Bare å ignorere kaniner på speed med Stockholm-syndrom. Nok av dem i andre biotektråder.
Må si du traff godt på at det topper på 60, gamle trøndermor
Basert på enkeltes syn på hvor forferdelig dårlige nyheter vi fikk servert idag, så må jeg si at jeg er ganske så godt fornøyd med kursutviklingen idag. V holder oss foreløpig godt over 50kr
Og når man snakker om hvordan biotek-sektoren ikke får den oppmerksomheten den fortjener fra investor-Norge, så kan jo kanskje en og annen se seg selv i speilet og se om de selv bidrar så veldig positivt når man krisemaksimerer et såkalt «emisjonsbehov» 2 år frem i tid, og klarer å gjøre dagens nyheter til en «big deal». Det var basically ingen store nyheter idag.
Når selv biotek-investorene oppfører seg som aspeløv i høststormen og bidrar til den enorme volatiliteten, så kan man kanskje ikke klandre større aktører for å gå for mer stabile bransjer…
Yes, Kina ble nevnt. Dette maa bety at vaar teknologi begynner og bli kjent i alle verdens hjoerner, og med det selvfoelgelig hos de stoerst og viktigste BP selskapene, noe som betyr at vi er paa vei mot en world wide Annerkjennelse for vaar leveringsteknologi. En dag vil det si pang, deretter vil kursen skyte rett opp lenge.
Vi trenger mer medieomtale, AZ avtale, presentasjon av baade vaare egne og Ultimovacs fimaVacc resultater, samt Nac resultatene vi har oppnaadd med AZ, publisert i the Lancet. Deretter vil det ta av. (hvis ikke AZ allerede har kjoept oss foer vi kommer saa langt.?)
Med denne Asia informasjonen, vet vi at vaar leveringsteknologi diskuteres i mange moeterom rundt omkring i verden. Vi blir hottere og hottere for hver dag som gaar. Slik at selv om ikke dagens rapport var revulusjonerende i seg selv, kom den med informasjon som viser at vi vokser der ute! Og det er det aller viktigste.
Dessverre. Det er for få investorer/mennesker i Norge og folk flest forstår ikke biotek. De forstår enkle ting som olje og fisk. Får vi en eller to eventyr som Algeta innen biotek så våkner de nok og hele sektoren blir like heit om ikke heitere som de tradisjonelle bransjene.
Hadde neppe kunnet ta tolkningen for gitt selv om han hadde vært engelsk heller. Selv om definisjonen er “innen juni” så brukes nok dette begrepet “feil” i bortimot halvparten av tilfellene også blant engelskmenn. Ser ikke noen grunn til at timeplanen skulle ha blitt endret fra “første halvår” til “innen juni” uten at dette ble gjort et litt større nummer av i fremførelsen. Når jeg skriver “feil” i hermetegn så er det jo fordi det ikke er så opplagt hvem som bør ha definisjonsmakten i språket - flertallet eller f.eks. et språkråd eller en ordbok. Personlig (og med et mellomfag i engelsk) ville jeg umiddelbart tenke “i løpet av”, men det hersker som sagt en hel del språklig forvirring akkurat rundt dette uttrykket.
Det ble også sagt at det var god progresjon på dette i Sør-korea.
Angående AZ nevnte Per at analysene av de utvidede potensielle anvendelsesområdene blir ferdig analysert “as we speak”. Det er interessant, og betyr i klartekst at det ikke FØR NÅ har vært pakket og klart for å evaluere verdi av resultatene. Jeg tror avtale er signert i løpet av mai måned, AZ ønsker selvsagt ikke å dra dette ut i tid hvis de ikke må om resultatene er spektakulære!
Vet ikke om jeg hørte det riktig, men blitt FimaVacc patent da kobblet til behandling av sykdommer med bakterier?
Om jag inte minns fel så är patentet med TLR, toll like receptors, riktad mot både virus och bakterier. Rätta mig gärna om jag har fel.
TLR-agonister har likheter med molekyler som finnes i forskjellige typer smittestoffer, som virus og bakterier , og kan fungere som hjelpestoffer for å varsle immunforsvaret om en mulig infeksjon, og dermed aktivere immunsystemet. Kombinasjonen av TLR-agonister med PCI Biotechs vaksineteknologi, fima Vacc, har vist seg å være effektiv for å styrke cellulære immunresponser som er viktige for effekten av terapeutiske og profylaktiske vaksiner . Det amerikanske patentet som ble gitt i april 2020 gir bred dekning for kombinasjonen av TLR-agonister med fima Vacc-teknologien.
1000 takk
Kan vi forvente å få to børsmeldinger samtidig i aller nærmeste framtid, hvor den ene er publisering av data, og den andre er avtale med Astra Zeneca i en eller annen form? Hvorfor gi andre tid til å analysere dataene, med mulighet til å komme på banen, når AZ allerede har disse? Bare en tanke…
Opplevde med PCIB meldinger innenfor 72 timer etter en Q reporting svaret er ´´Ja´´.
Data fra onkologi har AZ kjent lenge. Det ble nevnt ved forrige q pres at det bla var en aktiv dialog mellom PCIB og AZ. Ble vel også sagt noe om diskusjoner om jeg ikke husker feil. Mye kan være gjort allerede mtp data de kjenner til. Nå er det data utenfor onkologi dele som står igjen. Jeg tror dette drar ut i tid (positivt)
Eg må si eg blir forundret at det er så lite fokus på økt overlevelse, fra 11 til 22 mnd, hvor er alle proffe fondene ? Eller er det fremdeles for tidlig, de skal ha bort mer risiko og betaler gjerne mer senere, da der fremdeles vil være høy oppside om de så betaler tresiffret ?
Et særs viktig poeng. Vil i økende grad være russisk rulett å trade i denne fremover, særlig for glupinger som spekulerer i å snitte ned.
Noen tradere har stor gevinst på kort tid og selger basert på TA.
Det er bare å ønske dem lykke til i jakten på TA-signalet som forutser melding fra AZ
Jeg syntes Per virket muntrere i dag enn forrige gang. Dette kan ha vært siste presentasjon som en liten mygg
…og så forsvant emisjons-baisserne som dugg for solen…
Föler meg priviligert som bare maa lese om tre selskaper og handle etter egen tro (og haap ).
Regner med at vi er tilbake til gaardagens slutt naar Jonas slaar av mikrofonen.
Dagens fall i PCIB må vel også ses i lys av at flere av farmasiaksjene faller rundt 3-4 %. Da er det egentlig bare rundt halvparten av fallet som kan tillegges kvartalspresentasjonen. Men det er klart at enkelte hadde bunkret opp litt ekstra den siste tiden “just in case”. Nå er aksjen tilbake der den var for noen dager siden.