Regner med at en eventuell behandling som bruker PCIBs teknologi her trolig vil gjøre prosessen enklere, og derfor heller ikke vil ha en så vanvittig prislapp? Eller er jeg på jordet da? Når det gjelder prissetting av behandling er jeg helt grønn.
Det er et ganske universelt prinsipp at et nytt og bedre produkt som er beskyttet kan tilbys til en høyere pris enn det som blir erstattet. Eller man kan ta hele markedet fortere ved å ta samme pris.
Takk, det gir mening!
Jeg tenkte mer at hvis behandlingen er bedre, og derfor kanskje ikke krever noe særlig oppfølging/flere runder med behandling, vil gjøre prosessen billigere. Men det behøver jo ikke være tilfellet.
Tikk takk, tikk takk
Håpet er lyserødt
– VERDEN SETT FRA BIG PHARMAS STÅSTED
CarryOn©2020
Som kjent er de farligste ulvene kledd i fåreklær…
Mitt bidrag til valgkomiteens arbeid fram mot GF den 27. mai 2020. Erik Must har sjelden markert seg som en stor humorist, men hvis plakaten kan brukes til å plage Hegnar og Finansavisen & Kapital, så tror jeg den blir antatt !
Soekte paa the university of oxford og fimaVacc og fant dette fra 2016, men faar ikke aapnet den. Vet ikke om jeg forstaar det riktig, men det ser ut som at oxford university som skal hjelpe AZ med en covid vaksine kan kjenne til fimaVacc fra foer, og siden AZ ogsaa kjenner oss, vel…;-)) Men det kan jo vaere at oxford teksten kun fulgte med fordi jeg soekte paa ordene oxford university…slik at det ikke betyr noenting;-(
based peptide- and protein antigen vaccination … - PCI Biotech
pcibiotech.no › wp-content › uploads › 2016/11 › PCI-…
PDF
fimaVACC can increase MHC Class I presentation of peptide antigen by APCs up to 20 … antibody and antigen-specific pentamer (Proimmune, Oxford , UK) for analysis … 1PCI Biotech AS, 2Oslo University Hospital – The Norwegian Radium …
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2016/11/PCI-Biotech-poster-at-ESMO-Immuno-Oncology-2016.pdf)
AZ opp ca 6% på NYSE til ny ATH
Hvordan starte en samtale med nye investorer i PCI Biotech? Jeg starter alltid med dette skjermbildet som jeg har på mobilen!
Penga vil folk ha, men å sette seg inn i teknologien gidder ikke traderne!
Førsteplass
Gains since 1 Jan 2020 står det.
Til orientering er PCIB ned 11% eller 8,5kr siden 1 Jan 2020. Mye å ta igjen for å komme på listen
AstraZeneca business gutta er nok happy med ATH, da må oppgangen bare i dag for AZ utgjøre titalls PCIB ere i øket markedsverdi .
Etter det jeg kan se var sluttkursen den 30. desember 2019 (fjorårets siste notering) 76,70. Det må vel bli referansekursen i veddemålet.
En dobling (= +100 %) synes jeg burde være minimumsforventningen.
husker jeg ikke helt galt var det @Gunnersaurus som for et par uker siden (?) så for seg at mulig utfallsrom mellom 25 og 125 etter børsslutt den 30. juni. Det tror jeg kan treffe ganske bra, men jeg “høyner budet” litt til 20 - 150. NB! Det omfatter ikke et eventuelt bud på PCIB.
Med andre ord; prosentvis kursøkning for PCIB for hele inneværende år kan bli alt fra negativ til mindblowing. Det er det som er så spennende.
AZ er etter alt å dømme kun vært ute etter Nac. Men de har hatt svimlende god tid. Og det å anta at de ikke har studert vacc vil jeg si er totalt ulogisk.
Sett i lys av den senere tiden… Kan Man, tillate seg å tro at de ikke lyster litt på vacc i samme smekken? (Det blir et nei ifra Fredrikstad😅)
Men da måtte de eventuelt kjøpt hele butikken selvfølgelig:tipping_hand_man:.
Måtte de da kjørt en emi??
Eventuelt i forkant av bud?
AZ har en svimlende høy mcap og vil med letthet kunne stille flere 100% budpremie på dagens PCIB mcap uten AZ emisjon om de ønsket det!
AZ kan nu for en liten neve dollars veksle inn noen AZ aksjer i bytte!
Hvordan var det igjen, 10% mcap av AZ er 120 milliarder?
https://simplywall.st/news/we-think-astrazeneca-lonazn-can-stay-on-top-of-its-debt/
« We can see from the most recent balance sheet that AstraZeneca had liabilities of US$18.1b falling due within a year, and liabilities of US$28.7b due beyond that. Offsetting this, it had US$6.22b in cash and US$5.18b in receivables that were due within 12 months. So its liabilities total US$35.4b more than the combination of its cash and short-term receivables.
While this might seem like a lot, it is not so bad since AstraZeneca has a huge market capitalization of US$117.5b, and so it could probably strengthen its balance sheet by raising capital if it needed to.»
Snakk om biotekmygg og biotek gigant
AZ stiger 3% på NYSE nu, mao mcap øker ca 36 mrd, eller dagens økning for AZ er ca 13 stykk PCIB
Vår «konkurrent» NuCana har en ikke så fullt så bra dag:
Hva skjer med NuCana?
Er det knyttet til kvartalsrapport og oppdatering fra i går?
Det er nettopp mitt poeng, @Jubel. Du får ikke kjøpt Rolls’en (en av dem) av Storeulv for fjottpenger uten at han ser stor nytte i hva du kan gi tilbake.
Ikke la deg fjetre av de store pengene. De kommer på bordet når det virkelig gjelder. .
Det er feil Columbia fra 2019 den artikkelen. Men riktig at Nucana faller stort. De har flere studier og innen onkologi enormt antall pasienter i studien (var det 850?). De sier de har cash til 2021, men tydelig få som tror de kan avslutte studiene sine før påfyll av midler (og på enda svakere kurser?)?? Tynnslitt tillit til Nucana teknologi kombinert med stort antall pasienter og nødvendig med påfyll av midler på «lav» kurs er min gjetning.
May 19, 2020 16:01 ET | Source: NuCana plc Clinical Studies Re-Opened to New Patient Enrollment Following Temporary Pause Due to COVID-19 Pandemic
Og det som ble meldt for 9 mnd siden fra Nucana var heller ikke heldig: August 21, 2019, 5:08 PM GMT+2
NuCana plc NCNA announced that it has suspended enrollment of patients in the ongoing phase III ACELARATE study on its most advanced pipeline candidate Acelarin. «The decision to stop the enrollment process came after a prespecified futility analysis carried out by the Independent Safety and Data Monitoring Committee, which showed that the primary efficacy endpoint was unlikely to be achieved«
Over til PCIB!!! Og se siste innlegg fra Polygon på fundamental tråd PCIB. Enormt gravearbeid og viktig informasjon som virkelig KAN kaste lys på PCIB og de muligheter som KAN åpenbare seg innen kort tid. Takk Polygon!
Utdrag Polygon:
«Mye info, men det store poenget her er at en av grunnleggerene av Moderna og oppfinneren av AZD8601 sitter i Sverige og jobber tett med AstraZeneca, og vil naturligvis ha et veldig høyt ønske om at hans medisin til slutt når markedet , og som det står i en av han artikler (fra i fjor sommer!): “novel delivery approaches of modRNA are needed to improve therapeutic efficacy in the diseased setting”.
Jeg blir bare mer og mer overbevist om at AZD8601 ble forsøkt levert med TPCS2A og laser før jul, og jeg er sterk i troen på at de også har fått det til. Og om det stemmer, så vil både Moderna og AstraZeneca ønske å sikre seg denne teknologien - ikke bare lisensiere den!«
Råeste gravinga jeg har sett @polygon
Finnes det noe mer spennende enn PCIB de neste 5 ukene?
Utrolig spennende hva utfallet nå blir av AZ og PCIB sitt årelange samarbeid.
MCAP på PCIB tar ikke innover seg det som kommer til å skje. Kan ikke være priset mer enn 1% sannsynlighet for en avtale mens jeg (og sikkert flere) anslår det som 1% sannsynlighet at det ikke blir noen avtale. Risk/Reward må være noe av det beste som finnes på børs nå.
Må være galskap selge så mye som eneste aksje nå like før fasiten er klar!
Hadde AZ ikke vært interessert er jeg overbevist om at de hadde takket for seg til nå , og det måtte da vært meldt over børs.
Hva en avtale eventuelt kan bli - ja der er mulighetsrommet ganske så stort som det har vært diskutert mye av., men en avtale hvor kursen faller anser jeg som helt usannsynlig. Ingen avtale tipper jeg gruser kursen kortsiktig.
Hva fasiten blir? Time show will!