Husk bare på at i de fleste tilfeller så blir avtaler inngått for at big farma vil at det andre selskapet skal fortsette utviklingen av noe. Her er det AZ selv som står for utviklingen. PCIB lar de bare få bruke deres teknologi, uten at de selv kjører forskningen. Det vil måtte bety noe.
Enig i det geiran.
forskningen skjer sammen, dvs at data/forskningen i de forskjellige indiaksjonene blir verifisert vise versa
Dette skjedde senest i slutten av mars da AstraZeneca kjøpte seg inn med ca 200mill i Silence Therapeutics, samtidig som de betalte ca 600mill i upfront. Avtalen inkluderer flere milestones og royalties, og har en total potensiell verdi på ca 40mrd NOK.
Jeg var ikke klar over at dem hadde kjøpt seg inn sammen med den up-fronten. Det gir godt spillerom ved denne, forhåpentligvis, avtalen.
Er Silence konkurrent til PCIB eller er de god i hvert sitt segment?
Dette er det flere som kan langt mer om enn meg, men jeg skrev et innlegg om Silence for en drøy måned siden, basert på en artikkel som var noe tvilende til at AZ skulle få god nok effekt på levering utenfor leveren, så vidt jeg husker.
Så kan man jo alltids spekulere i om FimaNAC kan spille en rolle her, og om det er det AZ tenker på, men det er nok «a long shot»…
Men at FimaNAC kan forsterke levering av siRNA-molekyler, det har PCIB uttalt flere ganger. Anser dem ikke som en konkurrent til PCIB på noen måte.
Edit: Her er link til innlegget. PCI Biotech - Småprat 2 (PCIB)
Idag er det halvannen måned igjen av kvartalet og avklaringen fra drøftingene mellom AstraZeneca og PCIB nærmer seg. I tilfelle disse drøftingene skulle resultere i en lisensavtale, blir både medisinsk omfang og økonomiske størrelser uhyre interessant. Ikke underlig at det lenge har vært resonnert og spekulert heftig her på TekInvestor.
I denne sammenhengen synes jeg det kan være interessant å løfte fram innlegget fra @laplagam fra 1. april:
Sjøl merka jeg meg med stor interesse at gjennomsnittlig avtaleverdi for de prekliniske utlisensieringene lå på ca. 4 mrd. NOK per produktkandidat.
Silence er vel ikke en leveringsteknologi?
Nei, iflg artikkelen referert til over bruker de lipid nanoparticles til levering.
Og det slår jo vi lett…
Men vi er avhengig av å komme til med lys, da.
Jada, men i mange tilfeller kan det sikkert være nok med lipider. Meder det trengs hardere lut vil jo NAC ha en stor fordel
Synes vi fikk dårlig betalt for å være så godt i gang i Asia , men det er vel kun 50-100stk som har fått det med seg og dei er full lastet
Ja må si jeg er litt skuffet over at ikke selskapet markedsfører dette.
Greit nok at de har first asian patient dosed som milepæl, men det at de nå har fremskritt i begge landene de har vist til burde være verd en notis.
Ser det bare som positivt at vi kan fortsette å plukke billige aksjer fremover, reprisingen av selskapet vil komme. Håper på en fortsatt god økning på BergeBio, så jeg kan bruke de pengene på å kjøpe opp i PCI
Synes det er en tendens til at kursen faller på lavt volum. Stiger på høyere volum. Lovende . Det er slik i TA?
Snodig at kursen ikke gikk som en kule på Sør Korea og Asia sites. Kan det være det som flere har nevnt tidligere. En viss pott i norsk biotek som stadig flyttes etter momentum. Flere har flyttet til BergenBio og Biotech pharmacon. Tipper det. Og så skal plutselig «alle» inn i PCIB igjen ved positive nyheter.
Med “større” trykk (flere sites) i Asia, forventes det enda FPD (Asia) i H2 eller kan det komme “anyday”?
Studiestart i Taiwan var satt til 01.06 i det dokumentet som Investor gravde frem, så det er vel teoretisk mulig.
Men iflg PW kan det ta 2-3mnd fra siten åpnes til første pasient er i gang, så det er nok overveiende sannsynlig at det kommer i H2.
hm, ja ja, det er kun 648 som er pcib inntressert i utgangspunktet, eg tror ikke der er mange nye aksjonærer.
Over 1000 på HO