Kan ikke forsta annet enn at resultatene er saa gode, at naar PCIB sa stopp, naa maa vi gaa over til en annen avtale form, visste de at AZ ikke kunne si nei til en avtale .
Jag tror man kan lägga ganska stor vikt vid att alla 3 programmen fungerar i stort sett på samma sett, bara riktade mot olika celler/sjukdomar/mediciner som skall levereras.
När AZ får riktigt bra resultat in Vivo (synergier är bra resultat, ref 1+1 är inte 2 utan 7, citat PW angående fimaVacc) så vet de att det är med en metod som är provad i ca 35 sjuka (H&N och gallgångscancer) i tillägg till 90 friska frivilliga i fas 1 fimaVacc.
Tror det ger dem en trygghet att tidigare invivo resultat kunnat translaterats till försök i människor på en så hög nivå hittills.
De köper inte en teknologi som aldrig tidigare provats i människor.
Både vacc och chem har translaterat otroligt bra in vivo resultat riktigt bra/fantastiska (mina ord in PW:s) resultat i människor. Nästan fördubblad livslängd i gallgångsstudien som saknar godkänd medicin. Visst låga N, men med riktigt sjuka patienter.
I fimaVacc har de visat flera gånger högre antal som responderar, ett starkare och mer potent och långvarigt svar hos dem som responderar.
Att fimaNac inte skulle fungera alls med de grymma resultaten som redan bevisats i MÄNNISKOR i de 2 andra programmen finner jag inte så troligt med tanke på att det är en fysisk process.
Att PW igår knappt ville prata om Nac tror jag är för att han inte ska råka säga något han inte borde. Förra presentationen var han mer frikostig med de olika Nac-samarbetena.
Jag tror juni blir en fantastisk månad för alla PCIB aktionärer.
Ser ut som det er flere som begynner å tro på det samme @Temlor . Aksjekursen har en nydelig utvikling idag.
Eneste som mangler er litt volum, men det kommer nok når det nærmer seg juni. Mai er jo som alltid årets «korteste» måned, selv om 17.mai kommer på en søndag.
Spørsmålet er vel når avtale-FOMO begynner for fullt…
Jeg lurer på om det KAN komme svar fra AstraZeneca innen kort tid. Det KAN like gjerne være kun dager! Med andre ord er ikke sikkert det rekker å bli FOMO før svaret fra AZ er kommet. (Derimot senest svar innen Juni.)
Uansett, its the final countdown!
(Og Moderna under i tråd har nesten 100 ganger høyere mcap enn PCIB!!! ) og over there ser det fortsatt ikke ut at de får høydeskrekk av verdsettelsen . Norsk biotek er pølsebod prising (dessverre, men KAN det snu for alvor nu slik at god teknologi i biotek Norge får «skikkelig» prising?) BioNTech som PCIB har forskningssamarbeid med er også priset enormt mange ganger høyere enn PCIB. Og PCIB er indirekte knyttet til Moderna gjennom AZ og mRNA samarbeid. Direkte til BioNTech. Egentlig helt rått!
Det er dessverre umulig å sammenligne direkte. Men eminente Vaccibody (leveringsteknologi) prises cirka 3 ganger høyere enn PCIB. Det KAN være på tide med en real reprising av PCIB teknologien mener jeg. Selv uten AZ!
En god dag for Moderna og.
Coronavirus stocks were active, with Moderna (MRNA) rocketing almost 17% after the Food And Drug Administration approved its coronavirus vaccine candidate for Phase 2 trials. The company also reported a narrow earnings beat and weaker-than-expected revenues. The company reported $2.4 billion available for investment, including $1.7 billion in cash and short-term investments.
Spørsmålet er om AZ har funnet at leveringsmetoden virker på 1 eller flere indikasjoner. Vi vet at de siste 6 ukene av 2019 ble benyttet til å teste flere.
- Hvis 1 indikasjon = avtale.
- Hvis >1 indikasjon = bud.
Hvis det er riktig som Kristian Berg sier, “det virker på alt” så er svaret klart.
Jeg tror han er den som kjenner teknologien best.
Da kommer det et bud, og det kan like gjerne komme i dag som 30 juni.
Jeg tror de har testet på mer enn en indikasjon innen onkologi også bamse. Vi vet at resultatene der var gode. Hvis de også fikk gode resultater de siste 6 ukene av 2019 er det kjempenyheter. Så får vi se hva de kommer frem til, en eller annen gang i løpet av de neste 7 ukene
Podcast 104 med Kristian Berg i studio. Han er så beskjeden når han skal presentere seg, at Jonas Einarson bryter han av og forteller sannheten om han. Et unikum som har gått på jobb i 35 år og arbeidet med dette sier senere i podcasten «at det virker på alt»
Smått utrolig om AZ fant ut etter forsøk nummer 2 at det ikke virket. Er det noen aksjonærer som har satt seg inn i PCIB som fortsatt tror at det ikke blir avtale eller bud?
Om AZ mener det ikke er bra nok til å gå videre er det da grunn til å tro at det blir noe kø i fra andre? Føler litt på at det er alt eller ingenting akk på dette temaet?
Hvis “1+1=7” som Per sa, så er det nok noen som er interesserte.
AZ investerte 5 år.
Det tar sjelden 5 år å finne ut at det ikke virker. De lot seg dessuten presse frem i lyset og ville forhandle i 6 måneder.
Du kan no be det lokale apoteket stille opp en plakat hvor de skriver «virker på alt», og se om der kommer noen kunder.
I disse tider vil jeg tro der hadde blitt lang kø langs gaten.
Men det virker som om de slipper inn bare en kunde om gangen hvis han er viktig nok. Skulle han utrolig nok snu i døren er det mange bak som vil inn.
Det kan du si, men PW har referert “gode resultater” på resultatene de har sett, så da tenker jeg at det er vanskeligere for AZ å overlate muligheten med PCI-teknologien til andre. Også dersom det ikke treffer dem 100%. Hvorfor gi vekk noe som gir konkurrenten din en super mulighet med det du kunne kontrollert?
Kan avtalen komme når som helst nå? Hvis den kommer?
Per Walday sier også i Radium 103 at interessen “blomstret” fra AstraZeneca samt at de hadde uttrykt at det var “svært lovende” resultater innenfor onkologi. De trengte bare litt mer tid til å utforske andre sykdomsforløper, men at “planen” deres for dette også var klar. Etter gårsdagens podkast er det ingenting som tilsier for meg at interessen skal ha blitt noe som helst mindre fra AZ. Tror spørsmålet for oss nå er bare hvilken avtale som kommer og av erfaring fra biotek-bransjen kan det komme når som helst.
Det at AZ gikk med på å offentliggjøre sitt navn forteller meg at avgjørelsen om videre samarbeid med PCIB allerede er tatt på tidspunktspunktet for offentliggjøring. Akseptene gir kun mening dersom AZ vet de skal benytte seg av opsjonen som fremkom i gårsdagens Radium.
Jeg spurte selv PW på Q4 presentasjonen om hvorfor de kunne gå ut med AZ-navnet akkurat da.
Svaret var noe slikt som “fordi vi anså dette som et godt tidspunkt”, uttrykt med et tilfreds smil.
Tirsdag 30.6.2020 - bare å sette av dagen og booke bord
Ja jeg vet dette men Einarson sa også i podden at det ikke er første gang et BP selskap kjører løpet ut for så å takke for seg på målstreken.
Håper jo for alt i verden at dette ikke blir fasit her. Einarson kommenterte også børsverdien på PCIB som han nesten karakteriserte som latterlig. Sammenligna med et annet selskap - husker ikke hvem men tror dem var verd ca 100 milliarder!!!
Blir en laaaaaang mai-måned.
Jeg tror før kommende generalforsamling i Pcib.
Kun magefølelse.
Jeg holder en knapp på 28.05…da har jeg bursdag så tenker en avtale er passende gave fra PCI og AZ til meg i år.
Ikke mange “bi-setninger” som skal til for å få fart i debatten!!
Trivelig forum og et sykt spennende selskap VI eier .
Kan jo bestille bord hele uka for det er muligheter å avbestille kl 17 hver dag!!!
Ja, det finnes mange eksempler på det.
Det som gjør at jeg vipper i positiv retning her, er som nevnt at det allerede er bekreftet gode resultater av samarbeidet, og at AZ med sin opsjon kan styre hvem som skal få nytte av disse. Det gir liten mening for AZ å slippe neste i køen frem her, når de selv har alle muligheter, enten ved selv å bruke teknologien, eller ved å “legge den død”. Dette har også skjedd mange ganger før.
Dersom vi ikke visste at det var gode resultater fra samarbeidet, ville jeg ikke vært så positiv som nå. Da kunne det lettere vippet begge veier.
Men, ja, sikkert er det ikke før det er sikkert…