Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Greit å hause Solo, men det du skriver her bla. om Kina og anerkjennelse world wide er fullstendig “på jorde”!
Det Per i korthet sa om Kina var at det var et regularatorisk og ellers et komplisert land å komme inn i , og at det langt fra var tatt noen avgjørelse om å satse på Kina.
Videre ville det være nødvendig med en partner om de skulle satse på Kina.

Dette vurderte jeg egentlig noe skuffende da det sier meg at en satsning på fatlands-Kina ligger lenger frem i tid enn jeg hadde tenkt.

6 Likes

Slik jeg ser det, varsling om usikkerhet vedrørende finansiering pga Covid19 er bare rene fakta som alle vet og burde forvente.

Men det må på bordet, selv om man forventer penger inn lenge før den tid.

Å melde noe annet ville jo vært en gavepakke til AZ i forhandlingene.

Tolker det slik nå at dette er også en melding til AZ at vi skriver ikke under på hva som helst av avtale forslag.

1 Like

De er nok forpliktet som følge av at de har guidet på at beholdningen dekker til og med interim, og ved eventuelle usikkerheter rundt dette så må de da oppdaterer markedet. Synes egentlig ikke det er noe i veien med dette, men bare ryddig og fin måte å gjøre det på.

Og for å ta opp en ting til som er nevnt i forhold til AZ og “by june” som betyrer innen Juni. Juridisk sett så betyr det inkludert juni, så selv om en del kan mistolke dette så er ikke dette noen feil fra Per Walday sin side. Det er uansett betryggende synes jeg å vite at det kommer oppdatering i forhold til dette i løpet av de neste 2 månedene.

Og for å snakke om the E word. Ser ikke at det er noen stor bekymring. De kan hente inn penger opp til 10% emisjon uten å gå via generalforsamling, noe som gjør at om de ønsker så kan de ut i markedet å hente omkring 200 millioner. Da vil de ha penger til både en fase 1 studie i disease setting med fimavacc og fullføre og kanskje også dekke deler av markedsføringkostnaden i etterkant av en eventuell godkjenning på release studiet. Uansett så har de god kontantbeholdning så de har ikke noe umiddelbart behov. Derimot om de skulle ønske er jeg rimelig trygg på at de klarer fint å hente inn disse pengene.

20 Likes

Gjennombrudd. Nakent mrna. Patentet på Nac.
Alt annet er bare støy.

7 Likes

Innkallelse til Generalforsamling i PCI Biotech den 27 mai!

Punkt 10 har aldri vært mer aktuell mener jeg.

Her legges det til rette for en mulig løsning dersom AstraZeneca ser dagens LYS.

En rettet emisjon mot AZ. Da kan PCIB bestemme kurs innenfor 10%. Jeg spekulerer i at dette KAN bli en av de mest aktuelle løsningene. Tilsvarende som AstraZeneca gjorde i Moderna.

Nu ventes det i spenning på følgende innen kort tid:

• RELEASE oppstart i Storbritannia
  • oppstart Asia (Taiwan og Sør Korea), outsider Kina
  • fimaVacc i scientific journal
  • FPD USA
  • oppdateringer på mulig deepening collaborations med eks BioNTech, Bavarian Nordic
  • COVID-19 opportunities
  • Mulige fimavacc avtaler (utlisensiering, egen med/studie
  • Mulig deal med big pharma AstraZeneca
  • Mulig Asia partner Asia
  • Resultater RELEASE

Hvilken mcap tror dere PCI Biotech hadde hatt om selskapet hadde vært plassert eksempelvis i en Biotech hub i statene med tilsvarende pipeline, forskningssamarbeid /dealmuligheter med AZ, samarbeid med Bavarian Nordic og BioNTech, patenter, kontantbeholdning og denne fremtiden i punkter over??? Noen nuller mer bak mcap? Spekulasjoner igjen, men selv i egen dam ser jeg eminente Vaccibody (leveringsteknologi) har ca 6,5 mrd mcap). Det er også nesten tre ganger høyere enn PCIB mcap.

Det er en sann glede med punktene over, men det er lov å gremmes over markedsverdien mot det en ser i bioteksektoren nu som PCIB har disse mulighetene! Skal en driste seg til å si at egenskapene og mulighetene til PCIB prises til en pølsebod i bioteksektoren?

Hva mener @Snoeffelen, @Investor, @Sorlendingen, @polygon, @e-mannen, @abacus og dere andre kunnskapsrike biotekere om dette?

Og hvor mange dager er det før en av punktene tikker inn i form av en børsmelding? Og hvilket punkt blir dekket først? I forhold til det som er kommunisert i dag er det ikke lenge til nu!

Dagens kuriositet: våre «venner» AstraZeneca i all time high og var innom 1061kr. Blånissene i AZ er happy om dagen (med tanke på kursen). Det KAN gjøre noe med lysten på å fortsette dealflow og mulig solid innvannende effekt for AZ.

27 Likes

Walday fikk, naturlig nok, spørsmål om PCI-teknologien kunne komme til å spille en rolle i utviklingen av en vaksine for Covid-19. Alle her har sikkert hørt hva han svarte.

Men prosessen med å få fram en sikker, effektiv og bredt tilgjengelig vaksine vil nok ta lengre tid enn man kan få inntrykk av fra de mange mediaoppslagene vi stadig ser og hører.

Her er hva “STAT Readout” publiserte nettopp:

"Vaccines to prevent Covid-19 infection are hurtling through development at speeds never before seen. But mounting promises that some vaccine may be available for emergency use as early as the autumn are fueling expectations that are simply unrealistic, experts warn.

Even if the stages of vaccine development could be compressed and supplies could be rapidly manufactured and deployed, it could take many more months or longer before most Americans would be able to roll up their sleeves. And in many countries around the world, the wait could be far longer still — perpetuating the worldwide risk the new coronavirus poses for several years to come."

Så når Walday idag sa at selskapet følger dette nøye, er det nok nettopp ut fra den innsikten som framkommer her. Ting tar tid også i jakten på en Covid-19-vaksine.

Ref. https://www.statnews.com/2020/05/06/mounting-promises-on-covid-vaccines/?utm_source=STAT+Newsletters&utm_campaign=212794b313-RO_COPY_04&utm_medium=email&utm_term=0_8cab1d7961-212794b313-150536445

14 Likes

Ja det er ingenting å henge seg opp i.
Bare se på Nano og hvordan CEO der tidligere har brukt engelske ord som “On-Track” og “Next In Line” uten å ha forstått hva det betyr :rofl:

(Fra spøk til alvor: 6 mnd er ut Juni).

4 Likes

Ny Radforsk:
https://soundcloud.com/user-972208711

13 Likes

Vanskelige valg dette, solgte meg ut i andre runde gevinstsikring i går på 59 kr.

Har sittet i aksjer før som faller 25-30% på emisjoner, men også i aksjer som stiger tilsvarende på meldinger om større avtaler.

Det som synes sikkert er at det vil komme en emisjon i god tid før kassa begynner å bli tom og at det også kan komme flere utsettelser etter dagens meldte.

Avventer litt p.t med ny inngang da jeg tror kursen skal mer ned først, om enn ikke like bratt som i dag. Så får tiden vise.

PW: sør Korea går stort sett etter plan. Håper på godkjennelse ganske snart.

Regner med å få ODD i Sør-korea og Japan. (Hmm han tenker vel på Japan over tid).

De ser etter høyrekruterings land. Land som kan rekrutere mange pasienter. Andre land som ikke er inkludert allerede. Hmm. Forslag utenom Kina og Japan? Planer om flere sites og land i Asia og Europa.

Det vil bli forsinkelser i RELEASE, men det kan hentes inn igjen. Derfor fortsatt guidet interim q2 2022.

Vacc: Noe forsinkelser pga korona ifm samtaler om forsøk i klinikk.

NAc: Blir avgjort i juni. Kommer om noe videre. Han forsnakket seg litt. Fomler!!! (Min tolkning).

Wow. Alle rettigheter om resultater har PCIB slik at det kan meldes markedet. Dette for å legge press på AZ. AZ MÅ BESTEMME SEG FØR 01.07.2020. Det kan ikke gå utover denne datoen. PWs egne ord.

Tidsbegrenset avtale med AZ pga de er BP og de ønsker å legge press på AZ. Ekstra press. Imponerende. Han nevner vel press på AZ 4-5 ganger.

Også aktivitet i Polen i RELEASE. 3 sites der.

Jeg synes PW strutter av selvtillit under podcasten.

Ny hjemmeside er imminent.

22 Likes

Sliter virkelig med å skjønne logikken bak resonnementet for/imot.

Hvorfor sette det ene opp mot det andre når oppsiden ved en ok+ avtale er betraktelig større enn den potensielle nedsiden ved en emisjon, samtidig som faren for en emi (om ett til to år) vil bli eliminert om bare avtalen kommer i boks? Bør være en no-brainer å selge om troen på en avtale ikke er tilstede, samtidig som det bør være fullstendig hasardiøst å stå utenfor om troen er sterk.

6 Likes

-De to landene vi har besluttet å gå inn i, som er Sør-Korea og Taiwan, tror jeg vi har sagt ti til femten klinikker og det er sannsynligvis i det området vi kommer til å ende opp med i disse to landene, sier han.

om ikke en økning fra meldte 40 siter til nytt nivå på 50-55 + evt andre siter holder skjema forstår eg ingenting.

3 Likes

PW på radium podcast: “evalueringsfase med AZ til slutten av juni”. Da er den engelske BY june problemstillingen helt ryddet av banen.

5 Likes

PW om forhandlingene med AZ: “Det kommer en melding i juni om hva som er fortsettelsen”

7 Likes

Kan få orphan designation i Japan og Sør-Korea sier Per.

11 Likes

Jeg fikk et mye bedre inntrykk etter å ha hørt podkasten på Radforsk.
De er i samtaler med andre selskaper om fimaVac (lisens), og i forhandlinger med AZ som må bestemme seg innen 30 juni. I tillegg høres det ut som om samarbeidet med andre partnere om fimaNac går bra.

12 Likes

AZ BLIR PRESSET TIL Å GJØRE AVTALE, HVIS IKKE DE GJØR DET KOMMER DET ANDRE. DEN BITE ER NOK I BOKS TENKER JEG :slight_smile::+1::pray:

4 Likes

Hvis han sa «fortsettelsen» må vel bety at det ikke blir terminering med AZ…:thinking:

5 Likes

Tolker det mer som fortsettelsen i hvilken retning samarbeidet skal gå. Så vil ikke se på det som en konklusjon om at en avtale er spikret. Mer som et generelt svar på når vi vil forvente å få en melding.

2 Likes

Hvis AZ får gode resultater på tvers av mange indikasjoner er det rart om de ikke prøver å sluke hele PCIB. Da har de full kontroll og kan bestemme selv hvilke prosjekter det kan være interessant å ha partnere som også jobber med fimaVACC og fimaNAC. Det er litt av en posisjon PCIB er i nå!

10 Likes