ok da legger jeg meg flat
Det virker som alt annet enn AZ står på vent.
kan vel komme på banen etter at AZ har sikret seg de indikasjonene de ønsker
Forskningen gikk rett på dyr også. Snart 4 år. Her kan det komme noe når som helst. Jf podcast uttalte vel PW at i de viktigste samarbeidende i NAc er det kommet mest lovende data (på husken). AZ er det viktigste, så kommer BioNTec.
The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement. In brief, the preclinical research collaboration will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies performed by the University of Zurich. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration and then explore the potential for a further partnership. PCI Biotech has already a collaboration agreement with the University of Zurich and the research is funded through the existing agreement.
http://pcibiotech.no/pci-biotech-and-biontech-initiates-preclinical-research-collaboration/
Hvis ikke oppkjøp av PCIB/FimaNac stopper videre avtaler med andre enn AZ.
Håper og tror jeg at “Ketchup effekten” slår inn for fult etter at AZ har fått de indikasjonene de ønsker
Både kursmessig og antall avtaler innen FimaNac…
- ++ alt annet snacks som er i vente
Mye interessant og kyndig skrevet idag (etter et par dager med til dels dårlig tone).
Bl.a. skriver @Longtrader
“Vel, om de skulle ta en 10prosent andel, så tror eg det på sikt vil gi oss mye mer enn om de byr på 100 prosent nå.”
Den vurderingen er jeg helt enig i. Da er det interessant å merke seg at AstraZeneca i stor grad nettopp har fulgt en slik strategi; kjøpt seg inn i de selskapene de ønsker å samarbeide med. Hva som kan følge etter hvert, er en annen ting.
Som @sjog har også jeg rangert sannsynligheten for de ulike mulige utfall - og jeg er enig med @sjog. Det meste taler for en lisensavtale kombinert med en retta emisjon. For min del tror jeg avtalen blir nokså omfattende, trolig med flere sykdomskategorier både innenfor og utenfor onkologi. Avtaleverdien bør bli deretter.
Så er det vel slik at det vil være en trade-off mellom avtaleverdien - og da først om fremst signeringsbeløpet - og “overkursen” i emisjonen.
Ikke rart enkelte reagerer, når skrivekløen er kommet opp i akselererende modus, uten at selskapet har kommet med nyhetsoppdateringer den senere tid.
Må innrømme at småprat trådene var vesentlig bedre før.
Du får forsøke å bidra med et feiende godt innlegg selv da Ebitor
Hvilken studiefase må Astra potensielt begynne på for å kommersielt benytte allerede godkjente medikamenter i kombinasjon med fimaNAc- teknologi?
I følge PW KAN man potensielt gå rett i en fase 2 med NAc. Da sikkerhet etc er vist med denne “fimaphorfin teknologien” i Vacc og Chem. Om dette blir aktuelt er vel en annen ting. Selv tviler jeg på det, men det er også uttalt at hvis det er sykdom der det ikke finnes behandlingsmuligheter etc er det kortere vei rett til fase 2. Men hvis AZ allerede har et godkjent produkt er det vel ikke store hensikten å forsterke dette med NAc.?
Angående tonen på denne tråden, så har det seg slik at dette selskapet har 4-5 tråder hvor det meste av fundamental verdi kommer. Denne tråden er for småprat, og bør inkludere drømmerier og det som kalles barnslige innlegg. Vil dere virkelig ha fundamental dybde bør dere trekke over i de andre trådene. La nå menigheten, for det er en menighet, ha det litt gøy og drømme stort.
Helt enig
Q1 2020 - PCIB`s første kvartal hvor vi gikk i PLUSS med 4,4 mill NOK
Hvor mye går vi pluss ved Q2 med tanke på eventuelle deals innen NAc, VACC eller Chem
In the quarter exchange rate fluctuation on cash deposits placed in Euro generated a positive accounting effect of NOK 19.9 million. From inception in October 2018 the Euro deposits have had a net positive accounting effect of NOK 27.4 million.
In short, the main priorities of PCI Biotech at this time are to:
• Effectively drive the fimaCHEM clinical development programme in inoperable extrahepatic bile duct cancer towards the market
• Implement the strategy for the next phase of development for fimaVACC
• Manage alliance and partnering activities across all commercially interesting areas for the PCI platform
Vet at fokuset er på NAc og AZ nå men mener at VACC går under radaren til de fleste hær
New US patents granted These US patents secure protection until 2035
In January 2020, a US patent was granted providing a broad coverage for the combination of various cytokines with the fimaVACC technology.
Cytokines are small signalling proteins secreted by immune cells to regulate immunity
Used to modulate appropriate and effective vaccine responses
In March 2020, a further US patent was granted providing a broad coverage for the combination of the fimaVACC technology with a new important class of adjuvants, called toll like receptor agonists.
TLRs sense pathogen-associated structures as danger signals
TLR agonists represent promising vaccine adjuvants
These patents are important for PCI Biotech’s development strategy, as it supplements the company’s ability to potentially generate an internal future vaccine pipeline, in addition to bringing value for the fimaVACC technology in partnering efforts.
1H 2020 ✓fimaVACC Phase I results published in scientific journal
Må si jeg gleder meg til denne som vil komme innen utgangen av juni
Potential COVID-19 opportunities
Significant efforts are being invested by the global health community to research and develop potential treatments against COVID-19. Most vaccine companies are currently focused on reaching the clinic with their own established technologies and may not be open for the inclusion of new technologies in the short term.
PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical needs
postet denne igår uten noen respons, noen som har noen tanker rundt denne?
Better understanding of Covid-19’s impact on the immune system gives hope an existing drug might aid recovery.
They have looked at immune cells in the blood of 60 Covid-19 patients and found an apparent crash in the numbers of T-cells.
Prof Adrian Hayday from the Crick Institute said it was a “great surprise” to see what was happening with the immune cells.
"They’re trying to protect us, but the virus seems to be doing something that’s pulling the rug from under them, because their numbers have declined dramatically.
Det blir jo en teknikalitet, men dersom løsningen blir at AZ kjøper en blokkerende post i PCIB, så tror jeg det blir til sluttkurs den dagen, og at det er upfront-summen som definerer kursen dagen etter.
En annen mekanisme som AstraZeneca og andre BP også har brukt ved oppkjøp er noe som heter Contingent Value Rights (CVRs), som er en rettighet til en avtalt sum tidligere aksjeeiere beholder etter å ha solgt sine aksjer, dersom det solgte selskapets teknologi når en definert milestone. Dette kan man også kaste i spekulasjongryta!
…man kan f.eks. tenke seg en CVR på interim i RELEASE dersom selskapet ikke er vårt i 2022
Nå har jeg trålet gjennom hele Q1-20 rapporten til AstraZeneca, fra «perm til perm», og har pokker ikke klart å grave frem noe som helst PCIB-relatert, som ikke har blitt belyst tidligere.
Hadde håp om å komme over et og annet lite «gullfnugg», relatert til f.eks. leveringsteknologi/mRNA, som ved et par tidligere anledninger.
Kanskje noen andre klarer å grave frem noe?
Det står MYE spennende om Cardiovascular and Metabolic, Heart Disease, Diabetes, Cancer (Breast, Ovarian, Prostate, Lung, Head and Neck m.fl.)
Vanvittig pipeline!
Men å finne noen knagger å henge PCIB på, annet enn det som har blitt spekulert i tidligere?
Jeg klarer dessverre ikke å finne noe som kan bidra til mer «kjøtt på beinet», i forhold til PCIB-AZ-samarbeidet.
Kanskje noen med medisinsk kompetanse finner noe som en vanlig lekmann overser i virvaret?
@polygon, @Snoeffelen, @Bra_Britt? @larsmkn? @Medisinmannen? @Sorlendingen? Andre?
Edit: Tror det ville være dumt av AZ å bevisst gi informasjon som kan tilknyttes PCIB, @Durable . Dette er et selskap som er verdsatt til 1394mrd sek og informasjon om upubliserte satsingsområder er hemmelighetsklassifisert til dealen er sikret. Skal sies at AZD8601 gir mening etter flere overbevisende innlegg fra @polygon.
Er nok en grunn til at AZ ikke ønsket at selskapet skulle offentliggjøres fra PCIB sin side
Har du lest denne kronikken i Tidskriftet? Vet ikke om du finner den relevant, men linker den uansett inn. Professor Munthe er en kapasitet:
Ja, selvsagt. Det er utenkelig at AZ skulle avsløre sensitiv info i en Q-rapport.
Jeg hadde bare håpet at det skulle være mulig å finne noe som kunne gi litt «næring» til nye/gamle spekulasjoner.
Forumet er tungt lastet med medisinsk ekspertise, som klarer å se sammenhenger der andre bare ser tåke.
ADZ8601-teorien til @polygon, som du nevner, tror jeg virkelig kan ha noe for seg.
For hver gang jeg leser gjennom argumentasjonen hans og funderer på saken, føler jeg at caset styrker seg.
Fasit blir meget spennende å se, i en forholdsvis nær fremtid.