Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Samtidig litt kult å se at biotek stiger enormt på covid 19 forskning. ATH i lange baner i dagens makro og biotek og helse inne i en megatrend.

Flere selskap også med mindre mulig teknologi mot virus og pandemi enn det PCIB teknologi kan bidra med har en enorm stigning. Skjønner faktisk ikke hvorfor ATH Ikke allerede nu er gruset med god margin når PCIB teknologi (også patentert) kan kunne benyttes ved pandemi.

Moderna nesten 150 ganger høyere mcap enn PCIB?
Vaccibody med nesten 3 ganger høyere mcap enn PCIB?

Og PCIB pipeline har avsluttende fase innen onkologi, og vacc avsluttet fase 1 med gode resultater. Alt i alt en potent leveringsteknologi. Og bedre pipeline enn de to nevnte? Ser noen biotekere her har hevdet det. Også BioNTech er nevnt.

Riktig? Vi får se hvor dette ender.

13 Likes

Blant de som har deltatt i stemmegivningen virker det som om forventningene til en avtale med stor up- front betaling er lave og at det er lave forventninger til store kursutslag. Mener forumet at selskapet ikke får betalt for gode resultater?

3 Likes

Kvaliteten på dagens gode innlegg og diskusjoner setter ny standard på denne tråden! Tusen, tusen takk!

7 Likes

Det finnes nok flere aksjonærer her inne som drømmer om store summer (en gang i fremtiden), men som klarer å være «litt» nøkterne til hva som faktisk forventes innen 30.06.

Jeg «drømmer om» at AZ kjøper ut FimaNAC for 30mrd NOK, men forventer ikke at det skjer… :wink:

18 Likes

Hva er høyt, hva er lavt, hvor mange indikasjoner, hvilke finansielle løsninger finnes, hvilke parnter løsninger vil AZ og PCIB inngås? Stemmingen er en hyggelig dings men ikke les det som sannhet eller utfall.

2 Likes

" Før åpningstid på Wall Street har det amerikanske bioteknologiselskapet Moderna varslet om «positive» resultater fra en studie av en potensiell vaksine mot coronaviruset, melder CNBC. Aksjene i selskapet hopper 26 prosent."

( Fra E24. )

3 Likes

Nei, ingen vet hvor haren hopper, men er det så bra som enkelte her tror, meg inkludert, og med de upfrontene som er i mrna, så går det nok alt for billig selv om vi får 30milliarder for hver arm :joy:

3 Likes

Etter og ha lest de gode innleggene paa dagens traad, tror jeg det skjer, Takker for disse forresten, Det kan bli mer ogsaa. For fimaNac vil revulusjonere medisinindustrien. Og AZ er fullstendig klar over dette. 20 ganger bedre levering enn noen annen leveringsteknologi. Hvis de skal forvente og lykkes med sine mRNA, SiRnA og DNA medisiner, vel hvorfor i alle dager skulle de velge leveringsteknologi hvor de oppnar svakere resultater?? Og med naken levering. blir det saavidt jeg har forstaatt faerre bivirkninger og.

Og slik jeg forstod ut fra hva PW sa i ett innlegg over, kan denne metoden benyttes paa mange forskjellige indikasjoner. Saa snart AZ og PCIB presenterer sine forskningsresultater, kan PCIB fort bli ett av verdens hotteste biotec selskap. Selger ikke foer de har blitt det. Saafremt det ikke kommer ett bud foerst da;-))?

16 Likes

Jeg fikk en epifani mht PCIB !!! Oppkjøp av en investment selskap eller hedgefund er på trappen.

20-30ganger er ingenting.

1 Like

Da er det vel kanskje tid for å legge seg… :wink:

5 Likes

23 Likes

Neste to datoer i neste uke som er verdt å følge med på:

Where to meet us:
List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

• ABGSC Life Science Summit , Stockholm Sweden, virtual conference, company presentation, May 26, 2020, 14:00 CEST

27 Mai er det GF.

Deretter er det presentasjoner og events på løpende bånd for PCI Biotech. Hele 5 stk (og det er bare til og med Juli måned). :partying_face:

http://pcibiotech.no/partnering/

:joy: det kan være @Savepig. Venter fortsatt i spenning på company presentation som fortsatt står som to be updated. Fortsatt intet nu hva enn det kan bety.

« Company presentation :
To be updated, please see under Reports and presentations for quarterly reports«

http://pcibiotech.no/company-presentation/

Både ABGSC i Mai og Pareto Helsekonferanse i september holdes i Stockholm. Nu må Norge snart utfordre dansker og svensker i Life Science sektoren!
Det er dags.

6 Likes

ABGSC Life Science Summit tror jeg har så mye å si:

Edit:
(for all del bra at de er på investorkonferanser, men det er the long game, ikke noe som jeg overhodet kan huske å ha sett igjen på chartene)

3 Likes

17 Likes

hahahahahaha :smiley: you made my day

3 Likes

Helt fantastisk :+1: :rocket:! PCIB Rocks :nerd_face:

Ha en flott dag med eller uten PCIB
:joy:

Dette lover godt for rallymodus med Onkel Skrue på laget! Norsk biotek fra Andeby Clusteret :partying_face:

2 Likes

Fra Moedernas hjemmeside;

mRNA Technological Solutions to Create New Medicines

Within our platform, we develop technologies that enable the development of mRNA medicines for diverse applications. When we identify technologies that we believe could enable a new group of potential mRNA medicines with shared product features, we call that group a “modality.” While the programs within a modality may target diverse diseases, they share similar mRNA technologies, DELIVERY TECHNOLOGIES, and manufacturing processes to achieve shared product feature.

Hva har skjedd i Moderna ,etter at AZ, og muligens PCIB, har informert de om at vaar leveringteknologi med levering av nakent mRNA, oppnaar mye bedre resultater enn hva de benytter i dag?

Lurer og paa om resten av BP verdenen vet dette? Vel, hvis ikke, saa vet de det foer juli maaneden er over.

26 Likes

@pdx Kan vi få en Onkel Skrue-emoji?

2 Likes

Bra Solo! :+1:

3 Likes

Synes å se tendens til stor inflow til biotec pharmacon og Bergenbio fra den gemene hop de siste uker. Nå ut og inn i PCIB? Synes nu det er tendenser til inflow i PCIB. Traderne beveger seg raskt.

Kanskje slår tendensen ut i full blomst i PCIB kursen i dag?

Timingmessig, for de som trader er det kanskje ikke unaturlig med PCIB posisjonering gitt at de mulig triggere nevnt i tråden ikke kan være langt unna?

TA bekrefter vel nu brudd over 60kr og det mente TA var superbull for videre oppgang?

4 Likes