Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Nei, jeg tuller ikke.

Du hører det du vil høre. De spøker godt med hausserne her inne i podcasten.
Ref. kanskje ser vi deg ikke mer etter Q3.

Oi, var det en forsnakkelse!?
De er snart oppkjøpt!
Fort dere kjøp mer aksjer i morgen!

Avtalen skal være klar by june. Det sa Per. Det betyr før juni ifølge språkekspertene. Og vi er snart midt i mai! Kjøøøp!!

Jeg var ikke klar over at det nå er meldt at de skal starte kommersialisering av det de har forsket på :joy:

De har meldt noe helt annet. At de skal vurdere further collaboration ila disse 6 mnd. Det kan fint være en forlengelse av forskningssamarbeidet.

At de nå skal begynne å selge et produkt og kommersialisere dette har jeg ikke tro på.

1 Like

Når det gjelder “by june” og Elisabeth sin forsnakkelse er jeg enig, når det gjelder AZ tror jeg du bommer. Big time.

1 Like

Vet ikke om den var ment som et svar til meg…?
Hvis det, så kan man få ODD uten at medisiner i det hele tatt er prøvd ut i det enkelte land – ODD betyr at man har raskere linje mot en godkjenning, mulighet for god prising og ekstra patentbeskyttelse…
MEN man må uansett gjennom kliniske trials før en godkjenning --> og der er Japan veldig strenge ift krav om japanske pasienter for å godkjenne medisiner.

1 Like

Vi får se ganske så snart. Du må gjerne legge hodet på stabben du også @sjog og fortelle oss hva du forventer utfallet av AZ-forhandlingene nå i sommer blir :slight_smile:

Jeg mener kommersiell fase, som at PCIB får betalt for sin teknologi ved å lisensiere den ut til AZ. Mulig begrepsbruken min kom til kort her, men poenget er at PCIB har lukket døren for videre «gratis» forskning.

Anbefaler å høre podcast episode 103 om igjen hvor PW snakker om dette.

Forøvrig synes jeg du kommer med mye tull som jeg ikke gidder kommentere. Men når det gjelder Elisabeth sin kommentar så tolket jeg den som at det var Corona som ikke var der i Q3, men det var kanskje PCIB hun mente… :wink:

7 Likes

Rammene og forskjellige utfall/muligheter er uten tvil skissert i de store linjene.
Så er det nærmest en selvfølgelighet at man går direkte inn imot diskusjon på avgjørelse når AZ kommer med et konkret tilbud i en eller annen form.

1 Like

Jeg tror vi får en bred lisensavtale for FimaNac. Upfront på 50-200 mill USD. Kanskje mer.

13 Likes

Det har du nok helt rett i. Nyansatte Ludovic Robin skal nok bare drive dank i PCIB, og ikke det de sa han var tiltenk til: strategiske beslutninger og kommersialisering av firmachem.

9 Likes

Med dette sier du at det ikke betyr like mye for en potenseill kunde naar en selger presenterer de samme resultatene?? Og hvis det var slik, burde ikke PW ha maktet og selge inn fimaChem, fimaVacc eller fimaNac til andre BP selskaper de siste 5 aarene da?? Noe han ikke har.

Men hvis du mener hva han sier til oss, kan jeg strekke meg til og vaere enig. Desverre hjelper ikke det salgsprosessen.

Som du rører. AZ er ikke involvert i fimaChem.

Magefølelsen min i kveld sier omtrent dette:
10% no deal
10% deal iht optimistene her inne
10% oppkjøp av hele sjappa/ NAC
70% en betydelig med moderat deal enn hva optimistene her inne skisserer.

Jeg er fortsatt veldig spent på hva en leveringsteknologi prises til.

Disclaimer, har vært syk som involverer total tømming i det siste og stoler fortsatt ikke helt på magen.

Hva er en moderat deal da yrune?

2 Likes

En helt seriøs avstemning (for det er utrolig nok dette som er de 2 eneste alternativene):

Jeg tror PCIB…

• …mener dataene i AZ samarbeidet mot slutten av 2019 var så gode at de følte de var på trygg grunn med å forlange at veien videre måtte basere seg på en mer bindende avtale.
  • … presset frem en tidsfris for AZ i en opportunistisk strategi for å se om de kunne få AZ til å inngå en bindende avtale på usikre data og på den måte sikre seg en inntekt som muligens ikke har livets rett.

0 stemmegivere

2 Likes

Jeg var kanskje litt for generell, det eneste jeg ville var å synliggjøre at PCIB står på flere ben som et motsvar til den ensidige svartmalingen din🙂 Men du skal ha for iveren etter å prøve å få en billig inngang🤗

5 Likes

For det første: jeg er ikke interessert i å diskutere avtaler som ikke har blitt inngått de siste årene. Det blir bare tull.

For det andre så mener jeg selvsagt at det er forskjell på tyngden man vektlegger visse formuleringer basert på hvem det kommer fra. Men nå snakker jeg ikke om presentasjon av resultatene, for de står av seg selv.

Men måten PW uttrykker seg på fremstår som meg som offensiv, men i en nøktern og saklig form slik han er som person.

For å illustrere med et eksempel ville jeg vært mer skeptisk hvis det var for eksempel Alex Rosén eller en dørselger som kom med de samme uttalelsene. :laughing:

9 Likes

Forventningen min er

• at Pcib og AZ vil inngå et samarbeid om utvikling i kliniske faser av diverse medisiner med hjelp fra Fimanac-plttformen
  • jeg tror at man vil ha et opplegg der man får en viss up-front-sum per indikasjon man starter opp og i tillegg avtalte milestones underveis i utviklingen.
  • Jeg tror vi vil se avtale innen flere indikasjoner og med muligheter for utvidelser til flere (muligens tidsbegrenset opsjon på noen indikasjoner eksempelvis).
  • Jeg tror pengene man får inn up-front vil kunne dekke finansiering fimachem helt ut og antagelig (avhengig av antall indikasjoner) oppstart av en egen studie innen fimavacc…
  • Videre tror jeg milestones underveis vil kunne dekke kontantbehovet i uoverskuelig fremtid, men det er jo avhengig av resultater etc.

At AZ skal kunne starte opp igjen nac-utprøving uten noen verdier inn for Pcib oppleves som et fullstendig usannsynlig scenario gitt den informasjon som vi er servert underveis fra Q-presentasjoner og podcaster siste året.
Eneste negative scenario jeg ser en liten sannsynlighet for er ingen avtale og at Pcib tar resultatene med seg videre til bruk opp mot avtaler med andre firmaer. Den sannsynligheten anser jeg som svært liten – da tror jeg faktisk mer på et scenario med oppkjøp allerede nå.

23 Likes

Det er ett godt spørsmål. Tanken min er at hvis dette er så revolusjonerende som enkelte her skal ha det til så hadde ikke AZ brukt så lang tid uten å kjøpe hele pølsebua.

På en annen side er jo Einarsson sin kommentar i dag når PW sammenlignet PCIB med størrelsen på andre selskaper relativt heftig. Det er en kommentar som kom i en spøkende tone dog.

2 Likes

For meg er det 100-200 mill NOK i upfront.

2 Likes

Trenger ikke selge noe som helst, går jo allerede i pluss!

Du sa vel at de kom til å gå i minus? Der tok du feil og har fryktelig dårlig trackrecord, kan ikke høre på deg! :):):slight_smile:

4 Likes

Jeg er inne, men ikke med så mye jeg vil den dagen jeg får troa igjen på at nå er det likefør det tar av.

Skjønner ikke hva alle går på her inne som hele tiden bare ser rosa skyer, regnbuer og kister med gull. Og så fort noen prøver å reflektere mer negativt evt. realistisk, så er det HVA F…!? Hold kjeft og slutt å spre negative tolkninger!

Er enig med deg i at ny CBO kommer til å få hendene fulle. Etter hvert også med fNAc som jeg skrev tidligere i dag og enkelte blånekta for ble sagt på dagens presentasjon. Det var bare “du hører det du vil høre og baisser”.

Men jeg har hele tiden etterlyst mer trøkk. TTT. Nå sier de rett ut release er forsinka og det medfører usikkerthet også rundt cashbeholdninga. Dette vil de få bedre oversikt over etter hvert og komme tilbake til må vi forvente.

Og noe skurrer for meg rundt AZ. Jeg mistenker det er hypa opp en hel del, men kanskje kan det gi 0,5-2 mrd kroner inn i upfront utbetaling som en anna forventer.