I går gikk børsen rett i dass og PCIB gikk opp . I dag er børsen solid opp og vi er ned/flatt. Ikke enkelt å forutse denne aksjen i fra dag til dag men det spiller vel ikke noen rolle når avtalen med AZ ligger på bordet om få uker så går vel kursen i taket uansett!!!
Det er nok usannsynlig at FimaNAC blir utelukkende på PCIB sine hender i fremtiden. Dette programmet fremfor noen av de tre er jo nettopp et «samarbeidsprogram».
Det er langt mer sannsynlig at vi kan selge eller lisensiere ut FimaNAC til BP og så gå videre med Chem, Vacc og hva annet de kan komme opp med i fremtiden.
Når det gjelder interessen fra BP på FimaChem, så sa PW i intervjuet med Arctic/Pål Falck i fjor høst at de virkelig store farmasiselskapene ikke var interessert i deres RELEASE og gallegangskreft, fordi det ble for snevert for dem.
De hadde imidlertid møtt stor interesse fra de selskapene som ligger i sjiktet under BP, men som fortsatt er betydelig større enn PCIB.
Når man vet at det gjerne tar 1-2 år for å spikre en god partneravtale, tenker jeg at det er stor sannsynlighet for at PCIB allerede er i partnerdiskusjoner for FimaChem i Asia.
Og sannsynligheten øker i mitt hode for at AZ «kun» kjøper ut FimaNAC-delen de er interessert i, enten hele eller «bare» eksklusivitet på det som går på mRNA som ble patentert i august. Uansett hvilken av disse løsningene de velger, blir det ikke billig og det vet PW!
I intervjuet med Falck så poengterte han at FimaNAC var det programmet hvor det var mest nærliggende å tenke at man kunne lisensiere ut til ulike selskaper, men at det var opp til selskapene hvor stor grad av eksklusivitet de ønsket, «og om de er villige til å betale det det eventuelt koster». Kan være vi fikk et lite innblikk i deres forhandlingsstandpunkt der. Hvis noen virkelig vil ha noe, så er det viktig å poengtere at man helst ikke vil selge alt samlet…
Dette sa altså PW etter at de hadde oppnådd fantastisk gode resultater med AZ i fjor sommer, og han visste på det tidspunktet at interessen fra AZ var stor.
Ærlig talt. Med RELEASE studiet. De resultater og nyhet om Asia sites for Taiwan og nu Sør Korea skjønner JEG lite av dagens prising. Det bør øke hastighet på innrullering markant og dermed raskere mot interim avlesning som er gitt med mulighet for AA . Ikke minst et mangedoblet pasientgrunnlag enn det som opprinnelig var planen med EU og USA. Det er gamechanger for RELEASE. DETTE er virkelig verditrigger som ikke noen enda har sett?
Hva vil skje når pasientgrunnlag mangedobles og hastighet innrullering økes? Tror flere er nødt til å regne på dette. Kursmål på 84-86kr fra Arctic er det basert på 3000 årlig pasienter. Hvor mange er nu plutselig sannsynlig? Ti ganger så mange årlig pasienter, 30 000? Anyone?
I påvente av mulig PCIB bonanza er det utrolig hyggelig å se verdivurdering av BergenBio og Vaccibody. Norsk biotek, world class!
Heller ikke dumt å se verdivurdering av Moderna og BioNTech! Flere hundre milliarder. mRNA ER hot.
AstraZeneca nære ny ATH, det er til å bli lykkelig av. Det betyr at pasienter får god hjelp og at teknologi verdsettes HØYT.
Bavarian Nordic snart i 200kr. PCI Biotech sine forskningssamarbeidspartnere virker å være i godt driv.
Støttes, eg forstår ikke hvor finans såkalt proffene er, når våkner de?
De våkner når AZ-avtalen er publisert. Bare ta det rolig noen dager nå…
Ja, mistenker det. Men selv med fantastisk bud premie er eg redd for det blir billig sett mot senere inntekt.
Men for all del, langt på firesifret for hver gren holder lenge her hos meg
Er helt rolig eg, prøver å snu rundt litt hver uke, så en får inn noen hundre aksjer til, og slik går nå ventetiden
Dette forstaar jeg ikke? For jeg trodde at ved GGK suksess, er resultatet overfoerbart til en rekke andre kreftsykdommer? Og i det burde det ligge store verdier? Noe ett BP selskaper med med muskler burde kunne hente mye ut av.?
Vi snakker tross alt om og oeke effekten paa cellegift til og fungere mye bedre nn hva cellegift makter alene. Hvor PW naar jeg snakket med ham for 10 aar siden, sa at fimaChem kunne benyttes paa rundt 30 forskjellige kreftsykdommer, samt forminskning av svultser foer operasjon. Ogsaa ser ikke BP noen verdi i dette?
Hvorfor ble bamses innlegg skjult?
Det er vel småprat om pcib, når han spør en så aktiv bidragsyter som Arve1954 har vært?
Jeg gjentar bare det PW sa i intervjuet. Gallegang var en for liten indikasjon for BP, så de opplevde større interesse fra selskaper som er store, men ikke sååå store, så vidt jeg skjønte det.
Når det er sagt, så er det nok fullt mulig å få en god partneravtale selv om ikke partneren er Top10-BP.
EDIT: @LarsErikO, jeg vil tippe fordi få er interesserte i hans personlige handelslogg, som har vært diskutert med ujevne mellomrom siste halvåret. Det tenker jeg kan tas på pm hvis man er nysgjerrig. Nå skal det sies at jeg selv ikke rapporterte det, men synes det er helt innafor.
Yes, dette er ikke noe kritikk mot ditt innlegg. Men som du ser av mitt nnnlegg over, er jeg forundret over BP’s manglende Chem interesse. Men det kan jo hende den kommer etter release suksess, hvis ikke blir vi fornoeyde med en mindre stor partner.
bamse
Jeg har akk nå 60k men har 50 som er “låst” og så trader jeg med 20k. Går det til himmels så er 50 ok går det til hell… så er 50 MER enn nok.
Sitter i 5-7 aksjer og handler hver dag. Tapte ca 6 mill da korona-kompisen slo til. Har tatt inn ca 2,5 av disse pr i dag.
Børs er hobby for meg og da kan jeg ikke sitte all in i ett selskap.
Håper du lykkes i dine spådommer vedr PCIB.
Har forståelse for hvordan du tenker, @solo. Kan hende det var partnering på akkurat dette studie det var tenkt på, men at BP eventuelt kan bli interessert når vi har dokumentert effekten og de kan ta det videre i flere (og større) indikasjoner…?
Man kan vel trygt si at bukspyttkjertelkreft har ett høyt unmet medical need og har tildels mange aktører som prøver å finne en god behandlings løsning for disse pasientene.
Men ser altså ut som en meget vanskelig kreft å behandle.
Skulle tro det ikke vil være noen vanskligheter med å få buspyttkjertelen belyst med PCI.
Hadde vært meget interessant å kjørt ett safety fase 1 studie med dagens SOC kemoterapien Folfox og fimaChem - " kreftforeningen og staten kunne sponset studiet, jeg vet de har vært i media tidligere og sagt at dette er en kreft indikasjon man ønsker å satse på for å få ett bedre behandlingstilbud til pasientene, som idag etter en slik diagnose ofte dør kort tid etter."
Jeg tipper AZ kjøper 10% av PCIB for 100-200kr pr aksje i tillegg til up-front og milepæler. Det blir liten kostnad for AZ samtidig som det gir penger i kassa for PCIB til å starte H&N, vaksineprogram osv. I tillegg til noen kroner på oss aksjonærer.
Det vil gi PCIB fart i seilene mot 1000kr
Hvis dette skjer så seiler kursen raskt opp mot 300-350kr tipper jeg. Hadde vært kjekt nå som jeg selv ikke får tak i noe sommerjobb…
Med penger i kassa så ikke glem Prof. Kristian Berg sine siste prosjekter PCinano og Lumiblast, hadde vært deilig å fått disse inn i pipelinen til PCIB - ja takk
https://accelopment.com/projects/pcinano/
http://www.lumiblast.eu/uploads/7/0/9/9/70997359/lumiblast_factsheet_project_2017-01-20.pdf
Det vil vaere en meget god avtale, for hvis de gjoer dette, staar PCIB fritt til og utlisensiere fimaNac til andre BP selskaper. For dette er ikke paa langt naer nok til og faa enerett paa fimaNac.
Det vil hjelpe AZ ved at de får fortsatt bistand fra PCIB til å utvikle f.eks diabetes.
Dessuten kan PCIB trekke på folk og ressurser fra AZ for å vokse raskt.
Vinn-vinn for AZ, PCIB, aksjonærer og pasienter.
Finnes det noen eksempler fra tidligere deals innom Biotek/Pharma der et selskap kjøper seg inn, sammen med å gi en up-front plus royalties?
Dersom AZ skulle kjøpe seg inn til kurs 200 a 10% så blir total kjøpet på ca 750mil NOK. Hvor mye er det da sannsynlig at dem skulle gi som en up-front? 100mil? 200mil? Eller blir det da en “symbolsk” sum på 10-30mil?
I Moderna betalte AZ først 240 mill USD i upfront og avtale om 180 mill USD i milestones før de senere investerte 140 mill USD i en emisjon.