Lenny, det virker ikke paa alt;-)) Han sa vel at det virker paa alt vi har testet det paa;-))
Sorry Y-rune, saa foerst naa at du allerede har postet dette.
Lenny, det virker ikke paa alt;-)) Han sa vel at det virker paa alt vi har testet det paa;-))
Sorry Y-rune, saa foerst naa at du allerede har postet dette.
Du maa huske paa at alle ikke kan alt i denne bransjen like godt som deg. Jeg visste det ikke.
Ville ha blitt skuffet over meg selv hadde jeg gaatt glipp av koblingen til Pcib saa ofte som jeg har hört Radium 104.
Fra 20:30 nevnes at han har to selskapskandidater han vurderer.
Först trodde jeg den heteste var Pcib, men etter aa ha hört om Klem’s Kopp rykket Pho opp som likeverdig kandidat i mine funderinger. For saa aa ha utvidet med behandling av glioblastom i et nytt selskap.
Siden ca 60% av portepöljen er i Pcib og 2,7% i Pho (har värt topp 50) ville jeg satt stor pris paa om Berg bestemmer seg for Pcib, men det har han ikke sakt i denne podkasten!
Du trenger ikke misjonere for Pcib i innlegg til meg. Er allerede helfrelst Pciber, men uansett tro gaar jeg aldri all in i et selskap.
Dere må gjerne selge på 20-tallet hvis det ikke blir avtale. Jeg velger å sitte til 1000
Blir det ikke nå så blir det etter Release, som jeg tror kommer tidlig i mål pga gode resultater fordi det ikke er etisk forsvarlig å gi std. behandling. Kanskje etter 60 pasienter.
Tenk litt på hva Pål Falck hadde som kursmål før Per satte ned foten for AZ.
Hvis kursen gruses blir det en kjøpsmulighet.
Alt kan skje. Børs er risiko.
Hadde vært «moro» hvis AZ avslo avtale, kursen raste til 20-tallet, så bud på 1000kr.
Poenget mitt er enkelt. Hvis leveringsmetoden virker, så skal ikke verdien være 2 mrd. særlig lenge.
Filosofien virket på Algeta. Det caset var langt mindre opplagt enn dette. Men det er selvsagt ikke et bevis på at det samme skjer igjen.
Vil Pål Flack komme med en ny oppdatering på kursmål/utsikter?
Uansett:
Er det noen grunn , enda nærmere en eventuell avtale og/eller avklaring, at aksjekursen i nærmeste framtid ikke skulle opp til det edruelige/forsiktige 86,-
Jeg vet ikke hva som skulle forstyrre den stigningen når det, ikke urealistiske, potensialet er så stort.
Phø, dritt lei kurser ned mot 25-28, så håper eg aldri ser det igjen.
Eneste fordelen er det blir ennå flere aksjer for hver mnd som går.
Jeg er småaksjonær og hobby investor.
Slik som det snakkes om FOMO, kan jeg for egen del si at også dette med “hvis det høres for godt ut til å være sant, er det ofte det”. Spiller inn, jeg er forsiktig optimist.
Det må vel en annen type investor inn i PCIB for at det skal ta av skikkelig, og da må vel noe mer konkret på bordet med tanke på hvor ofte det advares mot den høye risiko i biotech blant investorer. Vi fikk vel en indikasjon ved forrige emisjon om at PCIB hadde mange småinvestorer som allerede var full lastet. Mange av disse har nok allikevel fortsatt å handle mindre poster når de har hatt mulighet senere.
Jeg har ikke god innsikt i hvor lett der er å handle litt større poster, jeg var tidlig inne og har senere økt via emisjoner. Dog forsøkte jeg å handle litt mer under Corona krisa når aksjen sto i 26-27, mulig jeg bare er amatør, jeg er ikke vant med trading. Jeg klarte ikke å få kjøpt de 2500 jeg hadde sett for meg uten å øke kursen en del, endte opp med å splitte handelen i mindre poster for å få kjøpt og fikk til slutt drøyt 1500. Kursen gikk opp og ned i flere timer, men virket som det aldri var nok tilgjengelig samtidig til at jeg skulle få det jeg ønsket. Det overasket meg.
Kanskje noen andre her med mer erfaring som kan si hva jeg gjorde feil. Eller om jeg bare var uheldig og aksjen normalt er lettere å handle.
Å si at at fallhøyden er enorm stor, blir totalt feil iforhold til de faktorer vi “vet” idag…
Skal man risikovurdere dette som mye annet, blir det konsekvens x sansynlighet=risiko
Konsekvensen er medium(høy hvis dette hadde vært eneste plattform) og sannsynligheten er lav = Så her blir fallhøyden medium/lav og håndterbar…
Selvfølgelig flere faktorer som styrer fallhøyden som gearing-kortsiktige penger osv…
Rådet må være å sitte i PCIB med det en kan av ledige midler, uten å slå seg selv “konkurs” ved evt utsettelser E. L
Din situasjon kan vel i ettertid forklares slik:
Det er vel en konsekvens av å handle på bunn, det er ikke så mange selgere der og aksjen går nødvendigvis opp pga økende etterspørsel.
Du får skylde deg selv som treffer en bunn
Bunnfaste…
Veldig vanskelig, roboter blander seg inn og legge over, kursen er gunstig for day trading, mange om beinet. Og så videre
Sett i ettertid (med dagens kurs) kan man jo irritere seg over at man ikke bare la på ett par kr på makskurs på ordren og fikk det man hadde tenkt seg, er ikke første gang jeg gjør den blemma. Men så er det den psykologien om at man ikke skal betale for mye da…
Hehe, vel eg treffer aldri bunnen, og heller ikke toppen, men differansen mellom kjøp og salg bruke å være bra
Jeg handler alltid utfra det ( jeg tror er ) fundamentale, uansett selskaper. Og bedriver selskapet nyvinning og noe spennende er det jo ekstra moro. ( Orkla og Telenor er ikke noe for meg. )
Selvsagt er det sårt når en aksjekurs synker under det jeg synes er riktig. Men trading og frykt får leve sitt eget liv, uavhengig av mitt.
At Pcib har noe viktig/verdifullt er jeg mindre og mindre i tvil om. Både i forhold til egen helsefrykt, - og i forhold til aksjeverdi.
Höres ut som om du har lagt inn en urealistisk lav “fill or kill” -ordre.
Slik man jobber med å tolke alle signaler i pod’en; nesten rart ingen har spekulert i hvorfor det blir slik latter av overgangen fra AZ til saken om hjemmeside, og kommentaren i latteren om den saken er imminent😅…
Kursen var jo mellom 26-28 i dagesvis, og under 30 i maaaange dager. Kan ikke forstå hvordan du ikke kan ha fått handlet 2500 aksjer til en akseptabel pris…?
Det ble vel stort sett omsatt 2-400 000 aksjer hver dag. Selv handlet jeg langt flere aksjer mellom 26,80 og 31 i løpet av perioden.
Svaret fra Walday falt klart i kategorien “defensiv humor”. Men nå - endelig - tror jeg at selskapet snart kommer opp med et oppdatert nettsted - et nettsted som langt bedre “kler” selskapets egne og våre ambisjoner.
Har ikke mulighet til å følge med, bruker sbanken og la inn ordre om formiddagen, var vel inne og titta noen ganger i løpet av dagen - så stort sett bare salg under 1000 aksjer som dukket opp i sbanken. Som nevnt jeg skulle nok bare lagt på ett par kr på makspris.