Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Sist jeg hørte på podcasten med Pål Falck (om PCIB) var jeg imponert med hva han har jobbet før. Samtidig mener jeg at han ikke klarte å formiddle hva han står for. Redd for å ta feil? Han klarte ikke å si for eks. ingen deal… tilbake til 30, med til over 100… meget uklart avventende holdning. Skal en analyst ikke forteller hva markedet kanskje ikke ser?

Mye mer spent om andre analytikere kan tenke seg å komme med biotech anbefallinger.

1 Like

Vi skal opp til ca 64 så får vi sjå hva skjer der.

ca 75 prosent av porteføljen min består av PCIB og det vil den forbli inntil vi får svar fra AZ. Kan ikkje være lenge igjen nå.

3 Likes

Sitter selv med 75% i pcib, og etter den nedgangen fra 82 så klør det greit i tradingfingeren nå. Men her er det bare å kjøre hele løpet. Ser ikke annet enn at dette skal gå veien!

2 Likes

Der bikket kursen 60! For et rykk vi har hatt :rocket:

7 Likes

Der passerte vi 60tallet ja. :slight_smile:

2 Likes

Vil ikke være festbrems.

I år er likevel PCIB kurs ned 22% eller 17kr.

Samtidig er PCIB i samtaler om mulig kommersiell avtale med big pharma.

RELEASE studiet og Asia sites.

Fokus på vaksinasjonsteknologi i verden.

chem, Nac og vacc, alle teknologiben KAN nu alene være kapable til :rocket:

Derfor synes jeg det er underlig at kursen er ned 22% i år. Den burde vært solid i pluss nu mener jeg gitt forholdene nevnt over. Men det kommer seg :+1:

8 Likes

Jeg synes Pål Falck klarte seg relativt greit. Hva er vitsen må å «spå» markedet, han vet jo selvsagt ikke hva som vil skje han heller.

Det jeg syntes var noe forvirrende med hans uttalelser på Radium var at han sa på et tidspunkt at han ikke trodde på noen stor upfront, samtidig som han senere sa at han ikke hadde tro på noen middelmådig avtale. Enten ble det ingen avtale, eller en god avtale for PCIB.

Det trenger selvsagt ikke være en selvmotsigelse, men i så fall betyr det at han tror det er en fair sjanse for at vi får en god, men baktung avtale.

7 Likes

Tipper dette er styrt av FOMO og posisjonering frem mot AZ avklaring.

Det blir lite aksjer til salgs frem mot avklaringen så lenge ikke kursen går til ATH før det.

12 Likes

Hvis AZ & PCIB må fortsette å forhandle på overtid betyr det bare at greia blir enda større.
For hver dag det ikke kommer melding om avbrytelse blir jeg mer og mer optimist.
AZ investerer ikke 6-7 måneder på forhandlinger hvis de ikke er særdeles interesserte.

15 Likes

Enig i at PCIB basert på det fundamentale burde vært i klar pluss. Likevel syntes jeg utviklingen under denne underlige makrosituasjonen har vært solid!

4 Likes

“Hittil i år” er jo ikke starten på de gode nyhetene. PCIB er opp over 100% siden noevember, er ikke nødvendigvis så underlig da?

4 Likes

Børsmelding i nov 2019 om big pharma samtaler er :rocket:

Vaksinasjonsteknologi og milliarder av midler til bransjen og fremtiden vil gi enorm fokus og investeringsvilje

Asia sites for RELEASE studiet.

Alle disse punktene mener jeg er svært svært positive for PCIB sine ben. Makromessig er helse og vaksinasjonsteknologi super hot! Mikromessig på selskapsnivå PCIB om mulig kanskje hottere?

5 Likes

The game is on! Blir ikke overrasket om vi ser 80-tallet før Q1-presentasjon neste uke🕺Det fundamentale/tekniske spiller også på lag.

5 Likes

Hæ? Han sa jo klart og tydelig at han trodde det var 50% sannsynlighet for en avtale, og han har et kursmål med begrunnelse. Har du lest analysen?

1 Like

20 Feb var dagen OBX starte sin brutale ned tur. Ned 35 % på 17 dager.
Pcib gjekk ned 60 %.
Men fra 20 Feb til no er OBX ned 20% og Pcib 4%. Det vil sei Pcib har vist relativ styrke. Pengene går inn i Pcib.

12 Likes

Ja fallet basert på covid 19 frykt førte til stort fall for norsk biotek. Helseaksjer internasjonalt holdt godt stand og var den vinnerbransjen sammen med vindkraft mener jeg. Jeg mente også at helse aksjer er megatrend og at midler stilt tilgjengelig til blant annet vaksineteknologi fra myndigheter, stiftelser og investorer vil kunne gi svært lys framtid👍.
Treffende at PCI Biotech sin teknologi har med lys å gjøre.

6 Likes

Biotek burde bli like viktig som jagerfly og annet forsvar.

8 Likes

Gode biotek-selskap er totalt sett et bedre forsvar enn tradisjonelt militært forsvar overfor samfunnets største trusler i tiden framover.

3 Likes

Da er hype 2.0 offisielt i gang :steam_locomotive:

4 Likes

@Savepig Lest om hode skulder på TA tråden, RT 60.30 nå og drøye 14mill omsatt. Er det FOMO eller er TA hode skulder slått inn?

1 Like