Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Begynner aa se meg lei paa “virker paa alt”, side KB sa “virker paa alt vi har prövd den paa”. Det essensielle er at utsagnet ikke var koblet til Pcib. Han vurderer aa legge oppfinnelsen i ett av to selskaper uten aa si hvilket. Jeg tror Pcib, men ingen? vet enn saa lenge.

4 Likes

Her tar du feil, Legoland, og det vil du nok snart få høre fra flere…

1 Like

Skjeldent at jeg blir glad naar jeg tar feil, men i denne sammenhengen ville jeg blitt det.

1 Like

Pcib sin teknologi virker selvfølgelig ikke på alt.
F.eks. hårtap.
Men lysteknologien frigir medisin som tidligere kom inn, men ikke virket (godt nok ) fordi medisinen ikke ble tatt/løst opp i cellene. - Men medisinen som Pcib leverer i cellene må selvfølgelig være gode, uansett.
Pcib har tre ben. Og alle virker, eller virker lovende.
Dette er et paradigmeskifte innen medisin, spør du meg.

• Og bare begynnelse på historien.
4 Likes

Lytt på podcast’en Radium, episode 104, fra 34 minutter…
Jeg mener dette linkes til Pcib og forsøk som ble gjort for 10 år siden. Det virket på de 80 cellelinjene og 15 dyremodellene de testet det på…

8 Likes

Morsom metafor, @lenny :blush:

3 Likes

Godt poeng, det ble aldri sagt “virker på alt”, men som du sier “virker på alt vi har prøvd det på”
Ett annet poeng er, selv om det virker og gir en effekt er det ikke sikkert det gir den effekten man trenger eller ønsker bedret. Det blir brukt veldig generelle betegnelser på veldig kompliserte ting her, da er det lett å missforstå.

Det samarbeide som ble avsluttet ble jo ikke avsluttet forde det ikke gav effekt, det gjorde det, men det gav ikke den effekten de trengte. I tilfelle AZ (og ggk) så kan det jo virke som det gir effekter som er sterkt ønsket.

4 Likes

Fallhøyden er enormt stor her. Selv om lite/ingenting av dagens kurs virker å ha priset inn en avtale kan man være ganske sikker på at hvis AZ takker for seg blir det trist å være aksjonær. Jeg tror da aksjen vil falle som et lodd selv om det skulle oppleves som urettferdig av oss aksjonærer.

Jeg tror da markedet, der og da, ikke vil se på det som en mager trøst at vi da “eier” resultatene av 5 års forskning. En investor vil da tenke at man ved et eventuelt nytt samarbeid må belage seg å vente i nye x antall år.

Når det er sagt har jeg mest tro på en avtale men frykter scenarioet 1)ingen avtale og 2)“dårlig” avtale eller rettere sagt en baktung avtale som vil føre til at må vente enda lenger på klingende mynt.

En knaillfeit avtale, både fram og bak, hadde vært å foretrekke :laughing:

4 Likes

Enig Don_suger. Men meget begrenset fallhøyde. Lett å regne på verdier RELEASE.

Er nok derfor kursen er så lav nu. Nesten ingen tør kjøpe før mulig AZ avtale! Hadde mange turt hadde kursen nok vært langt over all time allerede :rocket:. Ingen gratis lunch! Derfor vil en høyst sannsynlig kunne se mangegangeren etter en mulig AZ avtale blir bekreftet. Folk får vurdere egen riskreward :partying_face:

Og helt umulig å si at eierskap hvis ikke AZ tar det ikke vil kunne ha betydning for BioNTech, Sanofi eller Roche sånn helt ut av det blå. Da blir det ikke nødvendigvis mager trøst. Stikk motsatt?

Samtidig greit å vite at kursmål 86kr (tilnærmet kun verdi på RELEASE) og det som er rimelig lett å regne på av stats og fakta ved RELEASE studien vil kunne gi trygghet og bunn ikke langt unna dagens nivåer. PCIB har vacc, Nac og chem og flere initiativ og forskningssamarbeid i tillegg til AZ. Nydelig intet mindre!

Hver og en må gjøre sine valg. Lett, nope! Er det risiko, jepp!

5 Likes

Spot on, @Legoland! :ok_hand:

Det er viktig å ikke vrenge på, kun delvis gjengi eller bruke sitater ut av sammenheng.

4 Likes

Jeg har også bursdag 28.mai. :smile:

Og det er Generalforsamling 27.mai…:thinking::innocent::hugs:

6 Likes

@Durable, det blir feil det også. Indirekte er jo utsagnet rettet mot pci(b)…

2 Likes

Fjerner PCIB webcast’r fra hjemmesiden?
Kun Q419 og Q120 fra kvartal-rapoteringene ligger der nå.
Eller er det jeg som surrer?

Forstår jo godt hvorfor de gjør det da spekuleringene til tider kan være i meste laget.
De sagt , hva annet passer bedre på en småpratside?

Noen som vet hvorledes få tilgang på feks webcast Q1 ,Q2,Q3 , 19?

AZ har først nå hatt muligheten til å få et samlet inntrykk av potensialet til PCI-platformens teknologi.
Resultatene fra hastverks-prosjektet som hadde en tids-dato er jo nylig ferdige å nå tolkes det vel i øst og vest.
Antar det er disse resultatene alle har ventet på og nå er de her.

Ut juni er tidsfristen for oppdatering av markedet om

AZ+PCIB=sant.

Tror en avtale i likhet med mange andre vil kunne foreligge snart.

Bessedesåslårdete :sunglasses:

4 Likes

Om A.Z. skulle trekke seg, mener jeg det er nok resultater innen Pcib sin teknologi til at kursen i dag lett kan forsvares.
Men en skuffelsedipp vil vi nok få, og antagelig en emisjon om så smått.

• Og så, uansett…

Man skal også huske det at noe av det som gjør at en aksje får volum og høyere verdi er at det er litt action. NAC har ført med seg masse action i en aksje der man ikke akkurat får masse oppdateringer rundt fimachem og vacc.

Så uten en avtale må man liksom restarte NAC forventningene igjen og lene seg mere mot de “to andre”. Det kan bli utfordrende med bare 4 oppdateringer per år om innrullering i RELEASE og en ekstremt sjelden gang litt dryss om VACC…

For VACC går jeg bare å venter på at pcib tar dette selv og da vet alle hva som kommer…

Neida, er bare noen få q​:joy::see_no_evil:

Mange traderne på tråden nå som fokuserer på et “No deal”-scenario. Her skal det jages billig inngang. Jeg forholder meg til god info i mange Radforsk-podcaster med både Per, Pål og Jonas askeladd og tror dette går veien.

13 Likes

AstraZeneca og University of Oxford er fremst i verden på utviklingen av en vaksine mot koronaviruset. PW bekreftet i gårsdagens podcast at det kan være aktuelt å kaste seg inn i kampen om utviklingen av en vaksine. Han sa ikke at dette ble sammen med AZ. Han sa videre at dette måtte bli i andre runde. Han sa derimot at det mest sannsynlig ville bli flere runder for å få en optimal vaksine mot viruset.

Ut av dette tillater jeg meg å tenke at samarbeidet med AZ gjør det veldig dagsaktuelt og spennende i forhold til en medisin på relativt kort sikt. Sett at samarbeidet mellom AZ og Oxford blir passe vellykket, og de får godkjent en vaksine til september 2020, som er målet. De vil dermed kunne være verdensledende fordi de var først ute med en vaksine, og med de fordeler det bringer med seg. Slik som sagt av PW vil de første vaksinene sannsynligvis ikke bli optimale, så derfor vil AZ og Oxford fortsette forskningen på en optimal vaksine. Her kommer PCIB inn, og dette har nok AZ sett allerede. (Kanskje de allerede er igang med vaksine II.)

Ut fra dette tenker jeg at avtalen med AZ ikke bare omfatter fimaNac, men også fimavacc mm. Bud?

4 Likes

Uenig, jeg mener det er en småprat diskusjon hvor man lufter alternativer og konsekvenser. Ganske naturlig å diskutere det med tanke på nyheten om eierskap til forskning som ble sluppet i går.

Jeg er mest overrasket over at mange ble overrasket over eierskapet til forskningen, all den tid AZ ikke har betalt noe gjennom forskningsperioden.

2 Likes