er jo lov å ta gevinst det samme gjorde jo CEO i BGB da de kjørte emisjonen på 37,5
Moderna sitter oxo på foreløpige oppløftende data
er jo lov å ta gevinst det samme gjorde jo CEO i BGB da de kjørte emisjonen på 37,5
Moderna sitter oxo på foreløpige oppløftende data
Det var bare et knapt minutt igjen av dagen da sorte skyer meldte sin ankomst over hovedstaden. Kveldstrafikken i nordgående felt på E6 gjennom Oslo var minimal. En sjåfør som nettopp hadde parkert på Helsfyr stasjon etter dagens kveldsskift, steg ut av bussen samtidig som lyden av en million svermende bier skar gjennom luften. Han kikket opp. Myste. En scooter tok av europaveien og passerte ham på maksimalt turtall. Scooteren bremset ned og fortsatte ut på Østensjøveien før den bremset ned og stanset på fortauet langs broen som strakte seg over E6. Sjåføren vippet av seg ryggsekken og stakk hånden nedi. Tok ut en kikkert og en walkie-talkie.
Han stirret mot næringsbygget like bortenfor, som blant annet huset en farmasøytgigant. Skvatt til da et vogntog passerte til et drønn under ham. Han så på pulsklokka. 120. Men det var tiden han egentlig skulle sjekke. At pulsen var høy, visste han. Han hadde hatt makspuls i ukesvis. Klokka var ett minutt over midnatt. Han trykket inn walkie-talkien og sa:
«Papa 0-1, Dette er Romeo 1-0.»
«For hundrede gang, Ronny,» sa Per, «det er bare oss to på denne kanalen. Det holder med å si navnet mitt. Du trenger faktisk ikke si det heller.»
«Mottatt.»
«Du er vel på post?»
«Klart jeg er på post,» svarte Ronny. «Tok bare en pause hvor jeg kjøpte meg en wiener i brød.»
«Du kostet på deg såpass, ja?» sa Per tørt. «Men er det noe nytt siden du kaller meg opp så sent?»
«Leste litt på Tekinvestor mens jeg spiste.» Det skrapte i radiostøy før Ronny fortsatte: «Senior er sur.»
«Det er iallfall ikke noe nytt,» svarte Per oppgitt. «Er lyset på der?»
«Hos Senior?»
Per pustet tungt ut. «Nei … I etasjen du bør ha øynene dine på nå.»
Ronny satte kikkerten til øynene. Underkjeven hans sank og traff brystet.
«Å faen. Det er ingen der.»
«Hva?» Per stønnet. Som om han satte seg opp fra liggende stilling. «Umulig. Ser du på riktig etasje?»
Ronny kikket igjen.
«Ja. Helt mørklagt der nå. Det kokte for bare en halv time siden. Burde det ikke gjøre det fremdeles?»
«Jo. Med mindre …?»
«Med mindre de er ferdige …» sa Ronny lavt. «Kanskje bare siste gjennomlesning som gjenstår?»
«Kanskje. Hold deg på post til vi har en avklaring. Jeg skal høre om Elisabeth kan svippe nedom med et pledd til deg i lunsjen i morgen.»
«Kan vi ikke i det minste begynne å bytte på det? At du avløser meg i morgen tidlig? Jeg har stått her i ukesvis nå.»
«Er du blitt fullstendig sinnssyk? Nå som jeg endelig er kvitt den fæle hosten min? Den der skal jeg late som jeg ikke hørte. Men du skal vite én ting: Det er deg alle snakker om i kantinen for tiden.»
«Er det sant? Hvorfor det?»
«Fordi du klarte å få et biotekselskap uten inntekter til å gå i pluss i første kvartal. Det har aldri skjedd før. Du er en ener, Ronny. Et geni. Uansett hvordan dette her ender, så er jeg iallfall sikker på at det vil bli en budrunde på deg.»
«Det er … Det er …» Ronny smilte stolt mot den kullsorte himmelen. «Det er mottatt. Jeg blir på post til du kaller meg hjem. Slutt fra Rome… Slutt fra meg.»
«En ting til,» sa Per.
«Hva da?»
«Går dette som vi håper på, så kan du kvitte deg med plastbestikket du bruker hjemme nå og kjøpe deg noen skikkelige biffkniver. For da har du nemlig spist din siste wiener – uavhengig av hva den norske krona måtte stå i.»
Takk @Statsmedisteren! Lo høyt her nå! Får du til en fortsettelse fremover? Kan jo være at du får solgt den som spesialutgave/samleutgave dersom du samler alle kapitlene…
“Boken selger som nyplukkede jordbær hos en gruppe aksjonærer kjent fra BioTek-investor - et forum tidligere kjent som Tekinvestor. Investorene vil ikke kommentere annet enn “AZ-AZ-AZ” sier pressesjef hos forlagshuset Statsmedister og co i en kommentar til det absurde salget av nisjeromanen”
Sitter å hører Radium episode 104 med Kristian Berg for n-te gang, fantastisk bra episode, nye (og gamle) aksjonærer bør ta seg tid å høre igjennom den.
Jonas sin vurdering og spekulering angående AZ avtalen fra 50min har mange interessante poeng, kan ikke forstå annet en at AZ klinker til der pci blir et satsningsområde av betydning for AZ. Spent på fortsettelsen, deadlinen ut juni virker som den er «absolutt», men vil anta de sikter seg inn på å komme i mål så raskt som mulig da det er ingen tid å miste samt å unngå at det drar seg unødvendig over deadlinen. Jeg er fullastet så for min del kan vi våkne til en overraskende og positiv børsmelding i morgen
Er det mulig å drømme om et utspill som kan komme som “eventuelt” på gen.forsaml. 29.05. ??
Da kan styret gi oss aksjonærer sin anbefaling og planlegge en ekstraord. gen. forsam.
“DÆVEN” så spennende det kan bli denne uken.
Annual General Meeting – 27.05.2020
Lykke til med børsåpning i dag
Ser veldig lovende ut dette. Siste uka før vi går inn i Juni. Siste innspurten
5 handelsager før Pcib trer inn i avtalesonen.
Tipper den slutter uken på 75-76
Drar godt over det, tipper minimum 85 kr.
Såpass? Vi får se, men tror vi må over i juni før kursen går helt banans
Forhørte meg litt og det er visstnok ikke noe som heter eventuelt på en generalforsamling men som flere påpeker :ikke mange korn igjen i timeglasset før avtaleforslag skal ligge på bordet.
alt som skal opp på genfors må være kjent i forkant ja.
Spennende dager på flere måter. Vi er i ferd med å gå tilbake i “normalstatus” for dem fleste aktiviteter og da kan vår venn korona slå til igjen med nye fremstøt. PCIB vil kunne bli påvirket her men retningen for oss behøver ikke være negativ.
Hva gjør Erna & co om vi blusser opp til tidligere nivå?
PCIB har passert “moderen” PHO med grei margin nå og det er jo lenge siden sist. Forlot PHO i juni i fjor (kurs 47) til fordel for PCIB (kurs 27) fordi jeg anså at ventetiden ville være kortere i PCIB før ting begynte å falle på plass. Ser lyst ut i øyeblikket for den strategien.
Uken begynner med stigning på lavt volym. En avventende stemning på TI. Den tikkende bomben ruller videre. Tiktak, tiktak, tiktak…
På GF onsdag den 27 mai er det interessant å se om styreleder eller andre har fått fullmakter. Det meldes nok i så fall før GF (flaggrense her 5%?)?
Efter at have læst agendaen for styremøtet igennem, kan jeg kun se, at 10% aktieudvidelse uden godkendelse kan fortælle os noget. Eller ser i andet end mig?
Mon ikke det nye styre har møde lige bagefter “processing and finalizing negotiations” “planning press release, med Az deltagende på Skype”
Det er helt standard og på linje med tidligere år. En ikke-sak egentlig.
Tænker det samme. Der må være mødeaktivitet for styret efterfølgende.