Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Den voldsomme svingningen bare viser det jeg trodde - fallet fra 80 har vært altfor stort. Det er nesten “business as usual” og vi er nærmere en AZ avgjørelse.
Jeg tror aksjen er oversolgt og sannsynligheten for en deal med AZ har ikke blitt mindre. Snarere større. Biotek er fremtidens “forsvar”, minst like viktig som kuler og krutt.

10 Likes

Den havnet på Fundamental-tråden, men ikke her, av en eller annen grunn.

2 Likes

“The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.”

Med en så presis melding angående samarbeidet med AZN den 26 november vil det være svært lite etterettelig (om ikke brudd på informasjonsplikten) å ikke melde fra om at samarbeidet eventuelt er satt på hold.

Det er jo ikke dermed sagt at det ikke kan ha blitt forsinket, men at man fortsatt har ordene fra 26 november i behold

3 Likes

Rett i gjørma gikk kursen igjen. Nei, her får en prøve å logge av !

2 Likes

Eller kjøpe mer. :sunglasses:

4 Likes

Etter hvert kommer nå finansverdenens vurderinger av avtalen som AstraZeneca har gjort med Silence Biotherapeutics.

Her er en av disse:

“Silence Therapeutics inks blockbuster deal with AstraZeneca worth US$400mln per disease targeted.”

8 Likes

“per disease targeted”, fint at AZ var svært interessert i å prøve ut PCIBs teknolgi på mest mulig på tampen. Det er ikke penga det står på tydeligvis.

13 Likes

AstraZeneca har inngått avtale med Silence Therapeutics.
Er det noen av dere som har tatt en titt på leveringsteknologien til Silence Therapeutics? Kan dette være en konkurrent?

https://www.silence-therapeutics.com/our-technology/delivery-platform/

Lipid nanoparticles

Lipid nanoparticles, or liposomes, are essentially capsules made of a combination of lipids. Liposomes are able to mediate efficient siRNA delivery without requiring extensive chemical modification of the cargo siRNA and have shown promising results in the clinic, although they require invasive intravenous administration. We have developed liposomal systems able to deliver siRNA molecules to a variety of organs and cell types, including liver, lung and vascular endothelium.

As liposomes are large structures, their composition can be optimised to deliver larger cargos such as mRNA (to replace or up-regulate gene expression) and the tools needed to trigger gene editing through CRISPR/Cas9. We have demonstrated that our liposomes can mediate in vivo target mRNA delivery as well as gene disruption using an entirely RNA-based approach.

Naked siRNA

Our chemically modified siRNA molecules, designed to retain stability in the bloodstream without stimulating the immune system, are able to target certain kidney cells without the need for a delivery system when given intravenously. Naked siRNAs can also be administered intravitreally in order to target the eye. Both of these approaches are being used by our licensee Quark Pharmaceuticals in several of their clinical stage candidates (QPI-1002 and PF-655 based programmes).

1 Like

Ved et evt bud, pleier budgiver å legge bud i lokal valuta, eller er det EUR/USD? Isåfall om det er en av de to sistnevnte - med så svak krone vil vel et evt bud bli betydelig høyere enn for 2 mnd siden verdimessig?

1 Like

squadron:
Silence utvikler siRNA, ikke leveringsteknologi.

6 Likes

På hjemmesiden til Astrazeneca så står det om ‘biological factories’. Bruke mRNA for å produsere terapier direkte i cellen, og gjøre cellen om til ‘biologiske fabrikker. Det samme snakket Per Walday om i podkasten.

Nye legemiddelleveringsverktøy og plattformteknologi har potensial til å endre måten vi utvikler medisiner på i nærmeste fremtid…, skriver AZ.

De har kun utelatt navnet Pci Biotech. I tillegg har de ansatt nye folk som er skreddersydd for å ta seg av Pci teknologien.

Vi vet at i fjor sommer fikk AZ et gjennombrudd med PCI teknologien. Alt de skriver på sin egen hjemmeside om fremtiden som kommer snart, så kan man lure på hva de mener.

Når Pcib sier i børsmeldingen om at det er satt på vent, så blir jeg mer sikker på et bud. De forhandler ikke hvis de skal kjøpe teknologien. Forsinkelser med Fimachem visste vi om, alle selskaper har forsinkelser i disse tider.

Jeg er ganske sikker på et bud. Sett gjerne klovnefjes.

20 Likes

Helt enig, alt peker mot at AZ er meget interessert i fimaNAc.

Om det blir lisensavtale eller oppkjøp er vanskelig å vite, men eg tror mer på lisensavtale for fimaNAc enn bud på hele PCIB.

Kursen burde aldri ha touchet under 30 i dag med bakgrunn i AZ-avtalen med Silence i går og at PCIB har kommet et steg videre med sites i Taiwan.

Men markedet er dessverre helt i offside i disse tider.

9 Likes

Bud på et selskap som er notert på Oslo Børs er alltid i NOK.

Husk at også store selskaper er opptatt av å kjøpe selskaper og/eller lisenser så billig som mulig, så et bud i krisetider som dette vil neppe være upåvirket av dagens situasjon.

1 Like

Jeg forsto det som at de hadde en egen leveringsteknologi. :thinking:

Delivery Platform

Effective siRNA delivery to the right cells is a challenge given the complexity of the human body.

The use of our delivery systems is independent from the siRNA that is being administered and therefore each constitute a modular platform technology. We adopt a variety of approaches to address the delivery challenges:

1 Like

Når AZ og PW snakker om biological factories, så gjelder det Pcib. Per Walday forteller ikke om hva andre selskaper kan klare å få til.

4 Likes

Paa AZ’s hjemmesider melder de at de soeker og bli best paa leveringsteknologi. I tillegg vil de ikke havne bak sine konkurenter. Derfor tror jeg fortsatt paa avtale/bud foer 1. juli.

5 Likes

Fredag, er perfekt :slight_smile:

3 Likes

At de prøver seg fram med forskjellige teknologier betyr ikke at de har sin egen.

4 Likes

Er ikke dagens korte blaff opp og ned bare en refleks? -and afterwards there were only silence- Noen vinner i vårt lotto spill, men så er bare en “nabo”. Ikke oss, enda.

1 Like

Mener likevel fullt ut at - AZ action - kan være meget nært forestående fordi: PCI kursen er relativt lav, markedsmessig sett sammenlignet med øvrig korreksjon - min påstand. Kronekursen gjør selskapet enda billigere - fakta. Det medfører økt sjanse for at vi blir interessant som spekulasjonsobjekt. Jeg vet ikke at AZ vil kjøpe PCI aksjer, men de driver vel butikk de og?

6 Likes