Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg ser flere har forsøkt seg på utregning av markedsstørrelse for studien i ggk. Flere av disse mangler noen viktige faktorer slik jeg ser det.

Antall pasienter

Oversikten som Bra_Britt viser til er veldig bra, men denne inkluderer både intrahepatic og extrahepatic bile duct cancer. PCIB satser som kjent innen extrahepatic.

image

Jeg har derfor forsøkt å finne kilder som viser prevalens for undergruppen extrahepatic for landene PCIB inkluderer i studien. US, EU, Sør-Korea og Taiwan. I tillegg har PW/PCIB nevnt at 30% er operable, noe som igjen reduserer antall personer som vil få PCIBs behandling (Potensiell oppside her om man på ett tidspunkt gir cellegift + lys før operasjon).

Kilder på tall:

US: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4861366/

Jeg har ikke funnet noen gode kilder for EU i sin helhet, har derfor antatt ca. like stor prevalens som US. Denne studien https://www.ejcancer.com/article/S0959-8049(11)00873-2/fulltext fra Frankrike gir 1.1, men bildet over viser tydelig at insidensraten for Europa varierer mye. Og det er forskjell fra land til land om IH er større en EH.

Sør-Korea: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6347005/
Taiwan: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0069981

PW har også nevnt Japan med ujevne mellomrom. Om dette landet blir inkludert på ett tidspunkt, så vil det kunne gi stor oppside for antall pasienter. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4000766/?report=reader#!po=21.4286

Markedspenetrasjon

SoC i dag er kun cellegift, selv om denne behandlingen aldri har blitt godkjent i indikasjonen. Pasientene har rett og slett ikke noe alternative. @boykie har tidligere henvist til at behandling nr 2 som kommer i markedet i snitt oppnår 40% markedsandel. Om effekten PCIB oppnår er noe i nærheten av de vi har fått til nå, i tillegg til at det er en liten indikasjon, kan man nok argumentere for en høyre markedsandel.

image

Tid til Peak

4-5 år i snitt til man oppnår peak penetration. For ggk kan vi da anta peak i 2028.

Pris

Pris for orphan drugs er i snitt USD 150 000 i USA. Og halvparten av dette i EU/ resten av verden. Pris er også en funksjon av legemiddelets virkning og antall pasienter, så nøyaktig pris vet vi ikke. Men i mitt basecase benytter jeg snittet.

Verdivurdering

@Stockdz har tidligere blitt vist til at oppkjøp av biotech selskaper forenklet sagt blir regnet til 3x peak sales. For ggk kan vi da lage denne matrisen (uten japan) som er en funksjon av de ulike variablene over. Mitt base case markert i gult er på 10,2 milliarder NOK.

image

Gitt dagens LOA på 51% gir dette ggk indikasjonen en verdi pr aksje på ca 140 kr.

Tar gjerne innspill på vurderingene over.

25 Likes

Jeg tør ikke ta denne på « fundamental» tråden siden noen er så strenge…

Pål kjører en studie i Zurich nå…

Merk : monophosphoryl lipid A (MPLA) as adjuvants.

Kan noen forklare om dette kan linkes opp mot PCIB. Ser «monophosphoryl lipid A» går igjen i patentsøknadene fra 2016 og utover.

Pål er forfatter på denne patenten
5 . A method as claimed in claim 1 wherein said TLR ligand is a TLR4 ligand, preferably a lipopolysaccharide (e.g. from E. coli or Salmonella minnesota ) or Monophosphoryl Lipid A (MPLA) (e.g. from Salmonella minnesota ), preferably MPLA.

4 Likes

@yrune ja selvfølgelig kan NAc brukes til å levere siRNA

Gjerne På tide å få sparket igang fimaBACC oxo

noen som har funnet ut noe mer rundt det @vegar_beider postet for 3 dager siden…


6 Likes

Med genterapi som alt ellers i verden? man høster som man sår.
Altså , shit in = shit out.
PCI-teknologien er vel først og fremst en adjuant platform som leverer virkestoffet i rett mengde og på rett sted INN i cellene.
PCI-teknologien er altså avhengig av at virkestoffet har de egenskapene som samarbeider best med PCI-teknologien.

Hva har pågått i laboratoriet til AZ i 5 HELE ÅR?

PW nevnte i en bisetning at det sitter langt inne for at et biotek-/BP selskap vil rokke ved eksisterende teknologi selskapet bygger på.
Og ved ettertanke så kan dette være en av faktorene som gjør systemet så ufattelig tregt.
Men noe skjedde i 2019.

De informerte om at de hadde funnet den absolutte beste måten å levere fimaNAc på.
Dette har kanskje fått farten på samarbeidet og medført at AZ nesten tapte hodet og klemte til med utvidet område før årsskiftet.
Det som også er blitt mye ryddigere er patentene som tikker inn jevnt og trutt og som er det som selskapet verdsettes på.
PCIB’s patenter er vel flyttet fra vanlig sted som er beskyttelse av virkestoff / aparatur og gjennomføring til patenter som beskytter i sluttfasen på brei basis.
Untatt ODD som har sin egen ordning.

Men 5 år med intenst samarbeide i preklinisk er jo voldsomt og saken er den at de måtte tvinges til å slutte .
PW satte foten ned og informerte markedet litt om avtalen med AZ , nemmelig at dersom AZ bakker ut så er materialet fra samarbeidet PCIB’s eiendom.

Enten er PW helt sprø eller så har han utrolige kort på hånden.
AZ sin opførsel med test i utvidet lokalisjoner vidner jo om “panikk” så gode kort på hånden ser ut for å være det nærmeste fornuften.

Det som også er interessant er Kristian Berg’s rolle oppi dette.
Han er jo far / opphavet til PCI-teknologien og har mange “private” patentsøknader.
Hvorledes stiller AZ seg til hans rolle og fremtidige prosjekter?
AZ er sansynligvis interessert i å få et samarbeide med Berg også på slikt som bl.annet “numiblast”.
Men det er jo ikke sikkert at Kristian Berg er involvert i disse forhandlingene i det hele tatt?

Sier ikke at det ikke kan skje , men går i sjokk dersom avtale uteblir. :scream:

“Failure is not an option”

Lykke til

Oppdatert hjemmeside:

http://pcibiotech.no/management/

http://pcibiotech.no/macromolecules/

8 Likes

Dette er vel ikke helt riktig, mener ordlyden var mer slik at de hadde funnet den optimale måten å levere mRNA med PCI teknologi.

Såvidt jeg funnet ut ved å søke litt på Google så finner jeg at AZ samarbeidet med Silence så langt tilbake til 2003, den første avtalen kom i 2007 og flere har kommet siden.

Vi er vel alle klare for en utvikling nå, men en ting er sikkert TTT i biotech. Det ligger masse forskning foran oss uansett hva som blir utfallet med AZ.

7 Likes

“” Enten er PW helt sprø eller så har han utrolige kort på hånden.
AZ sin opførsel med test i utvidet lokalisjoner vidner jo om “panikk” så gode kort på hånden ser ut for å være det nærmeste fornuften.""

PW som går for å være den jordnære og “trauste” lederen som absolutt ikke bruker for store ord i noe som kan være revolusjonerende i enkelte sammenheng.
Går ut å PRESSER AstraZeneca til de grader og det er lille PCIB med forsiktige Per Walday som sier dette!
Det er klart han har enorme kort på hånda :handshake::ok_hand::smiling_face_with_three_hearts:

27 Likes

Mulig PW er den forsiktige typen, men jeg syns han har brukt en del store ord de 2 siste årene. Kanskje ikke Costa nivå men… allikevel nok til at det snart er på tide å levere.

5 Likes

Hei vært aksjonær i PCIB i flere år og angret og jublet med dagers mellomrom i flere av disse. Det har tatt tid å endelig komme i posisjonen vi er i NÅ.
Nå er ENDELIG når en avtale med eliten. Uansett avtale vil det dryppe MYE på eierne på dagens kurs.

En bedre lottokupong enn PCIB får men sjelden! Denne risikoen tar jeg!

Det jeg håper PcIB klarer de neste dagene/ukene er å pushe AZ til å betale oss mer!

Jeg er klar for å avslutte denne reisen! Det har vært er eventyr som jeg tror og selvfølgelig håper ender godt!

Nå er det bare krysse fingrene for at flere av oss får en solid lommebok i sommer :slight_smile:

Om det skjer så har jeg lyst til å lage tidenes sommerfest med noen vanvittig kompetente PCIB og bransje-eksperter her inne!
Tar av meg hatten for dere - selv om avtalen Og det meste går galt. Dere har informert på et vannvittig nivå!

Tvi tvi!!

29 Likes

Reisen står akkurat foran til å begynne hvis du spør meg.

5 Likes

Litt sent ute. Elisabeth og Jonas forbereder festen siden i desember.

1 Like

En annen ting PW nevnte i siste radiumposcast som er nevnt av flere tidligere, er at PCIB muligens kan bli en del av loesningen for og bekjempe corona viruset.

Tviller paa at han hadde sagt noe om dette i det hele tatt, hvis PCIB ikke allerede har hatt kontakt med mulige corona partner killere.

Og som dere vet haaper undertegnede paa ett bud fra AZ, isteden for avtale, noe dette kanskje kan vaere med og bidra til??

Allerede Gode forskningsresultater for;

  • fimaChem
  • fimaVacc
  • fimaNac
  • vaksinemulighet for Covid 19 viruset

Hvordan kan AZ si nei til noe slikt?;-)) Dette kan gjoere de mye mer velstaaende enn de er i dag, hvor mulighetene for og skape nye medisiner som kan revulusjonere pharmabransjen er uttallige.

The next generation…

9 Likes

Blir spennende å se kursutvikling frem mot slutten av juni nå. Enhver rasjonell person som har satt seg inn i PCIB vil nok vegre seg for salg, noe som i stor grad burde prege kursen. Hvor vi ligger når evt. AZ avtale annonseres er vanskelig å si, men blir ikke overrasket hvis vi når 70-tallet eller ATH.

Virker helt opplagt at avtalen vil inneholde minst to indikasjoner, og med dette burde PW&Co ha mulighet til å forhandle seg frem til en god upfront. Med AZ inn på eiersiden og fremragende resultater i etterkant er det ikke sikkert det går mange årene før de kjøper hele sjappa. Så må det nevnes at vi har andre samarbeidsaktører på Nac-fronten. Når de ser samarbeidet med AZ, hva vil deres umiddelbare tanke være? Med gode resultater er det ikke utenkelig at disse aktørene vil sikre seg rettigheter til teknologien på sine produkter dersom det ikke går i strid med indikasjonene AZ har kjøpt.

fimaVACC blir svært spennende å følge dette året, og håper vi vil finne en samarbeidsaktør på dette området. Med ny ansettelse i selskapet og et bedre rennomé (etter AZ samarbeid) tror jeg PCIB vil lykkes i større grad enn tidligere på område. Håper det vil gi den reliabiliteten som kreves for å overbevise aktører og BP at teknologien er til å satse på. Håper vi vil se en dominoeffekt her og at VACC blir mer relevant i ettertid av en avtale.

Med upfront tror jeg PCIB vil komme med en mer tydelig plan for veien videre, og at det i stor grad er utfallet av denne avtalen som vil avgjøre satsingen videre. Dekker vi RELEASE og Chem, og fortsatt har penger på bok i en årrekke fremover ser jeg ingen grunn til at PCIB ikke skal ligge på en verdi godt over 150 til slutten av året, minst.

Føler AZ og spekulasjon rundt omfang av avtale går igjen her det siste halve året, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er denne situasjonen som vil kunne avgjøre selskapets videre strategi og satsing i vår favør. Jo mer jeg leser, jo mer er jeg sikker på at jeg heller ikke vil selge ved en avtale.

Caset er mer BULL enn noen gang spør du meg, og eventyret har snart sin start. Hold ut nå!

21 Likes

Jeg har prøvd, men ikke funnet noe. Ikke noe treff i forskningsrådets prosjektbank (der er bare de gamle prosjektene) eller arkivreferanse på https://einnsyn.no/. Dokumentet er altså unntatt offentlig tilsyn etter offentlighetslovens paragraf 26, 4. ledd, som er:

“Det kan gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om forskingsidear og forskingsprosjekt i sak som gjeld økonomisk stønad eller rådgjeving frå det offentlege i samband med forskingsprosjekt.”

Er dette fra et intranett hvor du jobber @vegar_beider ?

Veldig interessant hva dette er!

EDIT: Jeg som kåla det til på einnsyn.no! Er tilgjengelig der, så det er vel der @vegar_beider også har funnet det:

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--970141669--1581--2020

Det må jo være norgesrekord i saksbehandlingstid at et prosjekt blir godkjent i forskningsrådet på tre dager!

18 Likes

Interessant fra @anon80503862 på makro tråden:

8 Likes

Uten å faktisk be om innsyn i saken så får man svært lite info om hva denne saken dreier seg om. Har du noen teorier? Det må vel være rettet mot noe spesifikt prosjekt?

1 Like

Er det mulig at “den forserte” børsmeldingen vi fikk dagen etter “filing” av denne søknaden er relevant?

Oslo (Norway), [26 March 2020](calendar:T2:26 March 2020) – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announces that the U.S. Patent and Trademark Office (USPTO) has informed the company that a new US patent will be granted early April 2020. The US patent covers the use of fima Vacc in combination with a new important class of vaccine adjuvants called toll like receptor agonists.

1 Like

Og jeg tror ikke du får innsyn om du spør. Kan være dette prosjektet?

7 Likes

Dette er en generell utlysning fra forskningsrådet. Går det å få frem hvor mange som har søkt å fått godkjent? Det har jo ikke noe å si for midlene sin del men jeg synes at det er intressant å hvite “eksklusiviteten” i sammenhengen. Eller om det er slik at alle som har søkt har fått godkjent. Har midlene blitt utbetalt? Hvor mye er/var det snakk om?

De to siste spm er ikke rettet spesifikt til deg @polygon :blush:

Edit: Jeg fant ut hvor mange som har søkt. Men det er ikke helt enkelt å se til hvilken bedrift som søknaden er knyttet til.

1 Like

Det står på siden. Dersom det er dette prosjektet, så er PCIB en av maksimalt 30 søkere som har fatt ett eller annet sted mellom 1 og 5 millioner.

Edit: Det du la ut over her nå, tror jeg er prosjekter som allerede var «prekvalifiserte» før søknadsfristen. Og som ikke går av de 30 millionene?

2 Likes

Pci falder fra morgenstunden. Hvordan kan det være at der ikke er mere hype om en aktie med de potentialer på kort og lang sigt. Har investorerne bare ikke fanget den endnu. Eller er de usikre grundet manglende kommunikation om evt aftale med AZ og potentialerne i markedet? Hvad er jeres tanker herom.

3 Likes