Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Per sa også TYDELIG: Det kommer avklaring med AZ i løpet av juni så det var ikke snakk om forsinkelser på akk den delen. Han sa også noe om i hvilken form samarbeide skulle fortsette så det kunne nesten virke som om spørsmålet var klarert som et JA vi fortsetter men at det ikke var bestemt hvordan. Det Elisabeth sa : Ikke sikkert dere eksisterer etter Q3 var enten en liten fleip eller en forsnakkelse.
Fikk en 10-er på 53,50 og tar en til nå i sluttauksjon.

6 Likes

Forut sin tid.

5 Likes

2000 miljarder låter rimligt :joy:

3 Likes

Dagens store fråga

Darling, you got to let me know
Should I stay or should I go?
If you say that you are mine
I’ll be here 'til the end of time
So you got to let me know
Should I stay or should I go?

1 Like

Very good reasoning. The collaboration was not disclosed until end last year, leaving behind years of secrecy. This was done after pressure from PCI biotech. We know that undisclosed collaborations for BP means that the collaborations are of high commercial and scientific value and primarily to keep competitors away.

So if PCI biotech co-owns all the data, and we know it is good data (or even a breakthrough) do you really think that AZ will serve this data being in the hottest area of medicine (mRNA) on a silver platter for competition whom they tried to keep in the dark for many years through an undisclosed collaboration ??? never say never but I DON’T THINK SO

Good luck

48 Likes

Det er vel ikke så store sjanser for at man taper kapitalen i Pcib nå.
Enda nærmere 1 juli.
Og uansett om det blir oppkjøp av A. Z., eller et form for samarbeid så kommer kursen nok uansett i over 100,- ( Før reell verdi utfra teknologi og innsparingskostnader for mange nasjoner.)
Også om det, om 2 år, er nødvendig med en emisjon for å kjøre studier alene i regi av Pcib. Og Norge trenger et B.F.
At vi snart/dager kommer tilbake til 60,- , er vel heller ikke så mye å tvile på.

10 Likes

Etter og ha hoert podcasten kan man nesten si det slik. Selv om det ikke skulle kommer en avtale med AZ (noe det gjoer), vil man ikke tape pengene sine i PCIB. Siden interessen for PCIB er stor paa alle tre forretningsomraadene.

Allerede for 10 aar siden, naar jeg fant ut at PCIB kunne forsterke effekten paa cellegift, tenkte jeg at dette kan ikke gaa galt, for dette visste man det var ett stort behov for der ute. Sa hvordan de har kunnet bruke saa lang tid paa og selge inn noe saa aapenbart, inklusiv forsterkning av vaksiner og nucleic acids. som de beviste for flere aar siden, staar fortsatt for meg som en gaate.? Men naa ser det endelig ut til at vi kommer i maal. Og vi kan puste lettet ut . For naar man aldri kommer i maal, begynner man selvfoelgelig og lure paa om selv det aapenbare skal misslykkes.

Og dette er ikke ett bessewisser innlegg, men bare slik det har vaert.

7 Likes

Stusset på denne “spøkete” uttalelsen jeg også @sjog
Mener dog hun sier:

• Det er ikke sikkert det er dere etter Q3.
    og hvor du kan høre PW komme med en svak og bestemt “Hmm…” i bakgrunn etter den kommentaren…

Det blir jo uansett bare spekulasjoner :grinning:

4 Likes

Kan det være slik PCIB fikk AZ til å tilkjennegi seg? De eide resultatene av samarbeidet til da, og “truet med” å avslutte samarbeidet, og gå videre med resultatene med andre partnere dersom de ikke fikk noe tilbake på kort sikt? På den måten sikret de seg høyere aksjekurs, og dermed en viss grad av arbeidsro fra oss smått utålmodige aksjonærer.

6 Likes

Nei, er, altså som eget selskap. (?)
Tungeslipp/forsnakkelse ? :zipper_mouth_face:

At det skulle være vanskelig / arbeidskrevende å lage ny nettside, var jo også litt underlig sagt. Nettsiden , med sikkerhet, er der. Det er jo kun å fylle ut med ny informasjon.
Blir det ny Pcib- nettside tro? :innocent:

5 Likes

En meget god podkast med Per igjen! :ok_hand::smiley:

Og det er fascinerende å følge utviklingen i fokuset på FimaNAc og AZ-diskusjonene «minutt for minutt» som vi har gjort de siste månedene. :stopwatch::nerd_face:

PW fremstår som vanlig nøktern og faktabasert, men fokuset på «press» på AZ har vel sjelden kommet så tydelig frem som idag. Selv om det selvsagt var press fra PCIB:

*som fikk AZ til å avsløre sin identitet i november 2019
*som gjorde at de måtte stoppe forskningen til nyttår
*som gjør at de må bestemme seg for om de vil gå videre før 30.06.

Jeg har ikke vært aksjonær i PCIB før desember 2019. For å være ærlig visst jeg knapt at de eksisterte før jeg så nyheten om at AZ-avtalen var utvidet og navnet på Top10 BP var avslørt i november. :innocent: I så måte er jeg en «rookie» på biotek. :angel::grin:

Men etter at jeg bestemte meg for å lese meg opp på caset, så har jeg bare blitt tryggere og tryggere på at dette selskapet har livets rett og vel så det. :muscle::star_struck:

ALT som har blitt sagt fra PW om AZ-samarbeidet siden sommeren 2019 er utvilsomt meget offensivt fremstilt på en nøktern og faktabasert måte. Det gjør kanskje at enkelte investorer tenker at de ikke har noe som er godt nok. Men ser man på måten PW kommuniserer på, så bruker han i alle presentasjoner, intervju og rapporter et nøkternt språk som er langt nærmere en forskers stil, enn en selgers stil. Da kan man også tillegge ordene hans den vekt de fortjener.

*det fungerer mange ganger bedre
*det kan bli den nye «golden standard»
*1+1 blir 7
*vi tror vi kan løse leveringsutfordringen, og det ser ut som våre samarbeidspartnere deler vår oppfatning.

Dette er bull-statements med stor B når det kommer fra en «forskers» munn. :muscle:

Og så står vi nå over 5mnd ut i den 6 mnd lange perioden som AZ har på å bestemme seg. Og utsettelsen som mange mente var en selvfølge pga Covid-19 kommer ikke. 30.06 blir gjentatt som endelig dato. Det er AZ som har presset på seg, iflg PW.:facepunch:

At noen med sine beste evner klarer å få det til å bli liten sjanse for en avtale med AZ nå, er intet mindre en imponerende. For alt selskapet har gjort og fortalt hittil, indikerer at AZ vil gå videre med PCIB på en eller annen måte. Nå er det rett og slett bare et tidsspørsmål. :stopwatch::stopwatch:

Så må jeg jo bare legge til at etter å ha studert og gravd frem det jeg har kunnet om PCIB de siste 5 månedene, så var det jo litt stas å få kunne imponere Jonas Einarsson og PW med å ha lest årsrapportene med litt over gjennomsnittet falkeblikk… :nerd_face::joy::joy: (fra ca 60:25 min. i dagens podkast)

Kona rister på hodet og kaller meg nerd, men jeg koser meg. :laughing: De gale har det godt, sies det. :sunglasses:

Og jeg gleder meg som en gal til fortsettelsen! :partying_face::crazy_face::star_struck:

47 Likes

Her er kanskje PCIB`s nye nettside :
https://www.astrazeneca.com/

9 Likes

Må innrømme at jeg var litt småskuffa over lite juicy news på q presentasjonen. Etter podcasten fikk jeg den infoen jeg trengte rundt NAc. PW oser av selvtillit rundt AZ samarbeidet. Meget overbevisende opptreden. I mitt hode er det klokkeklart at det blir noe videre. Ser også frem til å høre andres inntrykk av spesielt podcasten i dag. @Investor @Snoeffelen @polygon @Sorlendingen @Savepig @e-mannen @FiloD @laplaga m .fl

PS: ser ut til at PW blir fast gjest etter hver q presentasjon etter ønske fra meg om det :smiley:

10 Likes

Var det noen som fant en forklaring på hvorfor det sto PCIA på plakaten, sånn forresten?

Det var navnet på Release-studiet som stod der.

Er litt sånn, har man sagt PCIA så må man si PCIB.

Ser ingen store skjær i sjøen for selskapet egentlig, så stø kurs som det er mulig i disse tider. Overraskende lite fokus på at de faktisk klarer å levere i Asia.

19 Likes

Enig. Et spm som jeg ikke er helt sikker på. Må man ha kjørt studier i Japan for å evnt selge medisin der? Eller holder det med å ha kjørt studier i Taiwan og Sør-korea ? Det er blitt sagt at man må kjøre studier i Asia for å selge der, men må man ha kjørt studier i alle land der man skal selge?

Per sa i dag at de kan få orphan designation i Japan og Sør-Korea. Det betyr nok at Japan kan bli en del av markedet.

10 Likes

Det var vel mer enn generell kommentar om at det i Asia er en holdning om at det ikke «holder» å vise til resultater i USA og Europa, men man må vise at de har fått resultater «her» som i Asia.

Så det er nok ikke noe regulatorisk som tilsier at de må ha kjørt studien i alle land som skal benytte behandling senere, det ville jo vært litt sprøtt. :crazy_face:

4 Likes

Hvis det er tilfelle uten å kjøre studier der er det jo stålbull

7 Likes