Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Forventningene er store, slik at PCIB’s aksjekurs, burde stige frem til avtalen/budet blir presentert.

Og skulle det allikevel gaa AZ-galt, vil PCIB uansett sitte igjen med verdifulle forskningsresultater for baade fimaChem, fimaVacc og fimaNac, sammen med ett knippe verdifulle patenter.

1. FimaChem; Faar cellegift til og fungere mye bedre enn hva cellegift klarer alene.

2. FimaVacc; Faar vaksiner til og fungere mye bedre enn hva vaksiner makter alene (les faar immunforsvaret til og virke mye bedre enn hva immunforsvaret makter alene).

3. FimaNac; Faar nucleic acids til og fungere mye bedre enn hva nucleic acids makter alene.( les oppnaar en enorm effektoekning ved levering av nakent MRNA).

I sum kan man si at PCIB boer vaere enhvert BP selskaps doremmesamarbeidspartner. Man kan godt si at PCIB er blit til hel ved, og at bruden er pyntet foer brylluppet med Big Pharma;-))

5 Likes

Var AZ avtalen bankers og at det var store forventninger burde kursen være langt over all time high allerede nu.

Men det KAN skje at kursen er langt over ATH i mai eller Juni og før en mulig avtale.

5 Likes

Hvis det er noe enda bedre enn PCI, hvorfor brukes det ikke ?
Hvorfor brukes Hiltonol ?
Pessimisme er dyrt. Man går glipp av mange muligheter.

6 Likes

En. Avtale her,så smeller. Det!!!
Det er jo en selvfølge at noen av de som i dag bruker Hiltonol,vil supplere med Pcib sitt produkt…
Alle vil. Jo ha det beste…:metal:

3 Likes

Ja, frykt for dårlig az avtale, kan gjøre at en mister ggk oppturen…

4 Likes

Tror ikke vi mister noe som helst,her er. Det. Bare å sitte helt i ro…Dette. Blir Gull.

4 Likes

Eg mener de som sitter på gjerdet, og ikke kjøper for de frykter ingen az avtale.

GGK er nok til ny ath prising, med god margin. Og det kan føre til aksjen stikker.

5 Likes

Helt enig. Levering av mRNA, uten carrier, med PCI er:

• Definitivt det beste i noen sammenhenger.
  • Forhåpenltigvis det beste i mange sammenhenger.
  • Definitivt ikke det beste i alle sammenhenger.
24 Likes

Godt sagt Polygon. Og tenk biotekmyggen PCI Biotech har en mulig revolusjonerende leveringsteknologi innen det hotteste i biotek mRNA!

Og naked, med hva det betyr for less bivirkninger og virkelig kan åpne opp blant annet mRNA pipeline for selskap. Da snakker en verdidriver for pasient eller partner!

Det er så en må klype seg i armen. Norge KAN ha fått fram den nye oljen, bioteknologi næringen!

:rocket::partying_face:

13 Likes

Hvis du klarer å få PW til å lekke detaljer om eventuelle avtaledetaljer fra AZ-samtalene, så blir jeg mektig imponert! Jeg tror han kommer til å være pottetett angående det som skjer der.

Når det gjelder UK, så har de sagt tidligere at det kun var planlagt 1 site, så det vil ha en liten effekt totalt sett, selv om det selvsagt var å forvente at de ikke gikk på sånne blemmer. I dette tilfellet var det CRO’en som var ansvarlig for glippe , men PCIB er jo selvsagt endelige ansvarlige for alt som skjer i deres arbeid.

12 Likes

Du er mer naiv enn jeg hadde trodd Rasp hvis du tror at en CEO deler info om en kommende avtale på den måten.

10 Likes

Selvsagt ikke dersom dette ikke er i hverken selskapets eller aksjonærenes beste intresse.

5 Likes

Så du mener CEO sitter og ljuger?!

Det er lite aktuelt i første runde med klinisk testing, men om du faktisk hadde lyttet til podcasten, så hadde du fått med deg at både Walday og Einarsson mener at vaksine mot SARS-CoV-2 og behandling av COVID-19 blir et langt løp som vil gi gradvis mer effekt.

Forøvrig vitner din tro på hvor, når og hvordan kurssensitiv informasjon slippes, om lite bakkekontakt.

Å gjenta gang på gang at RELEASE er forsinket er å slå inn dører som har stått åpne i flere måneder.

29 Likes

Hvorfor inngikk ikke AstraZeneca og PCIB en avtale KUN innen én eller to onkologi-indikasjoner før Jul?

Jo, fordi AstraZeneca har interesse for mulighetene til å benytte teknologien også på andre sykdomsområder.
Og, de ønsket å teste ut dette FØR eventuelle konkurrenter.

Enhver får tolke det på sin egen måte, og selvsagt vil det alltid finnes risiko, men jeg tror vi snart får oppleve en stor synliggjøring av verdiene i PCIB.

Enten en stor og eksklusiv avtale, eller et bud på selskapet.

21 Likes

Rasp, skal du kjoepe deg inn, boer du gjoere det naa foer PCIB kursen gaar til himmels;-))

7 Likes

Hvor i nærheten mener dere at kursen kan bli før AZ er avklart?

(prøvde å lage en avstemming, men fikk det ikke til :frowning: )

Hvis børsklimaet i verden generelt er OK de neste to måneder, så ser jeg ingen grunn til at ikke kursen gå opp til forrige topp like over kr 80…

Men utrolig vanskelig å spå noe som helst når verden er som den er i dag. Jeg har i hvertfall bestemt meg for å beholde de aksjene jeg har uansett til AZ-avklaringen. Og heller kjøpe mer hvis det kommer en skikkelig downturn før dette.

7 Likes

Og i vår egen biotek dam har vi eminente Vaccibody priset cirka tre ganger høyere enn PCIB! Leveringsteknologi prises både internasjonalt og her hjemme. mRNA avtaler har vært store historisk, se oversikt snøffelen lagde.

Så hvorfor skulle ikke PCIB nu kunne være verdt 180kr aksjen og dermed ha lik verdi mcap som Vaccibody?

Ikke lett å bli klok på dette med biotek. Fasit kommer nu snart for en dag uansett den ene eller andre veien.

4 Likes

Det som er fint er jo du sier at alt du skriver er kjent. Allikevel er kursen på 60. Det må da bare være oppside i caset igjen!

Vi er snart tilbake på kursen der du anbefalte din familie og dine venner å kjøpe PCIB :slight_smile:

7 Likes

All denne diskusjonen rundt utsettelse av release!
Jeg vedder 10 pcib aksjer gitt til kreftforeningen at release blir ferdig før tiden pga endring i måten studier blir fulgt opp og at det blir godkjent med ett lavere antall pasienter en planlagt i dag.

27 Likes