Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Nei. Det er samarbeidene i NAc

4 Likes

Veldig sparsommelige med info rundt NAc partnerne våre, hær holdes kortene tett til brystet

PCIB potensielt gjevnbyrdig med BioNTech spøker jonas med :grin:

edit: “BioNTech Macp $11.34B”

9 Likes

Flere samarbeidspartnere som kan generere milepæl utbetalinger til PCI Biotech! Det var strålende nytt :rocket:
33kr opp til kursmålet. Skal det bli fest nu da :partying_face:

AZ er nu opp 24kr. Suveren ATH 1064kr!

10 Likes

Har akk hørt Per på podkasten og fikk ikke akk lyst å selge av den grunn. At “kompis” korona kan stikke litt kjepper i hjula sånn tidsmessig er han jo helt ærlig på og det visste vi da alle . Det som var nytt for meg var at om AZ takker nei ( hørtes ikke slik ut for meg mellom linjene) til videre samarbeide så er alt som er forsket frem sammen med dem PCIB sin eiendom OG det er en betydelig verdi som da kan selges til andre.
Vi kan nok derfor glemme budrunde så lenge AZ blir med videre.
Per er nøktern og meget positiv på alle måter og selv om mange prøver å hinte frem ting så forholder han seg rolig og saklig. Han var veldig tilfreds med kompetansen til sine 2 nye medarbeidere og mente dem har en topp-mann for å komme på markedet med sine produkt. Han som skulle jobbe i markedet hadde tidligere fått til sammen 11 produkt ut for andre selskap så erfaringen var betydelig.
Bare å laste opp gutter ( og jenter).

18 Likes

Rikitg, jeg hørte feil. Beklager

Elisabeth sier jo at “det er ikke sikkert dere er der lenger etter Q3”. :face_with_hand_over_mouth:
Konkurs?
Oppkjøpt?
Verdens undergang? :sweat_smile:

4 Likes

Det var kjent for meg. Det som er gull er at PCIB har b****tak på AZ hva gjelder data som er forsket frem. Er dette ok+ data vil det kunne være attraktivt for andre BP å slenge seg på i ettertid hvis AZ sier nei til videre forskning. Data vet vi er bra (tidligere meldt). AZ kan ikke la dette svinne hen hvis data er lovende.

Edit. Data trenger ikke være sensasjonelle. Det kan funke bra for AZ (selv om jeg tror det er veldig bra). Det kan funke ekstremt bra for andre BP i samme eller andre indikasjoner. Dette vet AZ og ikke minst PW (han har nevnt dette gjentatte ganger)

17 Likes

Nei. Hun mener korona.

3 Likes

Ok, alternativ 3 altså. :rofl:

4 Likes

Meget god podcast fra einarsson & co.

Det at PW gir info for oppbyggingen av samarbeidsavtalene mellom PCIB og AZ kontra PCIB og de øvrige samarbeidspartnerene gjør oss i stand til å forstå mere av dagens situasjon innen feltet fimaNAc.

AZ som er et BP selskap har måttet godta en samarbeidsavtale som innebærer at dersom AZ ikke ønsker å benytte seg av 5 års forskning så tilfaller hele resultatet PCIB.

Dette er sterke saker og det er 2 ting som slår meg:

1. AZ må virkelig ha ønsket tilgang til teknologien som godtar en slik avtale.
    Mister alle rettigheter som så blir overlatt til PCIB som igjen kan kjøre videre med andre partnere , sterkt av PCIB.

2. Jeg har helt forandret syn på PCIB’s ledelse.
    Pkt 1 sier jo oss at ledelsen i PCIB består av kunnskapsrike tøffinger.

Virkelig sterkt.

Jeg ville bli forundret om AZ ikke klinket till her med de konsekvensene dette måtte ha (point of no return) , men om så skulle skje så er nok den videre utviklingen straks igang igjen innen fimaNAc dersom brudd.

Tøffingarrfarr

24 Likes

Tar gjerne AZ aksjer som delbetaling :wink::rocket:

2 Likes

Sorry, da forstod jeg feil. Naar Per nevnte dette, var jeg overbevist om at de allerede hadde hatt kontakt med mulige kinesiske testsiter, og haapet paa positivt svar. Men uansett er jeg fortsatt overbevist om at PCIB’s teknologi diskuteres i flere moeterom i dag, enn tidligere. Spesiellt fordi samarbeidet med AZ har skapt oppsikt og pga. de nye fimaVacc patentene.

3 Likes

PW om ansettelsen av Ludovic Robin (Chief business officer):

Fra ca. 10:15:
“…sett etter en person som kan ta over det, pluss mer kommersiell erfaring […].
For vi ser jo at vi må forberede oss […] på at vi skal over i en annen fase - en kommersialiseringsfase…”

Dette er jo bare herlig og uvanlig fremoverlent av PW.

Dersom vi støtter oss på ordtaket til Gabrielle “handling foran ord”, så sier dette noe om hva ledelsen mener om mulighetene for kommersialisering av fimaCHEM.

Kommersialisering av fimaCHEM har vært regnet på av flere dyktige forumsdeltagere.
Estimat:

Forsiktig
Res. e. skatt for PCIB: 1 MRD NOK
P/E: 20x
MCAP: 20 MRD NOK
Ant. aksjer: 37 265 890
Pris pr aksje: 536 NOK

Optimistisk
Res. e. skatt for PCIB: 2 MRD NOK
P/E: 25x
MCAP: 50 MRD NOK
Ant. aksjer: 37 265 890
Pris pr aksje: 1341 NOK

Når: Des 2022

I tillegg kommer NAC og VAC
:muscle:

21 Likes

Hyggelig at PW er enig i hva undertegnede har sagt lenge. Det har vaert en berettiget kritikk, for det nytter ikke og lage og skape, hvis man ikke greier og selge produktene etterpaa.

Men etter de gode fimaVacc og fimaNac resultatene som foreligger i dag, faar nok ikke selv nye BP partnere lov til og teste fimaNac og fimaVacc gratis mer, slik AZ har hatt muligheten til?

1 Like

Må si at jeg gleder meg til de kan dele mer info rundt BioNTech samarbeidet etter AZ har kommet med hva de ønsker videre.

Photochemical Internalization for Intracellular**Drug Delivery.
From Basic Mechanisms to
Clinical Research , Published 14 February 2020

very promising results have recently been obtained with PCI-mediated delivery of various types of “ naked” mRNA molecules (Høgset et al., manuscript in preparation).

BioNTech ble grunnlagt i 2008 med den forståelse at enhver kreftpasienters tumor er unik, og at behandlingen av hver pasient bør derfor individualiseres. For å oversette denne ideen til virkelighet, har vi kombinert banebrytende forskning med nyskapende teknologier for å utvikle banebrytende terapeutika for kreft og utover. Når vi beviser verdien av vår tilnærming i klinikken, vil vi fortsette å bygge de partnerskap, produksjon og team som kreves for å bringe individualiserte behandlinger til pasienter over hele verden. Fra røttene våre i Mainz, Tyskland, er vi drevet til å bli det ledende globale bioteknologiselskapet for individualisert kreftmedisin.

Passer jo greit med hva PCIB ser for seg i fremtiden:
In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different
disciplines. “ It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication.”

11 Likes

Synes PW hadde noen saftige kommentaer innen fimaVACC hos einarsson i dag.

1+1=7
lurer virkelig på hva fimaVACC er god for.
Hiltonol er vist ikke noe match for pcib’s vaksinasjonsteknologi.

Der er nok en grunn til at PW omtaler VACC’n så positiv og resultatene antydes synes jeg til å være sensasjonelle.
Altså , satsingen i fremtiden på fimaVACC ser ut til å være sterkt forankret og endelig synes resultatene fra studien med friske frivillige å bli publisert som lovet ganske lenge nå.

Kan ikke forstå annet enn at interressen for Vaksinasjon fra de som driver med det vil bli betydelig når komplett analyse foreligger.

19 Likes

Synes dette var en veldig god podkast, og det var spesielt en ting jeg bet meg merke i: Det ble nevnt at dersom AZ ikke går videre med PCIB, så vil PCIB få all data fra samarbeidet. Har vel vært nevnt før, men denne gangen fikk det meg inn på følgende resonnement:

Samarbeidet mellom AZ og PCIB var ukjent i 5 år (?) før det ble offentliggjort i november 19. Jeg har ingen erfaring fra bransjen, men tolker det slik at AZ ikke ønsker å røpe hva de forsker på og jobber med, noe jeg anser som naturlig. Vi visste fra før at samarbeidet var innen onkologi, men vi fikk vite fra børsmeldingen i november at samarbeidet ble utvidet til sykdommer utenfor dette.

Dette betyr at dersom AZ avslutter samarbeidet med PCIB så vil forskningen ikke bare komme PCIB til nytte i form av data de kan publisere, men jeg antar samtidig at dataene kan fortelle noe om hva AZ forsker på. Da AZ innledningsvis var så tilbakeholden med å offentliggjøre samarbeidet med PCIB, så anser jeg det som svært lite sannsynlig at det utvider til andre sykdommer uten at de hadde stor tro på at de kom til å fortsette samarbeidet. Det ville i mitt hode kun ført til at andre BP til en viss grad får et innblikk i hva AZ jobber med. Ut ifra de 5 årene med hemmelighold, så virker det veldig rart.

Så mitt ressonement: Jeg tror ikke AZ utvidet samarbeidet 6 uker før fristen gikk ut i desember 2020 uten å ha en seriøs tanke om å fortsette partnerskapet. Jeg er mer bull en noen gang på at partnerskapet fortsetter, men blir selvfølgelig spennende å se i hvilken form.

33 Likes

Enig med deg. Utvidelsen skjedde etter et «gjennombrudd» sommeren 2019 og positive effekter innen kreftbehandling. Nå er analysene av «utvidelsen» klare. Det blir nok avtale i en eller annen form.
Og det blir i så fall en enorm milepæl for lille Pci Biotech…!

10 Likes

AstraZeneca er nu opp 3% eller 31kr. Tenk HVIS lille biotekmyggen PCIB lander avtale med det flere mener er den mest innovative BP!

Ligge inn under en slik organisasjon er for å si det forsiktig a game changer og direkte opprykk til elitedivisjonen.

12 Likes

Tydelig at PW gruppen er tøff I forhandlinger noe som er godt å vite.
Ble vel også tydelig demonstrert under AZ sitt ønske om lengre tid til å sjekke ut teknologien i andre indikasjoner noe PW kun gav innen rammen for den opprinnelige fristen.
Sett sammen med bioNTec sin avtale så er det helt klart at avtalefrister må overholdes så andre enn AZ kan komme til teknologien.

Kan Biontec eller bavarian inngå lisensavtaler med PCIB mens forhandlinger pågår med AZ?
Neppe.
I så fall viser det at de øvrige deltakerene innen fimaNAc må ha store ønsker om å bli en del av fimaNAc platformen når de deltar på slike premisser hvor de ikke får benytte seg av mange års arbeide.
De 2 patentene som PW også brakte frem virket veldig omfavnende og viktige.

Synes snoeffelens inlegg tidligere i dag gav fasit for hva selskapets muligheter ved en eventuell emisjon.

Kapitaliser det hersens selskapet opp til å drive flere prosjekt parallelt frem til ferdigstillelse.
skal alt gå i serie så vil det ta tid og å være så forsiktig er kanskje ikke det mest lønnsomme?

Lurer på om kontrollgruppen får litt endrede arbeidsbetingelser i disse korona-tidene eller vil raskere studier kun tillates innen korona-studier?

genialt opplegg denne podcasten til radforsk

4 Likes