Hva skjer? Noen som vet noe?
Hva skjer? Kursen raser opp m et decent volum (!)
Godt det er flere enn meg som ikke vet om noen nyheter. Ser vi kun markedsreflekser fra krisepakker på løpende bånd?
Avtalen mellom Moderna og AZ kanskje?
Opp på melding om utsettelse?
jeg vet . Desto mer er dagens melding superinteressant.
Og som du ellers peker på; speedforskningen som AstraZeneca fikk tillatelse til å gjøre fram til årsskiftet, ser vi nå i en ny og spennende kontekst.
Herlt som forventet litt utsettelse pga corona, MEN Taiwan er godkjent!
“Since the Q4 2019 reporting an additional 4 sites have been activated, meaning that 34 of the originally planned 40 sites in Europe and US are currently activated. In addition, PCI Biotech has made regulatory progress in the process of adding Asian sites into the RELEASE study, having secured recently regulatory approval in Taiwan.”
Den kursutviklingen der var mildt sagt spesiell!
Snudde brått ja
Ja der kom meldingen som forventet for fimaChem!
Men litt skuffende for fimaNac og fimaVacc.
Taiwan er vel nesten tilbake til normalen så kan håpe på snarlig oppstart på klinikkene der.
Skal man tolke meldingen til at forhandlingene med AZ er stoppet og lagt på hold?
PCI Biotech has made regulatory progress in the process of adding Asian sites into the RELEASE study, having secured recently regulatory approval in Taiwan.
Mye tidligere enn jeg hadde tenkt. Bra!
At kursen faller på en melding som dette hadde vært enkelt å forstå om aksjen lå nær ATH . Nå er den halvert pga forventninger om forsinkelser/komplikasjoner i rekrutteringen i Release studien, så er vel dette heller en melding som bekrefter at selskapet ikke er krise.
Taiwan godkjennelse er jo good news.
dårlig timet oppdatering, dræpte jo heile oppgangen på az,
men med Taiwan inne så er jo egentlig GGK foran skjema ??
Aksjen oppfører seg veldig fint. Helt riktig at så kjapp oppgang til viktig motstand skal utløse gevinstsikring, spesielt når man får en melding i tillegg som alltid utløser litt ekstra volum.
Ja. Men av nysgjerrighet, hva tenker du og folket om at betaling er lavere eller høyere enn dette når det er snakk om levering. Det er jo ikke et nytt legemiddel, men levering av dette. Kan det tenkes at summene da ikke blor like store?
For the fimaVacc and the fimaNAc programmes the main identified implications are short-term downturn in business development activities.
Betyr dette at vi ikke kan forvente en avgjørelse innen juni?
Jeg tolker det som at alt blir litt forsinket, ellers hadde de ikke skrevet at “short-term
downturn in business development activities.” Kan nok hende det er relatert til at så mange jobber hjemmefra, og sikkert en del som blir omprioritert hos de de diskuterer med.
Nei, absolutt ikkje!
AZ viser med Silence-dealen at her er det business as usual.
PCIB sin kommentar er generell og angår nok mer de andre fimaNAc-samarbeidene og fimaVACC-samarbeid.
Vi VET at PCIB er i aktive forhandlinger med AZ.
Slience og AstraZeneca har faktisk hatt samarbeid siden 2008, og måten å samarbeide på virker veldig likt som det PCIB har hatt.
Apr 21, 2010 11:52am
“LONDON, April 21 /PRNewswire/ – Silence Therapeutics plc (AIM: SLN) (“Silence” or the “Company”) announces that the Company and AstraZeneca (LSE: AZN) have agreed to a one-year extension of their ongoing small interfering RNA (siRNA) delivery collaboration. Under this collaboration, which was originally entered into in March 2008”
-
Forskjellen på Silence sitt samarbeid med AZ og PCIB sitt er at AZ ønsket å holde PCIB-samarbeidet hemmelig så lenge som overhode mulig. Jeg vil gjette på at det er av konkurrenthensyn, og at AZ føler det er mer på spill.
-
Som StockDZ sier så er avtalene innen onkologi mye større.
-
Og mRNA er mye hottere enn siRNA.
Synes Silence-AZ-avtalen, og de 3 punktene over, rimer fint med det jeg tidligere har hevdet at up-front for mRNA kan ligge på 100mill$ til 200mill$
Jeg skjønner likevel at et hovedscenario for et preklinisk assett likevel er 100 millNOK med en sannsynlighet for avtale på 50%.
Og logikken bak det er at tradisjonelt betales det for pre-kliniske avtaler med 1% av avtaleverdi i up front av total avtaleverdi, slik at enhver analyse på dette tidspunktet nødvendigvis må gjenspeile det. Og følgelig ville logiske kursmål fra seriøse analytikere måtte ligge i intervallet 100-200 NOK/aksje.
(Legg merke til at at Silence Therapeutics ei heller er lengre enn pre-klinisk.)
Men så er ikke mRNA som andre teknologier, avtalene så langt på mRNA har gitt up front på 1-2 mrdNOK, og nærmere 10% av avtaleverdi.
Mye som tyder på at AZ er veldig interessert å vinne racet på leveringsteknologi, og at PCI Biotech har noe de svært gjerne vil ha.
Drop. Blitt veldig pent fanget opp.
Meldling er som PCIB helt edru og som forventet av PW.