Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Her kan det være andre aktører involvert også:

COVID-19 hasteutlysning: Innovasjonsprosjekt med privat-offentlig samarbeid (BIA-X)

  • Øvrige internasjonale og offentlige aktører kan delta i prosjektet, men uten støtte fra Forskningsrådet

Spørsmålet videre er om PCIB har funnet fram til en ikke patentbeskyttet vaksine de ønsker å forsterke og teste på COVID-pasienter.

11 Likes

Spennende, blir det da en behov for emisjon.
Bgbio hadde fra før en solid $beholdning, men kjørte emisjon på tross av at studien i sin helhet er betalt av UK. Dette for å være proaktiv, kommersialisering etc ved suksess.

Edit, min 30 mil.

1 Like

Var ikke noe av grunnen til emisjonen i Bergen også for å betale milepæler til Rigel ved fase 2 og fase 3 eller har jeg misforstått?

6 Likes

Det kommer an på hvordan det går med AZ…

Edit: AZ er forøvrig godt plantet i COVID-verdenen…

3 Likes

Kommer det emisjon i PCIB blir det ikke på denne siden av sommeren. AZ kommer først.

BGBIO må vel ut med nesten hele emisjonsbeløpet i milepæler, så det hjelper ikke at studien finansieres.

5 Likes

Det er ikke uttalt. Kan gå innunder selskapsformål. Men man ser tydelig hva hoveddriveren er.

“Selskapets intensjon er å benytte nettoprovenyet fra emisjonen til utviklingsmuligheter basert på selskapets teknologi, klargjøre for kommersialisering og til generelle selskapsformål.”

Når selskapet setter i gang fase-3studiene må de betale milepælene som de egentlig ikke skulle betale før de nådde fase-3 i kreftstudiet.

Edit: men deet er ikke OxfordBio vi skal diskutere i denne tråden. @Savepig - er du her?

3 Likes

Men BGBIO var ikke temaet her, har PCIB $ til å kjøre en studie uten å hente mer?
Trolig blir jo det uansett etter en eventuel melding og høyere kurs.

Dette er småprattråden, jeg er ikke

15 Likes

Ser det spekuleres i Covid-19-vaksine vha fimaVACC-teknologi. Hvor enkelt er det å produsere noen millioner av disse?

image

PCI kan også se på det å lykkes med en vaksine mot Covid-19 som tidenes beste utstillingsvindu, og ikke nødvendigvis være så opptatt av å bli en foretrukket vaksinepartner. Får de et knall resultat vil det vekke global
og sårt tiltrengt oppmerksomhet.

2 Likes

Så da blir det stor emisjon med mindre AZ åpner portemoneen, forrige var vel med 40% rabatt.
Skulle dem sette den på samme måte nå, Covid-19 og trangt med $ så rabatt må storfiskene ha så klart.

just breaking your balls, chill out.

Da får de si tøft at vi tror vi har løsning på covid19 vaksinen, så book building , så tenker eg det blir trangt inn :rofl:

2 Likes

Forrige emisjon var fortrinnsrettet mot eksisterende aksjonærer med omsettelige tegningsretter… så å dra den “konklusjonen” på rabatt med bakgrunn i forrige emi blir feil… menmen…, du ønsker jo komme inn billig og snakke ned kursen akkurat slik du prøvde på da den gikk over 30 igjen sist - ser jo den…

13 Likes

Hvis PW og team sier at de skal satse på en Covid-19 viser de baller, vi snakker da ikke lenger under 100 NOK og da har de min hele støtte til å hente inn en partner med noe utvanning som BergenBio gjorde. Evt en rep.emi i etterkant?

Husk at PW og team bare satser på de mener skal lykkes :slight_smile: :key:

1 Like

Takk for velformulerte og grundige innlegg -

Jeg synes du har klart det kunststykket å sammenfatte mange løse tråder til to imponerende og oversiktelige poster.

Rått!

Tenkte jeg ville lufte en betraktning vedrørende punkt 4:
Dersom det gjøres en rettet emi mot AZ på 10% så vil fremdeles AZ mangle noe for å sikre negativ kontroll på eierpost >10%. Vil det være naturlig for AZ å prøve å komme seg over 10% og hvordan vil AZ eventuelt skaffe seg de ekstra aksjene?

4 Likes

Fatter ikke dette maset om utvanning og emisjon ? Hva pokker vi sitter på en revulosjon i Nac,Vac og Chem klarer de nå ikke og dra ut penger av AZ slik at vi slipper og hente penger er det bare og avslutte forhandlingene.Virker her som det er Pcib som står med lua i hånden i forhandlingene.

7 Likes

@Andor helt enig med deg. Men noen her vil gjerne snakke om det. Jeg vil bare si at hvis det blir noe av det har de fantastiske utviklinger som er ikke kjent per idag.

AZ kan ringe meg :wink:

Moderna og BioNtech ligger nok godt an i løypa. Tipper PW utalelser baserer seg på samtaler med disse og kanskje AZ.

2 Likes

Jeg synes det er fremoverlent nok å nevne 3-4 ganger i et offentlig intervju like før forhandlingenes utløp at man bevisst har «presset» AZ til å ta et valg. Når man tar størrelsen på selskapene i betraktning, så synes jeg det er ganske «bold», og at man vet at man har noe den andre vil kjøpe. :muscle:

Når enkelte har behov for å snakke om at PCIB har et akutt pengebehov med 250mill på bok, er det jo helt tydelig at de A) ikke turte kjøpe aksjer sist vi lå på 26-30kr, og gjerne vil inn igjen, eller B) bare er her for å lage kvalm fordi de synes det er fornuftig bruk av tiden sin. :kissing_heart: Her skjer det ingenting før AZ-forhandlingene er avsluttet, det føler jeg meg sikker på.

Uansett, er det en fornøyelse å sitte med PCIB aksjer for tiden. Og det er uavhengig om man har 1 måned eller 5 års sikt. :star_struck::star_struck:

I likhet med fleres synsing om at bioteksektoren er på vei opp generelt, så mener jeg norsk biotek vil få et forholdsmessig enda større oppsving de neste årene, da vi nordmenn har hatt alt for mye oppmerksomhet på olje og laks de siste årene, ref @larsmkn i dagens AksjeSladder (som forøvrig anbefales). Alle snakker om at norsk biotek er billig, og at norsk kreftforskning er i verdenstoppen. Én dag må de to matches… Når vi nå har fått Covid-fokus som åpner både staters og filantropers lommebøker, så tror jeg biotek kan fortsette å være hot en stund fremover. :smiling_face_with_three_hearts:

Og når vi vet det vi vet om Kristian Bergs forskning på PCI-teknologien de siste (20?) årene, så er det bare et tidsspørsmål (tror jeg), før dette får sin rette anerkjennelse.

AZ-avtalen kan være det som sparker igang en ny bølge i den norske bioteksektoren :rocket::rocket: (eller det kan selvsagt gå rett i dass…)

Jeg vet hva jeg tror på, og siden PCIB ikke har kjørt en emisjon på FimaVacc allerede på flere gode anledninger, så tror jeg de også vet hva som kommer. :sunglasses:

27 Likes