vet.

2 Likes

Vi får bare håpe på en liten grad av stabilitet i makrobildet, så skal vi nok bikke 60kr i løpet av uka, ja :+1::+1:

5 Likes

Sperre på 57? Tja det har da gått poster på over 30k tidligere i dag så den sperren er ikke så veldig sterk.

8 Likes

Er en rookie i gamet, men innser og er glad for at jeg solgte men litt ut av nano, og gikk inn pci biotech. Fordeling av riskoen er alltid kjekt. :slight_smile:

6 Likes

Det viktigste må vel være at det ikke kommer negative meldinger fra selskapet.
Foreløpig ser det ut som alt er «on track» :+1:

7 Likes

Bare 5 uker siden kursen var 27 kr…vær nå ikke for griske , og forlang alt i verden. Vær sjeleglad for at det har gått som det har gått…altså at corona-krisen ikke tok knekken på “alt”…selvsagt venter vi på 86 først…

Ut fra det vi vet kan det ikke være tvil om at det PR nå pågår samtaler/forhandlinger mellom AZ og PCIB.

De pågående samtalene er kommet i stand fordi AZ finner PCIB sin teknologi interessant. Og da er det AZ som har tidspresset på seg, for i henhold til meldingen fra 26 NOV 2019 skal partene bruke tiden frem til og med juni 2020 for å bestemme seg for et eventuelt videre samarbeid. Men et samarbeid etter 30 juni 2020 kan ikke pågå, uten at der foreligger en samarbeidsavtale. Og det er den som nå fremforhandles.

Hvordan denne blir seende ut vet ikke jeg. Men jeg føler meg rimelig sikker på at det er en mer forpliktende avtale og ingen må bli overrasket om AZ kjøper deler av produktporteføljen til PCIB, nettopp for å sikre seg full kontroll. Men dette beror fullt og helt på hvor langt teknologien er kommet. AZ kjøper nok ikke noe som kan vise seg å være den berømmelige «katta i sekken».

Det er heller ikke noe som tilsier at partene må bruke hele tiden frem til 30 juni. Dersom partene kommer til enighet om en samarbeidsavtale før 30 juni, er der ingen grunn til å vente med offentliggjøre resultatet. Derfor bør man befinne seg på innsiden av PCIB. Når avtalen blir meldt er det rimelig god grunn til at kursen skyter rett opp.

15 Likes

Dette mener jeg langt på vei er avkreftet ved at man ikke bare kjøper teknologi, men også organisasjon. Med en så liten bedrift som Pcib, er nøkkelpersonell involvert i hele plattformen, og det er vanskelig - om ikke umulig å dele dem opp. Jeg tipper at enten er hele bedriften i spill, eller så kommer det lisensavtaler på noen indikasjoner.

15 Likes

Alltid hyggelig å lese det LM skriver…“skyter rett opp” kor mykje då ? …Det “vi” venter på , er “bekreftelsen”…og ingen vet hva som blir børsmeldt , når som helst… Positive meg kommer med et lite tips…det doble av 86 kr første minuttene… Altså 172 kr…og da kommer mange helt nye ( slike som spettet ) inn , og kursen “skyter rett opp”…dette altså med en delvis avtale…ved uventet oppkjøp kan det bli 7 - sju - gangen , og lang børspause :slight_smile: Nøkkelpersonene til PCIB er gull verdt , og følger selvsagt med.

3 Likes

Interessant @Gautosaur. Jeg kjenner ikke til fordelingen av ressursene i PCIB, er det slik at det meste er overlappende på alle tre programmene? Slik at nøkkelpersoner innen NAc også har nøkkeloppgaver innen Chem og/eller Vacc?

I så fall et veldig godt argument for at AZ ikke bare stikker av med NAc. De trenger høyst sannsynlig nøkkelpersonene, slik du antyder.

3 Likes

Kjenner det på hofta. Eksklusiv lisensavtale på en mengde indikasjoner før kvartalspresentasjonen!

13 Likes