Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg tipper det en en som prøver å lokke aksjer ut fra småsparerne. Hold fast!

1 Like

Alt over 52 er fine greier, nyt mandagen.

6 Likes

I PCIB´s edruelighet sterke side, ligger også sin svakheter at potensial blir alt for lite kommunisert i NOK / USD verdier til markedet.

1 Like

Mitt inntrykk er at en betydelig del av eksisterende aksjonærer er ganske fullinvestert. Samtidig tror jeg disse i stor grad forstår at PCIB ikke kan informere mer om prosessen med AstraZeneca enn det som er kommet fram gjennom kvartalspresentasjonene og Waldays utsagn i flere Radium-podkaster. For meg holder det i hvert fall.

Trolig ulikt hvordan det er i Danmark, er det nok slik at den lille norske bioteksektoren utgjør et nokså avgrensa segment blant norske investorer generelt - et sted for spesielt interesserte.

Vi får se i ukene framover. Kanskje siver lukta av stor gevinst ut blant flere.

13 Likes

Det er ihvertfald spændende, at et norsk selskab med stort potentiale, i et generelt svært investormarked, ikke får mere opmærksomhed. I DK er der et væsentlig andet fokus på bio og risiko ift. investering i bio.
Ja, wallday bliver, grundet lille info, tolket op og ned i hvert et ord og tonefald, hvilket i sig selv bliver tolkninger ud fra den enkeltes følelser og investeringer.
Jeg vil tage mit udgangspunkt i pci´s fundamentale forudsætninger og de gode analyser i forummet på potentialer og nuværende Mcap.
Casen med AZ får efter min overbevisning nok en historik a la Ageta. Så er der 4-5 spændende år foran PCI… men vi får se i de kommende uger.

26 Likes

http://feeds.soundcloud.com/stream/818030773-user-368296438-biotech-spesial-ikke-bare-bingo.mp3

Podcast om biotek etc. Med @larsmkn

PCIB fra 26:40

10 Likes

lånt bilde til pdx :wink:

støtt forumet nå, bli innsider og få daglig lister over bevegelse på aksjeselgere. og kjøpere.

5 Likes

Jeg tror du gjør rett i å sammenligne Pcib de kommende årene med Genmab fra 2012 heller enn Algeta.

11 Likes

:slight_smile: Ok, den tager jeg til mig og rejsen er jeg også gerne med på :slight_smile: :smile:

5 Likes

@larsmkn flott podcast Lars :smiley: spillt inn 08.mai
PCIB 26:25

Nærmest en biotech ABC denne hær, anbefales sterkt

13 Likes

tidslinje 55 23.
4 viktige grunner til at biotek kan få et reelt øket fokus og øket invistering

  1. NANO
    Går kanskje mot registrering og godkjenning

2)BGBIO
Resultater av korona-studien.

  1. PCIB
    Mulig avtale med Astrazeneca snart.

4)PHO
Står i startfasen til å begynne å tjene penger.

Dette hevdes å være de 4 grunnene til at biotek-sektoren kan få mere kapital og reell økning i selskapsverdiene og ikke som nå hvor kapitalen samlet sett stort sett er den samme i MCAP.

Har selv investert i PCIB og PHO (som er urørt og ligger på kistebunn :sunglasses: og har øket noe i BGBIO og redusert tilsvarende i TRVX.

Så får en håpe at det slår til.

6 Likes

ja, det er mulig, skulle gjerne tatt pho etterhvert, og bgbio - tilnøds nano og.

Men akkurat nå så ser eg ikke noe annet enn tidlig godkjent ggk studie med påfølgende 10 ganger, med fare for tidlig utløsning på Az :rofl: :rocket:

2 Likes

Jeg følger “Tid er penger” sin discord chatt…

Når Bio-tech får en “tag” i sin chatt, da annser jeg Norsk Bio-tech sektor som moden og klar for nytt brudd på oppsiden :wink:

Inntil det skjer, vil nok denne sektoren være som en liten sekt å benevne som :wink:

1 Like

synes du er vel streng på hvor mange pasienter pcib får, men det er nå langt opp til 140kr også, så det ordner seg nok.

Men hva med off label bruk, minske tumor før operasjoner ? osv , Er der ikke stort potensiale utenom og?

3 Likes

Man vil vel helst være litt før resten av saueflokken… :wink: Men greit nok, de fleste må jo være i flokken, ellers kan man vel ikke kalle det en flokk… :sweat_smile:

EDIT: Jeg leste innlegget ditt som at du var én av dem som ville vente med å investere til «taggen» var på plass. Men det var kanskje en mistolkning? :+1:

2 Likes

Tok deg på ordet, Longtrader!
Ble innsider nå etter å ha sittet på gjerdet i lang tid som gratis-passasjer. Liker tonen på forumet: balanse mellom informasjon, spekulasjon, korreksjon og tilgivelse. :wink:
Har vært mange bra innlegg i det siste. Håper vår danske venn, Borup19, kan pense noen av sine kompetente landsmenn inn på forumet. Biotech har dansker sans for, gjæring i bryggerier og meierier har satt sine spor der nede i pannekakelandet…

Er bare eksponert i PCIB nå og venter i spenning. Den 27. mai bør passeres før ting braker løs. Respekt, vet du – respekt for Styret! Et must å få gjenvalgt akkurat ham: Mr. Must :sweat_smile:
Tipper AZ blir medeier og at PCI Biotech får tilført ressurser både finansielt og forskningsmessig. Oslo Cancer Cluster (OCC) og miljøet rundt trenger et sterkt PCI Biotech! Et fullstendig oppkjøp utelukker ingen ting heller. Spørsmålet er kanskje om en kjønnsmoden AZ-datter passer inn i OCC-parken sammen med mange unghingster…? Bare et i-landsproblem jeg måtte lufte. Radforsk og JE har nok andre ting å bekymre seg over. Hehe.

Edit:
OCC vs. RADFORSK m.m.
Ny struktur fra 2020:

12 Likes

Fullastet og blakk så værsågod AZ bare legg inn bud. Det er helt greit

4 Likes

Var ment som en indikasjon på hvor “vi” er i syklusen på bio-tech segmentet som “folke aksje”/segment.

Mennesker klarer ikke å absorbere alt av informasjon og må konsentrere seg på et par segmenter omgangen. Bare å se litt forskjellige youtube videoer på nettet får men fort inntrykk på “segmentering”.

Når verdiene på bip-tech sektoren kanaliserer seg til “cash”… Da kommer FOMO og “follow the money” prinsippet til uttrykk.

2 Likes

Tror PCIB har søkt på denne:

Passer godt med når søknaden ble sendt inn, 25 mars, samme dag som det ble åpnet for søknad.
Dette er BIA-midler som bedrifter kan søke på, samme som PICB har fått før på fimaVacc.

Frist 20/5 og endelig avgjøres allerede 30/6…Kanskje det blir flere gode nyheter den dagen…

27 Likes

Flott, Investor! :clap::clap: Dette passer bra med kommentaren til PW om at de er «så opportunistiske som vi kan» når det gjelder Covid-19. :sunglasses::rocket: Jeg tror aldri han hadde formulert seg sånn dersom han ikke visste at noe var på gang. Og dette prosjektet trenger ikke være det eneste! :ok_hand::star_struck:

Utdrag fra utlysningen:

«Forskningsrådet lyser ut minimum 30 millioner kroner under BIA-X-ordningen til innovasjonsprosjekter i næringslivet med offentlig-privat samarbeid som et ledd i regjeringens tiltak for å støtte helsetjenestene og næringslivet under COVID-19-pandemien. Midlene skal utløse FoU-aktivitet som bidrar til verdiskaping og økt internasjonal konkurransekraft for næringslivet og innovasjon og bærekraft for helse- og omsorgsektoren.
Prosjektene skal rette seg mot erkjente behov i offentlig helse- og omsorgstjenester knyttet til utfordringer i forbindelse med håndteringen av nåværende og framtidige pandemier, men som også er relevant for fremtidens bærekraftige helsetjeneste nasjonalt og internasjonalt. Forsknings- og utviklingsaktivitetene i prosjektene skal lede frem til innovasjoner som bidrar til tjenester av høy kvalitet til tross for strenge smitteverntiltak, redusert bemanning og sosial isolasjon. Innovasjoner kan være i form av nye eller vesentlig forbedrede produkter, tjenester, prosesser, organisasjons- og styringsformer eller konsepter som tas i bruk for å oppnå verdiskaping og samfunnsnytte
»

7 Likes