Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Da kan du like gjerne spille bingo. Jeg investerer ikke i selskaper som bare lover og aldri leverer.

1 Like

Jeg har ikke forventninger til selskaper som «aldri leverer».
PCIB (og AZ) tilhører ikke gruppen som aldri leverer.
Sorry, hvis oppfattet som kverulering. Ikke meningen.
Jeg bare reagerte på å kalle forventning om avtale med AZ for et «luftslott»
Det er etter min mening høyst reelt. Like sannsynlig som GGK godkjenning, bare tidligere.
GGK er også usikkert inntil det skjer. Er det også et luftslott ?

19 Likes

Da er vi enige og du kan slutte nå å kverulere.

Bare å ta av seg hatten for Pcib, de har gjort (nesten) alt riktig mtp på aksjonærverdier.

8 Likes

Som er hvorfor det er så behagelig å være aksjonær i PCIB; en drivende dyktig ledelse :clap:

17 Likes

Ja, men økning i Asia på siter , og økning på Asia i inntekts potensiale burde meldes på børs, nå er det kun den harde kjerne som følger med :wink:

6 Likes

Veldig så sløvt at selskapet ikke melder dette, og at man selv er prisgitt å grave det frem!

Men hva kan forvente med en forsker fra akademia som CEO? Han er neppe interessert i å informere marked likt eller i aksjekursens utvikling!
Nå er det på høy tid med en markedsrettet CEO som tenker mer i rettningen kommersialisering enn forskning.

Vel og bra med Ludovic Robin som ny CBO men vi trenger å gjøre det andre biotekselskaper som Ultimo og PHO gjør.

Man trenger nå en ny CEO i PCIB som har andre og bedre kvalifikasjoner enn det PW. innehar!

Ultimo sa jo på Radium podcasten i går at første pasient forventes førstkommende mandag, så litt uheldig eksempel :rofl:

Ja vet dette blir tatt ille opp på en tråd hvor alt skal være rosenrødt og det minste tegn til negativ kritikk blir hånet.
Utrolig infantilt og naiv er min karakteristikk av denne tråden!

PW er særdeles dyktig, og en eminent leder av PCI Biotech.
For øvrig så har de fleste av oss “naive” investorer allerede fått med oss at de ikke kommer til å melde dette. Se for eksempel denne, her gis det en grundig forklaring av nettopp hvorfor de velger å gjøre det slik:

15 Likes

Da er det jo virkelig stort av deg å bruke av din dyrebare tid her, for å irettesette oss infantile og naive som skriver her, på en hyggelig og konstruktiv måte.

Takk, @senior!

PS, bare det å tenke på å bytte ut CEO midt i forhandlinger med AZ etter 5 års samarbeid virker for meg både infantilt og naivt.

21 Likes

De største aksjonærene er meget fornøyd med rikets tilstand! Glimrende ansatte, ledelse, styre og advisory board. World class! Hvorfor kan jeg si det, jo fordi top 20 aksjonærer er stabile over år!

Se genistreken med Asia nu! World class :rocket::rocket::rocket:

11 Likes

Greit å ha en dårlig dag, men fint hvis du kan prøve å begrense ditt vrede noe - for din egen del mest. Det kommer alltid en dag i morgen☀️

6 Likes

Hvorfor ser ikke PW mulighetene i Japan og Kina, og svarer i hytt og gevær om at “ja Kina er et stort land”!
Jeg har jobbet og bodd i S.Korea og det er helt riktig å satse der (etter mye hint fra oss aksjonærer), men PW. mangler kommerielle egenskaper/kompetanse og evner ikke å se at Kina er mulig slik som utviklingen har vært der de siste par årene.

CEO sine sterke sider plager han kommersielt. Har jeg sagt før. Alt innefor biotek TTT.

PW er en dyktig kunnskap rik man. Men han bør kanskje forsiktig lurer på om han er den rette til å ta PCIB til en 20mrd NOK selskap eller mer.

Så be PW hva han ønsker seg mest og hva han kan best. Han kommer sikkert med en dyktig svar selv når tiden kommer.

Seriøst, er du på en snurr? :man_shrugging:

3 Likes

Du virker å være litt overkvalifisert i forhold til andre skribenter og ansatte i de fleste bioselskapene på OB.
Sikkert litt ubehagelig når du har dette som heltidsjobb

I forhold til Kina så tror jeg de burde hatt en partner med sterk kjennskap til det regulatoriske. De har slik jeg har forstått brukt litt tid på å sjekke opp i dette, men fordi konsekvensene er såpass store dersom noe skulle gå galt der, så velger de å fokusere på landene som er mest egnet for release studiet. Så kan de eventuelt ta mindre studier i etterkant om det ikke vil holde for godkjenning i landene. Per Walday har nevnt blant annet at dersom det skjer feil på sites så kan det føre til at hele studien blir avvist. Derfor er dette ekstremt viktig å ikke ta unødvendige risikoer.

I tillegg som Gautosaur påpeker så er det også muligheter for at godkjenningen for release studiet i Sør Korea og Taiwan kan føre til godkjenning også i andre land dersom det blir nok pasienter. Dette er også en ekstra bonus som kanskje ikke folk har tatt nok hensyn til. Dette kan føre til en enorm økning i markedspotensielt ved en eventuell godkjenning.

24 Likes

PCIB har ingen interesser av å bli jallaselskap som melder noe til børsen hver gang man har solgt en pall med varer.

18 Likes

Xon; Jo du har rett.!
Men hadde det ikke vært for alderen så ville jeg gladelig ha hoppet inn i PWs rolle. Ville vært som å gå til et perfekt dekket bord for en som ønsker å selge!
Men desverre Per er langt fra den “selgeren” vi burde ha på nårværende stadie hos PCIB.
Tror til og med Jonas E. har forstått det!