Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det snakkes om det på Hegnar forum, det er nok en misforståelse ute og går i forhold til sak 9, punkt e).

3 Likes

Ser i VG at staten skal bruke en milliard på medisiner - beredskapslager.
Burde det da ikke komme noen henvendelser i fra PCIB og andre om å få litt til utvikling/forskning også? Må da være rette øyeblikk å virkelig satse nå?

7 Likes

Helt klart at det burde være et statlig fond som får fram Norsk biotec.Vi har forskning i verdensklasse, men blir hindret at det står på penger.Det er en stor skam når folk dør som fluer.

6 Likes

Det er vel det Radforsk er, nå fikk riktignok @Forsk bare 1mill (?) på 80-tallet(?) - det har jo vist seg å være en god investering…

2 Likes

Tenk bare om teknologien til Pcib hadde blitt rullet ut fullt ut nå de kom på børs.Norge hadde tjent inn pengene grasalt tilbake.Her burde radumhospitalet hatt mere makt og penger til og satt Pcib teknologien i føresetet ,så de hadde kommet ut i full bredde fortest mulig.

6 Likes

Seriøst: interessant tanke å bare logge av med min portefølje i fem år. Ca 50% i PCIB, resten noenlunde jevnt fordelt.
Jeg tror ikke jeg vil være i minus for å si det slik…

7 Likes

Lønnsomt ja, men hva skal du finne på i mellomtiden…??? :joy::joy::joy:

Veien er (en del av) målet, må du huske! :+1::grin:

4 Likes

Stor underholdningsverdi å lese her , i tillegg til opplysningsverdi. Begge deler er ordentlig fint.

2 Likes

Synes ikke Rasp er så kontroversiell. Tror vi må ha en edruelig tilnærming til avtale og ev størrelse og antall milliarder. Så også om hva slags avtale det blir…

Var en av de som var inne i biotec pharma og woulgan eventyret som feilet. Der var stemningen hysterisk. Tror flere her inne også kjenner seg igjen :wink: Absolutt ingen så bruddet mellom Smith & nevøen og woulgan komme. Den vart faktisk tatt inn på hovedindeksen en periode, alle hadde troen, inkludert meglere og analytikere.

Så det jeg vil frem til, er at så lenge det ikke er formalisert en avtale, er ingen ting sikkert!
Da må det være rom for diskusjon både for og imot. Negativt og positivt. Synes personlig at det er for lite saklig diskusjon om nettopp det at det kan gå mot en ikke avtale, eller en dårlig avtale. Blir alle forsøk på å belyse den siden vi ikke vil høre eller se, ja da minner det vel mest om fanatisme. Det hører mer hjemme i en moske eller kirke… :wink:

Personlig har jeg 1/3 av mine midler plassert i PCIB, så jeg både håper, tror og drømmer om en eventyrlig avtale.

Så folkens, om det er saklig diskusjon, ta ballen, ikke mannen!

15 Likes

Helt enig at det må være rom for saklig diskusjon. Synes bare ikke at nevnte @rasp har plassert seg selv i den kategorien. :face_with_monocle:

Men absolutt interessert i å høre og diskutere gode argumenter som går imot min egen overbevisning. :+1:

15 Likes

Hei og velkommen!

Først og fremst, Biotec og woulgan er irrelevant for PCIB. Du kan gjerne argumentere hvorfor du mener motsatt.

Siden du inviterer til diskusjon, så er jeg nysgjerrig på hvilke momenter du anser som relevante i denne sammenhengen.

Godt mulig Rasp ønsker å oppfattes som saklig. Opplagt at han vet hva han skal snakke om.

Problemet mitt er: jeg ser ingen ball, kun mann.

Håper du stiller med ball:)

7 Likes

Så sant, så sant, @Oddfish. Objektivt sett er dette helt åpent. Ingen rasjonell person tør å sette hodet inn på det ene eller andre utfallet.

Samtidig er det slik at de fleste, spesielt de langsiktige, aksjonærene, har gjort sin risikovurdering. Grådighet Vs frykt, muligheter for gevinst Vs muligheter for tap.

@Rasp har i denne diskursen ikke bidratt med noe som helst. Men det alene gjør i og for seg ikke noe. Alle bidrar ulikt. Problemet med skribenter som @Rasp er at de ikke er i stand til å skjule at de ønsker å påvirke kursen i egen favør. Mangler man da argumenter i den ene eller andre retningen, står man naken igjen med bjelle rundt halsen.

18 Likes

Det er ingen som sier at det ikke er lov til å komme med motargumenter for kjøp av PCIB-askjer, men enkelte har ønsket en begrunnelse på argumentene dine med helt spesifikke spørsmål. Så vidt meg bekjent har du ikke svart på noen av disse enda. DET er saken. Ikke det du refererer til her.

13 Likes

Vær forsiktig, kan være familie og venner som leser på forum.

6 Likes

Oddfish

Poenget er at PCIB, bortsett fra noen forsinkelser, kun har meldt gode nyhter de siste 4 aarene. Og da er det ingen grunn til og baisse. Det er rett og slett ingen faglig grunn til og gjoere det. Og fortelle oss at det kan gaa galt allikevel, er noe alle vet, slik at det blir litt barnehageomtanke. Vi er voksne folk som er paa boersen. og alle vet om farene som foelger med dette. Men faglig sett pr. i dag, er det faktisk ikke en eneste grunn til og baisse PCIB.

Og diskusjoner om hvilke type avtale det blir med AZ, har det vaert mange av. Og spesiellt paa den forrige smaaprat traaden. Men siden PCIB holder kortene saa tett til brystet, blir det alt ren gjetting. Det kan komme en avtale paa en indikasjon, eller flere, Det kan komme ett bud paa hele PCIB. Det kan komme ett bud paa bruksenerett for fimaNac. Det er bare og plukke fra oeverste hylle. Alt blir gjetting,

Og undertengede har selv kritisert PCIB paa omraader de ikke har levert, noe som heller ikke har vaert populaert, men da har det vaert faglig begrunnet. Men i dag kan jeg faktisk ikke se noe grunnlag for kritikk. Og da er det ingen vits. Det er mulig det kan komme siden, men og baisse naa, er det samme som om vi skulle kjeftet paa noen foer de har gjort noe galt’-)))

Jeg vil gaa saa langt som og si at hvis det ikke skulle bli AZ avtale, har fortsatt ikke PCIB gjort noe galt. I saafall kan vi si de spillte med kortene de hadde, og det er helt greit.

11 Likes

Gjesp…Zzzzz…AZ avtale eller ikke avtale…kan vi ikke bare la dette ligge…?? Vi snur rundt på gamle steiner for ørten-og-førtiende gang nå, uten at diskusjonen tilføres noe nytt.

Alle forum har sin Rasp, det må vi bare leve med. Motivene bak argumentasjonen er den modne forumdeltaker istand til å lese, no probs there…

Noen som har noe matnyttig info om Sør-Korea og komme med? Antall GGK-cases per år og land? Fall-back i tilfelle dårlig avtale med AZ er jo RELEASE, jeg prøver å danne meg et bilde av oppdatert aksjeverdi bare på grunnlag av denne studien for å verifisere robustheten av dette caset.

Vært med PCIB siden Nov 2016, now RELEASE us and take us to the moon, Per W🚀

15 Likes

Jeg håper ikke at AZ får gå videre med tester uten at de betaler for teknologien. Hvis en slik avtale blir forlenget så begynner PCIB å ligne på Real Madrids farmerlag Castilla. Tar en liten Cognac og leser litt på forumet, men mangler reker.

3 Likes

Dette synest jeg blir helt feil (teit). Når det er ett forum der man kan ytre sine meldinger så får man respektere hverandre. Jeg skjønner i utgangspunktet ikke hva PCI driver med, men ønsker og lære. Så er det ca 95% som er helt i “1000” … Ja det kan hende at den går opp dit, men det er jo også viktig og respektere og jeg forventer egentlig at det er noen som sier at den kan doble seg… Og så er jeg ikke så dum at jeg ser at pengene kan “gå i det store sluket”… Ja vi har masse muligheter, men det er faktisk en risiko for at dette ikke er himmelen, men at man heller må lese bibelen.

La der være rom for dere som er i "1000! og for oss er i “100”. Så fortsettere dere og analyserer på godt og vondt det som blir sagt …det skal kjennes når du er inne i BIO markedet, og jeg tror ikke trygghet er det vi skal mest på.

Ha en flott aften alle samme…(jeg gleder meg til fortsettelse og ikke minst “juni”)

2 Likes

Gode råd er ofte dyre sies det.

21 Likes

Har du lest @Gunnersaurus sin glimrende analyse fra tidligere i dag? Som snakker om et utfallsrom for kursen mellom 25 og 125? Og som vel samtlige av de som synes @Rasp er dørgende kjedelig liker med både hjerter og tomler opp?

7 Likes