Nå har jeg hørt podcasten igjen. Jeg tror ikke nødvendigvis at det forhandles så intenst. Jeg fikk en følelse av at PCIB bare har terminert samarbeidet og trukket seg tilbake med beskjed om at AZ må bestemme hva de ønsker å gjøre, men at de er åpne for forhandlinger.
Ingen avtale 1ste juli betyr at alt arbeidet gjennom 4-5 år tilfaller PCIB.
Dermed presses AZ til åta en avgjørelse. Har arbeidet båret frukter slik Per W har hevdet ?
I så fall tror jeg sjansen for et bud er større enn sjansen for en avtale.
40 mrd kr ++ med rekordlav kronekurs er ikke mye for AZ etter 5 års arbeid. Spesielt ikke hvis alternativet er at de mister retten til f.eks diabetes, som kan bli plukket opp av konkurrenter (Roche).
Jeg tror ikke det er umulig at jeg får mine 1000kr++ som jeg har mast om lenge
Det som i mine øyne er det mest usikre med tanke på avtalens størrelse (eller et eventuelt bud) er resultatene fra studiene i «andre sykdommer utenfor onkologi».
Hvis de finner de samme synergiene der som de har funnet i onkologi, så tror jeg det er en reell sjanse for at AZ vil by på hele PCIB, eller i det minste sikre seg hele FimaNAc delen.
Dersom ikke resultatene derfra er gode nok, tror jeg det er mest sannsynlig at vi får lisensavtaler innen onkologi i en eller annen form.
Når AZ har fått så gode resultater innenfor onkologi at de vil forsøke speed-forskning iløpet av 6 uker for å se om det blir «like bra» i andre sykdommer, så tror jeg rett og slett ikke de gir disse dataene og den muligheten fra seg.
En deal med upfront i dette leie ville vært bra imo med tanke på økonomien i selskapet. Men om dealen i sin helhet er bra ville jo være avhengig av milestones og royalties.
Det virker ikke å være spesielt populært å nevne men jeg tar det frem igjen. Pho sin Cevira deal gav 50 mill i upfront, men 2.5mrd i milestones + relativt bra royalties. Det var imo en bra deal for PHO, forde de på den tiden ikke trengte penger omgående (nå viste det seg jo at de hadde ambisjoner som gjorde at de trengte penger men det viste vi ikke da) I så måte håper jeg på en litt større upfront for PCIB sin del, ettersom de har flere “prosjekter” å jobbe videre med og sette igang.
Boersmeldingen foer jul sier noe annet. Dvs. si at PCIB og AZ sammen skal forhandle om veien videre. I tillegg bekreftet PW i dag at AZ analysearbeid ble ferdigstillt i disse dager, noe som betyr at PCIB har oversikt over det videre arbeidet AZ har gjort med sine fimaNac data, etter at den tidligere avtalen ble avsluttet ved nyttar. Ergo hoeres det ikke som at PCIB har trukket seg tilbake. De har om ikke deltatt direkte, helt sikkert ved behov vaert med paa og dele sin kunnskap med AZ underveis i dette loepet.
Ja, de snakker nok sammen. Men jeg tror den vesentligste del av jobben gjøres av AZ. De analyserer og regner. Alternativet å sitte uten avtale 1ste juli er ikke så verst. Da kan PCIB gå til Roche og andre med alt arbeidet som er gjort i fellesskap med AZ. Det tror jeg ikke AZ ønsker.
Minst 1000 - minst
Kanskje flere tusen på sikt som eget bf selskap
Vet du hva @Rasp; det er veldig fint med noen annet enn positive stemmer på denne tråden, men det du skriver er bare dine rent subjektive negative meninger, ispedd noen kjente selvfølgeligheter.
De har holdt på i dyr. Kreft og alskens sykdommer er kurert med utallige forskjellige medisiner flere ganger i mus.
AZ kan ikke kjøpe opp pcib fordi det er gode resultater i dyr. Ei heller gi de masse i upfront fordi de vil prøve i mennesker uten å vite noe om hvordan dette vil fungere.
Det blir utvidelse av samarbeidet med flere dyreforsøk for andre sykdommer enn kreft, og kanskje er det klart for å begynne å teste på mennesker innen kreft der de nå har holdt på lenge med dyreforsøk.
Hvor mange hundre mill dollar eller NOK de må betale for dette får vi se. Tipper det er først dersom resultatene i den nye fasen de nå kanskje skal igang med at vi får store penger inn, og at det er det som er vanskelig å få tråklet inn i avtalene.
Det var jo en viss person på podcast’n i dag som sammenlignet pcib med ett viss selskap som prises til i overkant av 100mrd så hvorfor ikke
AZ skal ha bra kyle hvis de ser slike resultater samtidig som de vet at PCIB har flere andre partnere og allikevel tenke, æh vi vil teste litt mer før vi bestemmer oss.
Ok.
Så selskaper som kun jobber preklinisk blir ikke kjøpt opp, eller utlisensierer.
Da sier vi det sånn.
Åja. Skal holde fred. Føler jeg har fått fram det som skurrer for meg.
Mye bedre med hallelujastemning og subjektive utrop om hvor høyt kursen nå snart vil gå skjønner jeg. Det er jo hva godt over 50% av tråden består av.
Ja, der skiftet du gir Nei, det har jo aldri skjedd i historien før at et BP har kjøpt et mindre selskap basert på prekliniske resultater
Enig. Derfor tror jeg mer paa oppkjoep enn avtale. Men det kommer selvfoelgelig an paa hvor gode forskningsresultatene er. Har AZ kun erfart positive tall for en indikasjon, ligger det antakeligvis an til og bli avtale i steden. men ser de bred effekt, kan det komme bud som du sier. Problemet, er at vi ikke vet noe om hvorvidt de har erfart gode resultater paa mer enn en indikasjon.
Uansett, tar i mot hva som kommer med takk.;-)).
Må bare beklager, har ikke orket å lese 250 innlegg fra idag, så hvis det allerede er omtalt, så beklager jeg, men dagens høydepunkt for meg var å høre podcasten hvor Per forteller noe som iallfall jeg ikke visste og jeg tror ikke markedet heller visste det.
AstraZeneca har en opsjon på resultatene av den pre-kliniske forskningen som utløper 30.06 i år! Utøver de ikke opsjonen faller rettigheter til alle resultatene til PCIB! Syns det var særdeles oppløftende. Er det virkelig noen som tror at AstraZeneca vil si ifra seg rettighetene til 5 års preklinisk forskning, som attpåtil er betegenet som svært gode resultater??
Videre, som kan ha vært en forsnakkelse, sier han “. Det blir avgjort i juni, det kommer en melding om hva som er fortsettelsen av dette”. Kan det sies klarere at vi får en avtale???
Videre at Nac ble voldsomt tonet ned, noe som nok indikerer at her skjer det ting og de ønsket for all del ikke å skape grobunn for spekulasjon.
Jeg tror også PW starte med å si han mente han hadde fortalt dette før, men det var STORE nyheter. Og ja, no deal virker ekstremt lite sansynlig for meg nå. Den store spenningen er hvor bra blir dealen. Som Solo sier og som PW har fortalt tidligere, resultatene påvirker prisen, jo bedre resultat jo bedre pris.
I mitt hode ligger allerede avtalen klar, det skal bare fylles ut antall indikasjoner og signatur.
I kveld er både hode, hjerte og magefølelse i drift, litt av en berg og dal bane.
Dine 1000 ++ per aksje ?
Får kjøre en seriøs poll i kveld da, etter tullepollen jeg lagde i går
Etter dagens presentasjon og podcast, har sjansen for en kommersielle avtale med AstraZeneca økt, blitt redusert eller er uendret.
- Økt
- Redusert
- Uendret
0 stemmegivere
Merka meg også spesielt den formuleringen, @Investor. Så klart og éntydig har jeg ikke hørt dette uttalt tidligere. Altså, skulle AstraZeneca velge å trekke seg fra videre samarbeid, er de komplette prekliniske resultatene PCIBs eiendom.
Enhver får tro hva man vil. Sjøl har jeg svært vanskelig for å se for meg at AstraZeneca vil slippe dette ut av egne hender. Da framstår det langt mer sannsynlig at de vil ha full kontroll over PCI-teknologien for alle genterapeutiske formål. Spørsmålet blir da gjerne om hvor langt PCIBs styre vil etterkomme et slikt ønske - sjøl til en høy pris.
Hørt igjenom podcasten nå, synes Per virker veldig komfortabel og selvsikker igjen, etter en noe vaklende ( etter min observasjon) ved Q4. Asia går jo over all forventing, synes det høres ut som det kan begynne å skje litt med vacc fremover. Og AZ- deal vil etter all sannsynlighet skje. Fra meg.
Jeg tolket det også til å gjelde korona.