Selger alltid ut 50% i forkant av kvartalspresentasjoner. Som regel er forventningene høyere enn realiteten.
I morgon venter vi spent på Q1 20. Dei fleste håper på positive nyheiter. Lista over område dette kan kome på er lang (Nac, Vac, Chem m.m)
Mest sannsynleg får vi eit Q1 med informasjon om at “alt virker” og er etter forholda “on track”.
Verdssamfunnet sette i går inn 85 milliard kroner på konto til bruk for framtidig forskning og levering av vaksiner. PCIB har kanskje den viktigaste og mest effektive nye måten å levere og forbedre desse vaksinene.
Sjølv med lite nytt i morgon må det vere klart at PCIB sin teknologi vil vere svært attraktiv i verdas nye storsatsing innan farmasia. At kursen går ned i dag er derfor ei gåte for meg.
Framtida ser lys ut for PCIB-aksjen. Alvoret ser vi på dødstala av korona i Sverige. I mine auge er det berre ein svenske som har full kontroll for tida; Per Walday.
Som noen er inne på så er min forventning at drt vil det bli meldt om forsinkelser på GGK studien. Så vil PW i beste fall komme med generelle kommentarer om forretningsutvililgen uten å nevne spesifikke prosesser som pågår. Så lenge han ikke sier at prosessen og samarbeidet med AZ er avsluttet, så er dette positivt og at vi er nærmere målet. Det betyr at prosessen fortsetter. Spørsmålet om AZ er ferdig med sin evaluering vil bli spennende å få svar på og om det er forsinkelser i denne prosessen i tråd med tidligere kommentarer om hvordan Corona har påvirket fremdriften.
Har gjort det samme.
Alle er hyppe på å høre at det snart er i boks med AZ-deal, taiwan, sør-korea, partner Chem, partners vacc. Selv kan jeg ikke tenke meg det kommer noe som helst håndfast rundt dette. I beste fall lirer Per av seg et lurt smil ila presentasjonen som vil bli diskutert opp ned og i mente hvor mange milliarder det betyr at AZ til nå har lagt på bordet.
Venter fremdeles på FPD US som var guidet H2 2019, kanskje det kunne skli inn i early H1 2020.
Venter fremdeles på UK.
Fikk vi det patentet i US som ble meldt var ventet å bli innvilga midt i påska mens børsen her var stengt?
Fortsatt ingen negative innvirkninger å melde pga korona?
Alt er on track? Vil det si alt ovenfor nå kommer i orden ila veldig kort tid? Imminent?
Alt dette er allerede besvart. Sikkert lurt å følge litt med
FPD er i USA er i årsrapporten kommunisert til 2020.
UK er forventet klart i Q2-Q3
Patentet ble meldt slik at det ikke kom en børsmelding på skjærtorsdag. Det er i boks.
De har allerede børsmeldt implikasjonene av Covid19
Pantetet for påska har vel blitt bekreftet av noen her, så vidt jeg husker.
FPD i USA forventer jeg sklir videre inn i H2-2020 pga Corona, og det tror jeg de fleste forventer, selv om vi selvsagt gjerne skulle hatt det før.
UK har de forklart tidligere og forventer at de åpner i Q2-Q3 hvis ikke jeg husker helt feil. Men det er fortsatt kun én site.
Har det vært diskutert tidligere hvorfor det tok 4 år (2015 til 2019) før AZ fikk gjennombruddet med bruk av fimaNac?
De fant den beste metoden for å levere molekyler inn i cellen. Dette er det søkt patent om.
Ja, bare å lese igjennom trådene
Helt fantastisk og ekstremt lovende med gjennombruddet! De 4. årene er jo bak oss, fremtiden er jo ekstremt lys!
BioNTech nærmer seg jo 4 år også, er det gjennombrudd å forvente et fantastisk gjennombrudd her også snarlig?
Jaja, da er sikkert alle på nett og ingen med forhåpninger rundt noe av dette.
Lite annet å melde enn hvor stort underskuddet har vært da, med tilhørende flotte overskifter i Finansavisen.
Blir en kort presentasjon.
Nei, alle er ikke på nett. Du er jo et godt eksempel på det.
Ja, blir nok underskudd dette kvartalet også.
Mulig de kan bruke et par minutter på det enorme potensialet i Asia? Hadde vært fint om de snakket litt rundt om hvor mye potensialet øker med Asia
«Så lenge han ikke sier at prosessen og samarbeidet med AZ er avsluttet»
Dette er tidligere blitt kommentert. Avbrytelse av forhandlinger vil bli børsmeldt, så regner ikke med noen overraskelser i den retningen :-))
Er ikke potensialet i Asia ganske godt kjent og belyst her flere ganger?
Du håper Per skal hausse litt i morgen? Tror du blir skuffa.
Det har jeg ikke fått med meg? Hvilke tall har PCIB kommet med?
Jeg har like lave forventninger til at Per skal hausse, som jeg har til at du skal hausse
Nei, da har det antagelig ikke vært skrevet eller kommunisert noe om potensialet innen indikasjonen i Asia siden du ikke har fått det med deg. Du har beviselig mye bedre oversikt enn meg.
Får håpe Per kommer fine høye insidensrater og store tall med dollartegn bak i morgen for Asiamarkedet. Det er det minste vi har lov å håpe på.
Forventer ingen eufori i morgen. Men skulle gjerne hat cash paa konto om noen skulle bli skuffet.
Med 77% i + har jeg god slingringsmon för jeg blir utaalmodig. Avventer 1/7.
Antar at Per en passant vil nevne at AZ har lovet å Vippse over 30 milliarder i løpet av morgendagen.
Det vi derimot kan komme på er at markedet har reagert med å sende PCIB aksjen dundrende ned etter kvartalstall.
Vi har hatt 6mnd, med boersmeldinger om patenter og nyansatte. Men ingen nye BP partnere. Med saa gode forskningsresulater, hadde jeg forventet at mer enn 1 BP partner hadde meldt sin interesse saa langt.
Det er rimelig skuffende at ingen andre BP selskaper har meldt sin interesse for vaar leveringteknologi siden AZ gjorde for for 5 aar siden. Ingen paa 5 aar??? Finner de ikke vaar teknologi interessant, og lovende??? Eller er det PCIB’s salgsapparat som er helt elendig?
Paa den annen side, er hva Arve skriver over riktig. Ingen negative boersmeldinger paa flere aar.
Jeg har et håp for morgendagen og det er at det ikke blir meldt forsinkelser i forhandlingene med AZ