Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det er faktisk ikke tull engang!

Husk å ta vare på den tiden vi har akkurat NÅ. :slightly_smiling_face:

Det kan hende man vil komme til å savne den perioden vi opplever nå, hvor drømmer, spekulasjoner, tanker og grublerier kan få utfolde seg fritt.

Om noen måneder, når «fasit» foreligger, har vi kanskje ikke lenger den muligheten.

12 Likes

Når det gjelder Mr. Rasp, drit i å svar han. og la oss heller fokusere på veien videre :crazy_face: god helg.

6 Likes

God morgen, en dag med nye muligheter. Gammel nytt 2010, men hvorfor ikke starte opp studie imorgen? PCI´s muligheter er så mangt at vi bør få partner med :muscle: :mechanical_arm:

1 Like

Denne er da vel noen år gammel?

1 Like

Det er jo nettopp på grunn av spørsmål som dette at man ikke klarer å la rasp sine påstander stå uimotsagt.

For han er den eneste som har snakket om at forskningssamarbeidet muligens kan forlenges som før. Og det er den ene muligheten vi som har lest oss opp og kjenner hva som har blitt sagt, kan fullstendig utelukke.

Det er jo nettopp derfor samarbeidet med AZ fikk sluttdato 31.12.19. Fordi PCIB ikke ville tillate mer «gratis» samarbeid.

Elisabeth i Radium (episode 103) slang ut metaforen om et kjærestepar hvor den ene parten vil forplikte seg, og sier til den andre:

«Enten flytter vi sammen, eller så er det slutt».

Per svarte at det er litt sånn. Men at før de eventuelt «flyttet sammen» ville AZ sjekke litt flere ting. Dette var ikke ordrett, men kan finne det eksakte tidspunktet i podkasten senere.

EDIT: Fra Radium, episode 103, ca 32:00min.

Per: «Og nå, med de resultatene som har kommet nå, som kom nå i det siste, i løpet av sommeren. Så har virkelig interesse blomstret en del hos AstraZeneca. Samtidig så har vi sagt at nå har vi holdt på så lenge, så…»

Elisabeth: «Nå må dere se og bestemme dere her»

Per: «Ja, nå må det skje noe her.»

Elisabeth: «Enten så flytter vi sammen, eller så er det slutt. Litt sånn»

Per: «Ja, det er litt sånn. Og da har de sagt; men kan vi bare teste litt mer før vi bestemmer om vi flytter sammen, fordi at vi ønsker også å se på andre sykdomsområder. Og så har de da de seks ukene på seg nå, og gjøre dette her, og de har jo lagt opp planer for hva de skal gjøre. Disse ligger jo i en sånn utvidelse av samarbeidet, det er ikke bare noe at man skriver under at vi utvider det, men man skriver under på hva man faktisk skal gjøre for noe. Så det foreligger konkrete planer som skal være gjennomførbare. Men det blir jo begrenset, selvsagt, i løpet av de seks ukene, men det skal være forhåpentligvis nok til at de da får gode nok resultater til at de kan ta en - for oss - hyggelig beslutning. Det får vi se på, men det er det vi håper på.»

Helt enig, Per Walday, det er det vi håper på! :star_struck:

33 Likes

Må understreke en gang til hva Per svarte vedr avtale: I løpet av juni FÅR VI SVARET på i HVILKEN FORM samarbeidet skal fortsette.
I mine ører oppfattes dette som om han bekrefter at det blir avtale men
han røper ikke ett ord om hva avtalen vil inneholde.
For oss med våte drømmer om store beløp så er muligheten til stede for å bli skuffet på kort sikt. Vi kan risikere at det ikke kommer ei krone på bok akk nå men at AZ finansierer videre arbeide og at fremtidige inntekter skal fordeles ut i fra en brøk. På litt lengere sikt vil dette sikre PCIB et “evig liv” og vi vil kunne få utbytte hvert år - i mange år. På sikt muligens en god løsning men ikke så spennende for oss på 66+ som heller ville fått påfyll av konto før vi blir senile.
Jeg er stor fan av bamse så jeg håper hans drøm blir fasiten.

9 Likes

Det legges ned voldsomt med innlegg på AZ , skulle gjerne sett fokus mot release / Ggk potensialet .

4 Likes

GGK
Pcib har tidligere antydet ca 3000 pasienter per år som kan trenge gallegang behandling med pcib sin behandling. Dette inkluderer IKKE Asia!

Hver pasient ventes å innbringe brutto 100.000-400.000$ men pcib har lagt seg på en relativ lav forventning, 100.000$.

3000 x 100.000$= 3 Milliarder NOK årlig

Med Asia nå snart innrullert må årlig brutto inntekt forventes å øke en del.

Som det har blitt nevnt utallige ganger de siste året er dette et BLOCKBUSTER potensialet og går dette inn bør verdien på pcib gå skyhøyt. Det finnes flere analyser på hvilken kurs vi da snakker om og den er skyhøyt over dagens kurs.

Første interim avlesing er ventet H2 2022 så vi er ikke sååååå langt unna en STOOOR oppdatering i GGK…

20 Likes

Vanskelig å holde fokus når triggern på AZ er så nær…

3 Likes

Når selskapets CEO selv har uttalt at avklaringen som skal komme før 30.06, er en «viktig milepæl», synes jeg det er helt naturlig at det fokuseres på dette.

Vi vet alle at GGK er grunnmuren og fundamentet i selskapet, men akkurat nå har vi en viktig trigger/milepæl innen de neste 50 dagene. Da må du nok bare ha oss unnskyldt, vi som tenker en del på dette. :innocent:

Men for å bidra med noe til GGK-fokus, så kan jeg dra frem et bilde som ble lastet opp av @Bra_Britt i februar i fjor som viser hvor gallegangskreft er mest utbredt. Det har sikkert kommet noen nye aksjonærer og forumbrukere som ikke har fått med seg dette.

Virkelig ikke dumt å få med nye sites i Taiwan og Sør-Korea, og eventuelt flere land i Asia. :muscle:

20 Likes

Spennende at de har mye fokus på Asia for tiden!!
Godkjenning i Sør-Korea er snart i boks (Sites i Taiwan er allerede klart) og det at Japan kommer kanskje med etterhvert (med ODD) hadde vært fantastisk🤞

5 Likes

Savner forsåvidt en gjennomgang/oppdatering fra @Snoeffelen og @e-mannen etter Q1. Lite nytt, og venter bare på svar fra avtalen?

1 Like

Vedr Asia så trodde jeg dem skulle finne en partner der i løpet rimelig kort tid men det kan vel være samme problemstilling der også mht pris og fordeling av fremtidige inntekter?

2 Likes

Store tall, kunne vært fint om noen fikk opp et regnestykke hvor f. eks Taiwan, Sør-Korea og Japan er med også. Når det gjelder partner i Asia er det jo en fordel at PCIB selv har kommet såpass godt i gang både i Taiwan og Sør-Korea allerede.

6 Likes

En partner må betale mer nå når vi er i gang med siter er min mening, for nå trenger vi ikke partner der.

Og sa får vi beholde mere selv i PCIb🏦

5 Likes

En oppdatering ifra Pål Falck burde komme med Asia inkludert :blush:

5 Likes

Fantastisk at alle PCI studier fun som jeg linked på fundamentalt blitt rapportert. Det er en glede å poste noe her / der.

1 Like

Ingen dramatikk, men Falck har senket kursmål fra 86 til 82, pga mulig utsettelse på Release.

Nå må vi ikke glemme at det ble økt fra 78 til 86 sist, og at og at markedet har priset aksjen en del ned siden utbruddet av Corona, så oppsiden ift kursmål er større nå enn i januar.

Uansett det som vil bestemme kursen den nærmeste tiden er den store elefanten i rommet.

Så ville ikke lagt allverdens vekt på en liten reduksjon i TP. Kjøpsanbefaling er selvsagt opprettholdt.

Så vil jo neste Q vise om vi får en oppgradering igjen hvis de øker markedet i Asia. Men før det…ja dere vet hva jeg snakker om.

10 Likes

@Investor er verdien av Nac uendret og med 51% sannsynlig i analysen?

2 Likes

En ting jeg lurer på som kanskje noen med mer erfaring på slike fase II/III studier kan forklare. Hvis forventet marked på GGK er 3000 i året. Hvorfor tar det da 3 år å innrullere 120 pasienter, er det så vanskelig å få tak i pasienter til dette når det ikke finnes alternativer ? Jeg skjønner at det er litt oppstart tid, men vi nærmer oss at alle sites er åpne etter 1 år. Da er det fortsatt lang tid igjen på å få inn pasientene.

2 Likes