Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Du har da erfaring! Husker deg fra HO, var det ikke liang? Det var da jeg kjøpte min første Pcib-aksjer.

Min taktikk har vært å selge litt basert på enkle tekniske analyser og når jeg merker antydninger til eufori. Det har som regel kommet gode muligheter for tilbakekjøp. Men risikerer å sitte med liten beholdning ved AZ-melding, og da vil det ikke ha lønnet seg.

Eg bruker å ha en long del og en trader del.

men lett som du sier og selge for mye. så akkurat i pcib sitt tilfelle har eg to forskjellige firma, et long og et trader.

En ting som er god med traders er at omsettningen i aksjen stiger. Uten “dem” tror jeg at det hadde vært en del som ikke hadde turt å gå inn fordi at det kunne bli vanskelig å komme seg ut.

Uansett litt trist i dag når resten av biotek Norge har en fin dag. Men men, i morgen er det Q1 og mye nyttig info.

1 Like

Følger den mønsteret fra i går, starter oppturen snart :wink:

4 Likes

Skivebom for mine priv tips. Trodde på 63-65 i dag jeg men nå tviler jeg på at vi ender i pluss. Hjelper lite med 30 års erfaring i denne bransjen.

1 Like

Litt tidlig å konstantere at det ikke skjedde.
Hold pusten litt…
:crossed_fingers:

10 Likes

Jeg gjorde som Buffett og sitter i cash. Solgte alt i går. Hadde en veldig stor gevinst som jeg sikret. Går heller inn på 70 istedenfor å være med nedover. Meningen var å sitte videre, men man vet aldri hva som skjer.

Velkommen skal du være på 70 tallet på torsdag =)

10 Likes

Regner med et FOMO-race på slutten av dagen - dagen er fortsatt ung.

5 Likes

Noen som kan fortelle meg når og hvor jeg kan se presentasjonen i morgen?

1 Like

I følge børsmeldingen vil du kunne finne den på www.pcibiotech.com

2 Likes

There you go!

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200506_3

11 Likes

Synes det var en kjempegod ide aa bruke nisselua som coronamaske utenfor sesongen, men uten hull for öynene hindrer det (over)sikten.

PCI Biotech sin forskningssamarbeidspartner BioNTech er i vinden både i nyheter og høy mcap :partying_face:

Wall Street Journal 5 May
Researchers have begun giving healthy volunteers in the U.S. an experimental coronavirus vaccine developed by Pfizer and partner BioNTech.

4 Likes

Jeg tillater meg å undres over hvorfor det er for knapp tid for Pcib til å være med på en vaksine eller en medisin mot Covid19. Har BergenBio kommet lengre enn Pcib i utviklingen av sitt produkt? Dersom Pcib sin teknologi er så bra som vi tror burde ikke BioNTech, AZ eller andre invitere oss med på et samarbeid. Hva jeg forstår tillates det sågar å kuttes i svingene under uttestingen. Det burde derfor vært en gylden anledning til en rakettstart for våre produkter.

Jeg tillater meg dessuten å undres over hvorfor vi aldri får denne vitenskaplige rapporten om Fima.Vacc som er lovet i over ett år. Hvorfor tar dette så lang tid?

4 Likes

PCIB blir nok med på neste runde for å utvikle vaksiner osv og årsaken har Einarson forklart enkelt. Det var så mange prosjekt som var på gang med andre partnere at man ikke kunne forvente at man skulle rykke frem til start med PCIB sine patenter i denne runden og forkaste det dem har jobba med i lange tider.
Ellers så ser det ut som vi ikke får noe pannikkhandel i noe retning på slutten av dagen.
Da får vi sette vår lit til morgendagen.

3 Likes

Tydelig at markedsaktørene frykter at morgendagens presentasjon skal bli en skuffelse og at en del reduserer ekspponeringen/trekker seg ut. Enkelte sier sågar at de ikke tar sjansen på å sitte over kvartalspresentasjonen basert på tidligere erfaringer. Noe jeg tildels kan skjønne. De skal plukke den opp igjen på 70 dersom det går bra. Mulig det.

Men slippes det en melding etter stengetid i dag og innholdet er positivt, så er det slett ikke sikkert man får anlewdning å komme seg inn igjen med store poster før kursen har passert 70-tallet. Man bør ikke glemme at kursen var på 80 tidligere i vinter. I mellomtiden har det pågått samtaler mellom PCIB og AZ om en samarbeidsavtale. Greit nok at den ikke er ventet, men såvidt jeg skjønner kan den komme når tid som helst.

Uansett hva du måtte finne på å gjøre, lykke til i morgen!

15 Likes

Jeg har tradet PCIB ganske mye opp igjennom, men i disse dager tar jeg rett og slett ikke sjansen. Sannsynligheten for å misse ut på en eventyrlig oppgang er for stor, slik jeg ser det.

7 Likes

Det blir spennende, håper det ikke går utover nattesøvnen til noen :slightly_smiling_face:

Vaakenetter er reservert de med belaaning.