Blir spennende å se kursutvikling frem mot slutten av juni nå. Enhver rasjonell person som har satt seg inn i PCIB vil nok vegre seg for salg, noe som i stor grad burde prege kursen. Hvor vi ligger når evt. AZ avtale annonseres er vanskelig å si, men blir ikke overrasket hvis vi når 70-tallet eller ATH.
Virker helt opplagt at avtalen vil inneholde minst to indikasjoner, og med dette burde PW&Co ha mulighet til å forhandle seg frem til en god upfront. Med AZ inn på eiersiden og fremragende resultater i etterkant er det ikke sikkert det går mange årene før de kjøper hele sjappa. Så må det nevnes at vi har andre samarbeidsaktører på Nac-fronten. Når de ser samarbeidet med AZ, hva vil deres umiddelbare tanke være? Med gode resultater er det ikke utenkelig at disse aktørene vil sikre seg rettigheter til teknologien på sine produkter dersom det ikke går i strid med indikasjonene AZ har kjøpt.
fimaVACC blir svært spennende å følge dette året, og håper vi vil finne en samarbeidsaktør på dette området. Med ny ansettelse i selskapet og et bedre rennomé (etter AZ samarbeid) tror jeg PCIB vil lykkes i større grad enn tidligere på område. Håper det vil gi den reliabiliteten som kreves for å overbevise aktører og BP at teknologien er til å satse på. Håper vi vil se en dominoeffekt her og at VACC blir mer relevant i ettertid av en avtale.
Med upfront tror jeg PCIB vil komme med en mer tydelig plan for veien videre, og at det i stor grad er utfallet av denne avtalen som vil avgjøre satsingen videre. Dekker vi RELEASE og Chem, og fortsatt har penger på bok i en årrekke fremover ser jeg ingen grunn til at PCIB ikke skal ligge på en verdi godt over 150 til slutten av året, minst.
Føler AZ og spekulasjon rundt omfang av avtale går igjen her det siste halve året, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er denne situasjonen som vil kunne avgjøre selskapets videre strategi og satsing i vår favør. Jo mer jeg leser, jo mer er jeg sikker på at jeg heller ikke vil selge ved en avtale.
Caset er mer BULL enn noen gang spør du meg, og eventyret har snart sin start. Hold ut nå!