Dele info om PCI resten er uinteressant
For noe sludder. Det er helt tillatt med, og ønskelig av mange inkl meg selv, med skeptiske innlegg. Men de må være begrunnet med noe. Subjektive meninger uten hold i noe konkret er ikke verdifullt, enten de spår en kurs på 5000 eller en kurs på 5.
Jeg skulle gjerne sett flere skeptiske innlegg her, fordi jo mer jeg leser om PCI og forstår meg på teknologien, jo mer føles det for godt til å være sant at man skal kunne kjøpe aksjen til dagens pris. Hva er det jeg ikke får med meg som gjør at kursen er så lav?
Når det eneste du kommer med er ubegrunnede meninger, er det vanskelig å ta deg seriøst. Når du velger å ikke svare på direkte spørsmål, så fremstår du bare som et troll.
Synes vi skal avslutte diskusjonen med @rasp og konkludere med at aa anbefale aksjer for venner og slektninger er et tveegget sverd.
Selv praktiserer jeg: Gave med paalegg om kjöp.
Kursen er så lav fordi til nå har ikke BP eller andre vært villige til å legge store penger på bordet for å sikre seg teknologien eller gjøre gode avtaler. Mange samarbeid, men til nå, lite cash inn til pcib.
Det er dette markedet venter på at noen store våger å satse på pcib. Da kommer kursen. Store kjente navn inn på aksjonærlistene vil selvsagt også hjelpe.
Emisjon!!?? Dette er jo noe som er i verst tenkelige utfall,og ikke før om 18 mnd minst.
I tillegg må det ikke komme noen avtaler med uppfront, Corona situasjonen må vare lenge,
Resultatene i relise må være så Dorlige at studien må kjøres helt ut og inkluderingen i Asia går i stå…
Så jeg tror ikke på noe emisjon ,øremerket relise studiet.
GLEM emisjon det blir avtale med AZ som vil finansiere alt fremover.
Litt skuffet over dagens rekyl da jeg mener podkasten skulle tilsi kurs på 60++++ men mulig det blir bedre i løpet av dagen?
Det at PW gir såpass mye i denne AZ saken kan jeg ikke annet enn å tolke dithen at slik som omstendighetene nå en gang er blitt (korona) så har han valgt å gi noen “styrings-parameter” til selskapets eiere.
Noen andre grunner noen kan gi på HVORFOR PW gjør dette?
En forklaring på hvorfor han tørr dette under forhandlingene er kanskje at han sitter på meget gode kort.
Altså , patent på beste leveringsmåte , 5 års resultater , sluttinspurt i annen lokasjon , PCIB og AZ har begge bekreftet gode resultater.
men det kan jo selvsagt strande…
Det blir mao ditt valg.
Har lenge tenkt at en avtale kan komme når som helst, men per bekrefter at en avklaring kommer i juni? Er det riktig observert?
Avtalen kommer når den er klar. Fristen er 30.06. Blir den klar tidligere kommer den tidligere
Dette er småprat tråd og vi må ha en viss takhøyde.
Jeg setter pris på negative vinklinger uansett om de kommer fra hjerte og hode eller en som forsøker å påvirke kursen for å trade. Det kan fort bli euforisk og man mister bakkekontakten, flere synsvinkler på caset er alltid positivt. Selv om lange diskusjoner hvor man gjentar seg selv fort kan bli litt trøttende. Da er det bare å scrolle fort videre.
Likevel om avtalen kommer den 30.06 så burde det komme forventninger frem til da i form av en solid kursstigning. Vi burde få et solid race i Juni opp mot ATH.
Avtalen som gjør at PCIB sitter igjen med alle rettigheter hvis det ikke blir noen avtale er en smule pussig hvis man tøyer det litt. Hvis PCIB av en eller annen grunn foretrekker å sitte igjen med rettighetene alene (for så å kunne invitere til budkrig mellom de store) så er det jo bare å være så kravstore i forhandlingene med AZ at det ikke blir noen avtale. For AZ kunne det jo isåfall fremstå som et gunstigere alternativ å satse på å overta hele PCIB. Mye spenning fremover, og noe kan skje hvilken som helst dag, så dette er ikke tiden for å være ute med store deler av beholdningen i håp om å skaffe seg litt flere aksjer på en lavere kurs.
Helt enig. PCIB må ha gode kort på hånden for å få en slik klausul inn i kontrakten.
Alt faller vel ned på hvor gode dataene er. Veldig spennede
Enig i det. Det jeg lurer på er om en god del av forskningen kanskje involverer bruk av teknologi/medisin som er patentert av Aztra, og således ikke er av så stor nytteverdi for andre selskap?
Leveringsteknologi og naked delivery mRNA er sagt at er den store bottleneck for biotek generelt
Bak BioNTech er det et par eiere som er Big Pharma
Problemstillingen kan vel også snus. Dersom AZ mot formodning ikke er villig til å inngå en avtale, basert på dataene etter fem års samarbeid, men overlater rettighetene fullt ut til PCIB, må vel det være fordi de ikke anser dataene som gode og lovende nok?
Og hvis ikke AZ er interessert nok i de forskningdataene de har brukt mye ressurser på, hvorfor skulle andre BP være det?
Jeg var på en fest for ikke lenge siden der flere av deltagerne jobbet i forskjellige BP. Er det en ting de skal ha så er det hvor vanvittig pottetett de holder hver minste ting de foretar seg innad i firmaene. Var ikke snakk om å lirke ut noe som helst, annet enn hva de drev med på generelt grunnlag. At AZ da skulle plutselig finne på å røpe alt de har drevet med innen NACforskingen sin høres for meg lite sannsynlig ut. Det ligger mye verdi i bare det å vite hva de andre selskapene driver med. Men, minner om denne formuleringen fra årsrapporten:
PCI Biotech believes that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities, including cancer immunotherapy and mRNA therapeutics, and the signed fimaNAC research collaborations indicates that external companies share this view.
Dette kan selvfølgelig være at alle andre enn AZ har oppnådd gode resultater med NAC. Det tviler jeg dog sterkt på.
PCIB har bekreftet at det etter deres syn er gode resultater i samarbeidet med AZ.
Jeg er fullastet og tror/håper selv på avtale. Lurer alikevel på hvorvidt forskningen, som uten en avtale tilfaller PCIB, nødvendigvis er direkte overførbar til andre selskap. Uansett vil den vel med gode resultater vise at teknologien fungerer, og således være et særdeles godt kort i det tilfelle at det mot formodning ikke blir noe ut av dette samarbeidet.