Er det mulig å drømme om et utspill som kan komme som “eventuelt” på gen.forsaml. 29.05. ??
Da kan styret gi oss aksjonærer sin anbefaling og planlegge en ekstraord. gen. forsam.
“DÆVEN” så spennende det kan bli denne uken.
Annual General Meeting – 27.05.2020
Lykke til med børsåpning i dag
Ser veldig lovende ut dette. Siste uka før vi går inn i Juni. Siste innspurten
5 handelsager før Pcib trer inn i avtalesonen.
Tipper den slutter uken på 75-76
Drar godt over det, tipper minimum 85 kr.
Såpass? Vi får se, men tror vi må over i juni før kursen går helt banans
Forhørte meg litt og det er visstnok ikke noe som heter eventuelt på en generalforsamling men som flere påpeker :ikke mange korn igjen i timeglasset før avtaleforslag skal ligge på bordet.
alt som skal opp på genfors må være kjent i forkant ja.
Spennende dager på flere måter. Vi er i ferd med å gå tilbake i “normalstatus” for dem fleste aktiviteter og da kan vår venn korona slå til igjen med nye fremstøt. PCIB vil kunne bli påvirket her men retningen for oss behøver ikke være negativ.
Hva gjør Erna & co om vi blusser opp til tidligere nivå?
PCIB har passert “moderen” PHO med grei margin nå og det er jo lenge siden sist. Forlot PHO i juni i fjor (kurs 47) til fordel for PCIB (kurs 27) fordi jeg anså at ventetiden ville være kortere i PCIB før ting begynte å falle på plass. Ser lyst ut i øyeblikket for den strategien.
Uken begynner med stigning på lavt volym. En avventende stemning på TI. Den tikkende bomben ruller videre. Tiktak, tiktak, tiktak…
På GF onsdag den 27 mai er det interessant å se om styreleder eller andre har fått fullmakter. Det meldes nok i så fall før GF (flaggrense her 5%?)?
Efter at have læst agendaen for styremøtet igennem, kan jeg kun se, at 10% aktieudvidelse uden godkendelse kan fortælle os noget. Eller ser i andet end mig?
Mon ikke det nye styre har møde lige bagefter “processing and finalizing negotiations” “planning press release, med Az deltagende på Skype”
Det er helt standard og på linje med tidligere år. En ikke-sak egentlig.
Tænker det samme. Der må være mødeaktivitet for styret efterfølgende.
En kan nok spekulere i at en avtale like gjerne kan være klar før pinse som etter ja, selv om forlengelse av fullmakten på 10 % ikke behøver å ha noe med det å gjøre.
Det kan komme ett bud i morgen som blir godkjent/anbefalt paa generalforsamlingen 27. mai;-))?
Jeg tror dette vil foregå på en veldig ryddig og seriøs måte, ikke noe hastverksopplegg.
Og som PW har sagt; det kommer en melding i juni om hva som blir fortsettelsen av dette.
I mine øyne er det nærmest usannsynlig at det ikke blir noen avtale overhode, men størrelsen på avtalen(e) er umulig å spå. Men jeg har en følelse av at mange skeptikere vil bli overrasket dersom AZ har bestemt seg for at de vil ha en viss grad for eksklusivitet.
At det er generalforsamling på onsdag tror jeg ikke betyr så veldig mye med tanke på AZ-avklaringen.
Jeg jobber med meg selv for å kunne holde meg til strategien om å ikke selge en eneste aksje før AZ-avklaringen kommer. Uansett om kursen blir 70,80,90 eller 100 på forventninger…
Nei, et evt. bud kan ikke godkjennes/anbefales på GF nå 27 mai. Sakslisten til GF må sendes ut et gitt antall dager i forkant, og aksjonærer har stemt over sakene. Endringer kan ikke legges til nå, det er for sent.
Et bud måtte først bearbeide av styret, antagelig fått muntlig aksept av største eiere, for så å blitt meddelt markedet med styrets innstilling. Deretter gjennomføres en ekstraordinær generalforsamling hvor aksept blir gitt/avslått. Men trolig vet man i forkant om budet går igjennom innen den tid.
Men det er lite som tilsier at det kommer et bud på hele selskapet.