Silence utvikler siRNA akkurat som Moderna gjør med mRNA. FimaNac kan være nøkkelen til å levere begge på den mest effektive måten. Jeg blir mer trygg på at dette blir avtale for hver nyhet jeg leser fra AZ.
Hva hadde en slik avtale gjort med kursen i PCIB?
200 kr?
Glem cash, det er selvsagt vitkig, men verdien av valideringen ville vært mye større.
En annen ting- ingen lisenser er nevnt såvidt jeg kan se, så de betaler for å samarbeide med selskapet. Svært interessant.
Veldig spennende at det virker å være avtaleaktivitet i sektoren nå!
PCIB kan komme som et skudd når som helst de neste tre månedene
ja, men så mye posetivt som finnes frem så hadde det gjort godt med en bekreftelse på at noen var villig til å bla opp 50-100 mill i cash.
Ikke glem at omraadet det skal tegnes avtale paa, er det best betalte omraadet innen Farma industrien. Skulle det komme ett bud, vil selvfoelgelig det ogsaa speile dette.
er ikke dette om der blir lisenser ?
thereafter for each target selected Silence will be eligible for up to $140 million in development milestones and up to $250 million in commercialization milestones as well as tiered royalties on net sales ranging from high single digit to low double digit.
Jeg oppfatter de 20 + 60 som en grunninvestering og at det kan komme inntil ca 400 i milestones for hver indikasjon de utvikler medisin mot.
Jeg kan tenke meg at noen oppdager at PCIB kurs har vedsiden av en ¨Covid19 & Oil¨ en ¨Nac¨ effekt i tillegg som kanskje lik som Covid19 alle viste om men ikke annerkjente før det var forsent.
Vet ikke om dette har endret seg siden den gang, men naar jeg spurte PW for ti aar siden, antydet han 500 millioner kr. i upfront payment + milestones pr. indikasjon.
Eg oppfatter denne dealen som et sterkt signal fra AZ. Corona stopper ikkje dem.
Snart er dealen med PCIB på plass.
Og PCIB burde selvsagt ha lagt bak seg 30-tallet for godt i dag…
Marketscreeners nokså utførlige presentasjon:
seems that Silence is similar to moderna in a sense that they formulate the siRNA which I believe they are smaller molecules than mRNA. but FimaNac also excels in their delivery -ref pci presentation-… the message consolidates AZ strategy in nucleic acid therapeutics. for me this is really positive.
if you remember PW said we have exciting results but we can not control our partners strategy … here you go AZ is sayin we are all in here
Ingen tvil lenger, Det er kun PCIB som mangler i deres portefoelje. Forventer bud;-))
Fra referansen ovenfor. Her ligger det uhorvelig mye penger “down the road”, dvs. gjennom hele løypa; preklinisk, klinisk og helt fram til markedet.
“AstraZeneca will make an upfront cash payment of $60 million and an equity investment of $20 million in Silence. The parties anticipate initiating work on five targets within the first three years of the collaboration, with AstraZeneca having the option to extend the collaboration to a further five targets.”
“AstraZeneca will pay Silence an option fee of $10 million for each selected target at the point of candidate nomination and thereafter for each target selected Silence will be eligible for up to $140 million in development milestones and up to $250 million in commercialization milestones as well as tiered royalties on net sales ranging from high single digit to low double digit.”
Remember this is not in oncology …
“The U.K. biotechnology company said its collaboration with AstraZeneca will focus on small interfering RNA therapeutics for the treatment of cardiovascular, renal, metabolic and respiratory diseases.”
This is very interesting as fimanac was tested outside oncology in the last 6 weeks of the agreement
In oncology the payments could be much larger
Bring it on, FOMO tid
En real melding nå så er vi i rute på avkastnings target for året.
Økt volume!