Dette er combo av FOMO og posisjonering før AZ deal landes.
Tror flere og flere ser land i sikte og at deal kan komme når som helst. Jeg håper og tror på en deal ala StarPharma.
Dette er combo av FOMO og posisjonering før AZ deal landes.
Tror flere og flere ser land i sikte og at deal kan komme når som helst. Jeg håper og tror på en deal ala StarPharma.
Har selvsagt blitt tatt opp tidligere, men hva hadde en slik deal som Starpharma gjort i kroner å øre for kursen? 250?
Får Pcib over 500 millioner upfront, så går kursen godt over 200. Tror jeg.
Kommer selvfølgelig an på mye annet også, milestones etc, men det er den ultrakorte analysen
ja, det er nå minst.
500 upfront, så ligger total verdien skyhøyt
Jeg er happy om PCIB får 10% av den summen upfront. Men så har jeg ikke hodet i sanden heller.
Men det har alle som tror på mer enn 50 mill uprfront?
Det blir spennende og se hvor mange inidkasjoner det blir. Men hvis AZ har produsert saa gode resultater med naked mRNA, at de vil satse bredt, kan de vel like gjerne kjoepe hele butikken.
Undrer meg fortsatt over disse 6 siste ukene frem til nyttaar hvor de skulle teste mer:-) og hvorfor i saafall PCIB ikke sa at de kunne benytte lenger tid, slik at det muligens kunne oeke sjansen for og finne flere indikasjoner og satse paa?? Spesiellt hvis det ikke skulle bli noen avtale. Dette hoeres saa merkelig ut, at det maa vaere ett roeykteppe for noe annet, i meningen noe stoerre og bedre?
Så lenge upfront finansierer H&N studie
Hvis en lisensavtale bringer 5 mill USD upfront, så er du ikke happy. Da er du lei deg. Det er en ordre.
Ved et slikt scenario hadde jeg påmeldt Per og Ronny på “Are you smarter than a 5th grader”.
Hva er din hunch Gautosaur?
Tror Silence kan være fornuftig å se til. Men å komme trekkende med femti mill blir bare dumt. Da kan de like gjerne gi beng.
Link?
Helt enig!
Edit. Utrekk fra pressemeldingen:
AstraZeneca to invest $80 million through upfront cash and equity investment in Silence
For each disease target, Silence is eligible to receive up to $400 million in milestones, plus tiered royalties
Hadde blitt litt hektisk en periode da. Men hør da, leveranse. Det er det som er problemet. Løser de det så blir det fyr på kjelen.
Mer edit. Sitatet “If you pay peanuts - you get monkeys” kan man antagelig benytte nå.
Kan være interessant for å se på outlook og strategi, fokusområder?
An accompanying webcast for investors and analysts will take place at 11:45 UK time on the day
https://www.astrazeneca.com/investor-relations/astrazeneca-q1-2020-results.html
Hva kunne Pcib brukt $80 millioner på på?
Satt i gang et studie eller to med VACC? Ett nytt studie med CHEM?
Hva tenker småprat?
“Keep them happy but not lazy” var vel et kjent uttrykk blandt BP, synes jeg å huske Pål Falck sa på Radium. Her ligger vel hele kluet:
“happy” = upfront betaling
“not lazy” = milepæler
Totaltavtale = [happy] + [not lazy]
Nå når vi har definert begrepene kan vi begynne å leke med tall:
For 2 x lisenser:
Happy = 200M USD
not lazy = 1800M USD
Totalt = 2000M USD
Flere?
EDIT: la på rett valuta
Det ble vel også nevnt av noen at dette uttrykket («Keep them happy, but not lazy») ble spesielt brukt mot mindre biotek-selskaper som skal gjøre mye av jobben selv.
I dette tilfellet så skal vel mye av jobben sannsynligvis gjøres av AZ selv?
Kan det hende dette uttrykket ikke passer 100% på PCIB, eller?
https://www.cnbc.com/2019/03/29/astrazeneca-strikes-6point9-billion-deal-with-daiichi-sankyo.html
There has been a raft of health care companies riding the M&A (merger and acquisition) wave. Over the last year, tie-ups have emerged between Bristol-Myers Squibb and Celgene, Shire and Takeda, Roche and Spark Therapeutics among others.
Pharma companies across the globe are racing to replace legacy drugs by paying hefty premiums for access to more specialty treatments.
Det er flere dealer med enorme summer. Og fokus mot access to more specialty treatments. Enorm premie betales i flere tilfeller. Om PCIB og AZ finner sammen vites ikke, men OM de gjør KAN det bli STORT. Dette er spennende.
Et lykkelig scenario ville vært multi billion company with thousands of workers and headquarter in Norway!