Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Et oppkjøp av PCI Biotech trenger ikke gi større avstand til Kristian Berg. De kan like gjerne fortsette å jobbe i Oslo, knyttet til de «riktige» forskningsmiljøene… :ok_hand:

7 Likes

Enig i det! Heisann Montebello må fortsette å leve. :sweat_smile:
Skrev dette om kunnskapsklynger for et par år siden:

La oss oppsøke en typisk biotech-klynge i hovedstaden som ganske riktig ikke heter Oslo Kreft Klynge, men Oslo Cancer Cluster, eventuelt Innovation Park eller Incubator som tilføyelse . Her har noen vært i Silicon Valley og notert ned fancy og inspirerende ord! Ikke desto mindre – alt som kan krype og gå er med i klyngen, alt fra universitetsinstitutter og Big Pharma til små, innovative grūnder-bedrifter.

image

Klyngen over er lokalisert i Radiumhospitalets nabolag på Montebello (‘Heisann Montebello’ og Trond Kirkevaag – fred over hans minne). Det finnes også noe som kalles Radforsk (The Radium Hospital Research Foundation). De produserer stadig podcaster (på Podcast Radium) som kaster lys over hva biotech-miljøet i Norge sysler med sett fra kreftforskningens ståsted. Lytt, lær og bli klok! Noen av de hittil 32 episodene fokuserer på selskaper som PCI Biotech som er undertegnedes favoritt (mer om det i en senere publiseringer).

PS.
Noen vitenskapsmenn har avskydd å bli påvirket av andres ideer og på det vis tape sin originalitet. Matematikeren John Forbes Nash jr (født 13. juni 1928, død 23. mai 2015) er et slikt tilfelle. Ikke desto mindre ble hans geniale ideer innen spillteori belønnet med Nobelprisen i økonomi i 1994. John Nash ønsket ikke å bli påvirket av økonomer, og han åpnet neppe en bok om økonomisk teori. Han ville for all del ikke la seg kontaminere av dårlige ideer! Noen husker kanskje boken og filmen av samme navn: A Beautiful Mind ? Historien om et matematiske geni som blir rammet av schizofreni. Her møter vi John Forbes Nash jr. i egen, sær person.

3 Likes

Screenshot 2020-05-22 at 12.03.54

Der går vi…likt.

5 Likes

Hei! Ser at det stort sett hele tiden i det siste ligges ut 500 aksjer mellom 10 til 20 øre under siste omsatt, er dette datamaskiner som styrer for å holde kursen nede :-)?

1 Like

Alltid en rar og uvirkelig stemning i forkant av slike nyheter med enormt potensiale / avtaler som dem vi nå har pågående mellom PCIB og AZ.
PW har vel ved de fleste anledninger latt det lekke ut litt info underveis , noe som vel ville være helt utenkelig dersom det ikke foreligger gode grunner bak.

Når avtalene / budet foreligger så endres situasjonen momentant og en ser seg attende:

-Halleluja , jeg var dær da det skjedde.

eller:

-Jeg knakk sammen i oppløpet

Eller , ingen avtale.

Uansett hvilke valg en tar så er dem kun dine og å skylde på andre er bare tull og tøys.

Men det er ikke hver dag det byr seg slike sjanser som den vi har nå mellom PCIB og AZ.
Det er ihvertfall sikkert.
Har selv ca 67% av beholdningen min i PCIB så her blir det vinn eller forsvinn.

Lykke til

7 Likes

Enig i det meste Ufo…
Vinn eller forsvinn blir heller en talemåte enn virkelig, når det gjelder PCIB.
Det blir heller VINN VINN eller en liten pustepause :joy:

2 Likes

Nå har vel AZ kontorer i etasjen over Pcib…:wink:

7 Likes

Det tenker jeg og. Se sitatet nedenfor fra Snøffelen. Hadde AZ ment PCI teknologien ikke er bedre eller bredere hadde de vel allerede meldt ifra om at det ikke blir noe samarbeid videre. Det er ikke meldt, så interessen er der.

5 Likes

Ja selvsagt.
Upassende sammenligning fra min side.
Alt er jo inntakt men en midlertidig fartsdump må vi regne med dersom ingen avtale.

Der er jo en veldig omfattende triggerliste som ligger bak.

Lykke til

6 Likes

Hva tenker dere om de nyansettelsene som har blitt gjort hvis det er snakk om oppkjøp, eller en evt avtale?

1 Like

De mener jeg er fornuftige for driften av spesielt FimaChem uansett hvem som eier selskapet videre.

5 Likes

Uansett hvor man snur og vender på det, så trenger PCIB teknologiENE arbeidskraft. Om de er lønnet av PCIB nå men i fremtiden av noen andre spiller mindre rolle. Slik er arbeidslivet i 2020 :wink:

Blir litt det samme som NAS piloter, kabinpersonell og teknikere. Man jobber for en bedrift for å få lønn, ikke for selskapslogoen :wink:

3 Likes

Har fylt på i dag, nu er det bare at vente, skal bare fylles på om den skulle komme på enda mere salg… :grin:
Lykke til alle

5 Likes

Etter Polygon sin utmerkede gravejobb ser jeg fram til GF den 27 mai og forhåpentligvis bankes alle punkter gjennom. Så er plutselig Juni her :crossed_fingers::partying_face:. God helg

Nu er PCIB kursen minus 6,5kr i år. Lukter snart solid i pluss i år :bomb::crossed_fingers:. Det eneste jeg ikke skjønner noe av er at PCIB kursen er minus i år. Henger det virkelig på greip??

3 Likes

Om det hang på greip får vi vite når AZ-svaret kommer. Fiasko der så er vi nok fort et godt stykke ned igjen, men krysser fingrene for andre veien.

3 Likes

Ikke lett å være trader i 70-sonen når mann med hatt bremser ned til 69! :sweat_smile:

image

PCIB nå NOK 69,40

4 Likes

Noen som har en oversikt eller formening om hvor omfattende det fem års samarbeidet har vært, og hvis resultater AZ i verste fall velger å overlate til PCIB? Med folk og andre ressurser?

1 Like

PW har uttalt at de gjorde et gjennombrudd i samarbeidet fjor sommer, og at interessen fra AZ «virkelig blomstret» fra dette tidspunktet.

I august ble det publisert et patent hvor de viser til at de kan levere nakent mRNA med PCI opptil 50x bedre enn uten. Dette var ifølge PW mange ganger bedre enn måten de gjorde det på tidligere, og han har uttalt direkte at han tror FimaNAc kan bli den nye «golden standard» på enkelte områder, altså at det kan utkonkurrere dagens gullstandard for levering som er «lipofectamine».

Resultatene er ikke publisert ennå, og dette er nok fordi det skal først avklares hvordan veien videre blir for AZ og PCIB.

Men i et dokument (fra februar) linket til tidligere blir det beskrevet av forskningsteamet Selbo/Høgset m.fl., at det nylig har blitt funnet «veldig oppmuntrende» resultater innen levering av nakent mRNA, som ikke er publisert enda.

I tillegg har jo AZ speedforsket i «andre sykdommer» fra slutten av november og ut 2019, og disse resultatene forblir nok godt bevarte hemmeligheter frem til veien videre er avklart (og kanskje lenger).

37 Likes

Stærk kort analyse. Der er argumentet for en rigtig god deal for alle aktionærer, bliver en realitet. Så er alt andet i pci porteføljen et plus ved siden af.

7 Likes

Gleder meg til og se hvordan resten av BP verdenen vil reagere etter at resultatene blir frigjort. Kanskje de vil staa i koe for og banke paa vaar doer;-)) AZ har nok alllerede en god formening om hvordan dette vil uttarte seg …saa hva gjoer de?

7 Likes