Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jørg Trojaner husker vi jo også herifra

https://m.youtube.com/watch?v=YfpztwNGnR0

6 Likes

Ja. Jeg tror det er Mye. På gang i Pcib…

Som ikke er i offentligheten.
Har en sterk følelse at de vil bli svært aktive på Corona viruset💥

7 Likes

I 2014 har Herr Hoffmeister skrevet noe om at Pancreatic Cancer and Bil Duct ligner hverandre.
Fimaporfin blitt nevnt, som vi vet nå er i RELEASE (Phase 2/3) study.

Pancreatic Cancer bør være blant de neste satsningsområder.

Palliative Endoscopic Treatment Options in Malignancies of the Biliopancreatic System

Jürgen Feisthammel,* Joachim Mössner, and Albrecht Hoffmeister

*](https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Hoffmeister%20A[Author]&cauthor=true&cauthor_uid=26288596)

A possible new option in the palliative treatment of biliary tract cancer could be the photochemical internalisation of drugs for cytostatic chemotherapy. This technique is using photosensitizing agents such as disulfonated tetraphenyl chlorin (TPCS2a) intravenously [26,27]. In a second step, light is applied to the bile duct (analog PDT technique as described above). The third step would be the application of cytostatic chemotherapy. Recently, a multicentric phase I/II trial was started for the further study of this new treatment option (PCI A202/12; ClinicalTrials.gov identifier: NCT01900158).

Go to:

Conclusion

In patients with pancreatic cancer and bile duct cancer there are several disease-specific complications (as described above). In general, most often tumor-derived obstructions of the biliary tract or duodenum are causing complaints. Usually, endoscopic treatment is feasible to at least partially relieve the patientss’ complaints. In early stages of obstructive jaundice, biliary stenting is easier and safer than in the advanced stage. Endoscopic stenting may be technically impossible in advanced stage obstructive jaundice, thus being replaced by a percutaneous drainage (PTCD). This kind of drainage usually impairs quality of life more than endoscopic stenting. Most of the procedures and techniques discussed here are well studied and readily available. However, PDT usually is only available in hospitals of maximal care. Due to the reported cases of lethal hemobilia, the role of RFA still remains unclear. Further studies have to address these safety issues. All the methods described here are palliative means, and none of them allows curing the patient. Despite recent studies showing promising effects of chemotherapy on the survival of patients with pancreatic cancer, treatment remains palliative in the majority of cases [28,29].

16 Likes
5 Likes

:man_shrugging:

2 Likes

Ser ut som en feil hos nordnet. Samme på alle andre selskaper.

5 Likes

Jeg har ikke fanget opp mulig potensiale ved pancreas. Kan noen gi en kjapp oppdatering? Markedspotensialet (ODD?), pris etc

2 Likes
4 Likes

Dette med FOMO mot melding ser ut til å lagge litt. Vet ikke helt om det er fordi få hr trua eller om det dreier seg om makro (eller begge deler)

1 Like

Tipper vi må et stykke nærmere juli før den effekten virkelig slår inn.

Når 27.Mai nærmer seg da kommer det nok et godt rykk er min antagelse.

2 Likes

Jeg velger plukker litt i disse dager med traderkonton. Venter Fomo slutten av mai i starten av juni. Long aksjene røres såklart ikke.

1 Like

Ja, man kan jo ikke si så mye når volymet er så pass lavt. Jeg skal ikke gå inn på noe TA (fordi jeg ikke kan noe TA) men det ser litt ut som en falling wedge dette

FOMO-effekten må gjerne vente, i sympati for en stakkarslig førstekonsulent som får feriepengene sine 12.juni… :grimacing: :yum:

7 Likes

Jeg vil faktisk påstå at FOMO allerede er gjeldende. Ellers tror jeg vi hadde fått en større nedtur etter oppgangen fra 40-ish til over 60. Det er få selgere, så det er kanskje de (vi) som har mest FOMO akkurat nå. :smirk:

Så kommer nok kjøperne sakte, men sikkert, skal du se… :ok_hand::star_struck:

7 Likes

Jeg kan være enig med deg, og dette gir medhold i falling wedge teorien der vi og ser fallende volym. Få som selger og når kjøperne kommer på banen mot juni så kan det smelle onkelig her :rocket:

3 Likes

Ferie pengene ruller inn 27mai her, :airplane: skal dra opp omsetninga en god del!

6 Likes

Naar man opp igjennom mange aar har sett hva BP baade har kjoept og investert i, og mange ganger med total fiasko, finner jeg det merkelig at PCIB med saa gode forskningsresultater, og revulusjonerende patenter, ikke har blitt plukket opp for lenge siden.

De gode resultatene dog, forteller meg at dette straks er i ferd med og skje, og ikke kun for fimaNac. Saa hvis vi ikke blir kjoept opp foer sommerferien, tror jeg fortsatt vi vil naa en avtale baade for fimaChem, fimaVacc og fimaNac foer jul. Det er vaar tur, og det kan skje anytime.

4 Likes

Lavt volum. Og helt umulig om FOMO plutselig er her igjen! Det kan skje i dag. Meldinger KAN like gjerne komme i dag. Det er flere nyheter som er listet opp i tråden som kan ventes om dag(er), uker. Kort tidshorisont i biotek med andre ord. Hva som blir fasit er umulig å spå. Men hvis noen har hatt stor tro på PCIB før og har sittet lenge er salg i dag (mener jeg) en gåte/irrasjonelt?! Time når de neste meldinger kommer i PCIB må kunne kalles århundrets risikosport? Er det ikke nu PCIB er kommet til målstreken? Passeres mållinjen innen kort tid nu? Suksess? Og the winner takes it all? :pray::crossed_fingers:

Og ser over dammen at Moderna og BioNTech prises til enorme summer (var det 200-300 mrd hver seg?). I vår egen dam er det gledelig å se Vaccibody prises til ca 7 mrd. PCIB prises til ca 2 mrd.
Og de tre nevnte selskap er ikke tilfeldig valgt. De to første direkte og indirekte knyttet til PCIB og ikke milevis unna hverandre med tanke på pipeline osv viste snøffelen. Vaccibody er leveringsteknologi. Men klart umulig med direkte sammenligning. MEN det KAN si mye om begrenset forventninger eller lave forventninger til PCIB?

Er det virkelig særlig forventninger innbakt i dagens PCIB kurs? Begynner å lure når PCIB har tre ben og RELEASE studie med sine egenskaper in the vault!

Og husk send inn fullmakt eller egen forhåndsstemmer til GF den 27 mai. Viktig at eiere er aktive. Styreleder, Bøhn kan det eks gi fullmakt til :+1:

13 Likes

Ny studie feiler på gallegang, synd for pasientene men viser igjen at det trengs noe nytt!

33 Likes