Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

En kan nok spekulere i at en avtale like gjerne kan være klar før pinse som etter ja, selv om forlengelse av fullmakten på 10 % ikke behøver å ha noe med det å gjøre.

2 Likes

Det kan komme ett bud i morgen som blir godkjent/anbefalt paa generalforsamlingen 27. mai;-))?

Jeg tror dette vil foregå på en veldig ryddig og seriøs måte, ikke noe hastverksopplegg.

Og som PW har sagt; det kommer en melding i juni om hva som blir fortsettelsen av dette.

I mine øyne er det nærmest usannsynlig at det ikke blir noen avtale overhode, men størrelsen på avtalen(e) er umulig å spå. Men jeg har en følelse av at mange skeptikere vil bli overrasket dersom AZ har bestemt seg for at de vil ha en viss grad for eksklusivitet.

At det er generalforsamling på onsdag tror jeg ikke betyr så veldig mye med tanke på AZ-avklaringen.

Jeg jobber med meg selv for å kunne holde meg til strategien om å ikke selge en eneste aksje før AZ-avklaringen kommer. Uansett om kursen blir 70,80,90 eller 100 på forventninger… :crossed_fingers:

15 Likes

Nei, et evt. bud kan ikke godkjennes/anbefales på GF nå 27 mai. Sakslisten til GF må sendes ut et gitt antall dager i forkant, og aksjonærer har stemt over sakene. Endringer kan ikke legges til nå, det er for sent.

Et bud måtte først bearbeide av styret, antagelig fått muntlig aksept av største eiere, for så å blitt meddelt markedet med styrets innstilling. Deretter gjennomføres en ekstraordinær generalforsamling hvor aksept blir gitt/avslått. Men trolig vet man i forkant om budet går igjennom innen den tid.

Men det er lite som tilsier at det kommer et bud på hele selskapet.

14 Likes

Skulle det mot formodning komme et bud så står det i Corporate Governance and CSR hvordan det vil bli behandlet:

14. Take-overs

The Board of Directors endorses the principles concerning equal treatment of all shareholders. In the event of a take-over bid, it is obliged to act in accordance with the requirements of Norwegian law and in accordance with the applicable principles for good corporate governance.

The Board of Directors will not hinder or obstruct takeover bids for PCI Biotech’s activities or shares. The Board will ensure that shareholders are given sufficient information and time to form an opinion on an offer. If a takeover offer is received, the Board will issue a statement making a recommendation as to whether shareholders should or should not accept the offer.

A transaction that in fact is a business disposal shall be approved by a General Meeting.

Edit: For min del har jeg ikke troen på noe bud, men er optimist med tanke på videre samarbeid. :crossed_fingers:

4 Likes

PCIB-aksjen bekymrer meg. Den beveger seg oppover jevnt og trutt, men uten at det har kommet substansielle nyheter, så vidt jeg kan se. Og da beveger den seg tilsynelatende ikke på annet enn forventninger, som kan føre til en tøff nedtur om forventningene (les: AZ-avtale) ikke innfris.

3 Likes

Da anbefalerer jeg å lette deg litt. Ikke behagelig å være bekymret når kursen går opp.

16 Likes

ja, eg er helt enig, da er det best du selger fortere enn faen :wink:

6 Likes

Hvis man er bekymret for at kursen stiger bør man kjøpe før den stiger enda mer.

2 Likes

Er ikke mye tvil om at aksjen stiger på forventninger. Men dagens aksjekurs kan forsvares uten avtale, allikevel vil den falle markant hvis det ikke skulle bli avtale. Syns det bærer litt preg av trading de siste dager, noen som forsøker å starte rally for å selge på slutten av dagen ?

3 Likes

Jeg skjønner ikke bekymringen. Jeg mener kursen burde vært langt høyere bare på GGK

7 Likes

Takk for en seriøs refleksjon.

Ingen substansielle nyheter sier du…!?

Taiwan og Sør-Korea har i April/Mai fått regulatoriske godkjennelse for RELEASE studiet
og det har en STOR betydning !

The management team has been strengthened with appointment of CMO Dr Amir Snapir
and CBO Mr Ludovic Robin, both started 04.May

New US patents granted These US patents secure protection until 2035
In January 2020 , a US patent was granted providing a broad coverage for the combination of various cytokines with the fimaVACC technology.
:black_small_square: Cytokines are small signalling proteins secreted by immune cells to regulate immunity
:black_small_square: Used to modulate appropriate and effective vaccine responses

In March 2020 , a further US patent was granted providing a broad coverage for the combination of the fimaVACC technology with a new important class of adjuvants, called toll like receptor agonists .
:black_small_square: TLRs sense pathogen-associated structures as danger signals
:black_small_square: TLR agonists represent promising vaccine adjuvants

These patents are important for PCI Biotech’s development strategy, as it supplements the company’s ability to potentially generate an internal future vaccine pipeline , in addition to bringing value for the fimaVACC technology in partnering efforts.

1H 2020 ✓fimaVACC Phase I results published in scientific journal
Må si jeg gleder meg til denne som vil komme innen utgangen av juni :wink:

Potential COVID-19 opportunities
Significant efforts are being invested by the global health community to research and develop potential treatments against COVID-19. Most vaccine companies are currently focused on reaching the clinic with their own established technologies and may not be open for the inclusion of new technologies in the short term.

PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical needs

32 Likes

Det som bekymrer meg enda litt mer, er nivået på noen av svarene på det som var ment som et seriøst innlegg.

3 Likes

Jeg syntes lenge at PCIB fikk fryktelig dårlig betalt av markedet for nyheten om at både Taiwan og sør-korea kom på plass. Så at aksjen gikk over 64 var ikke mer enn jeg hadde forventet ut i fra det. Så har den nå føket videre helt opp til taket av trenden den har vært i lenge, men på litt svakt volum helt på slutten her.

Så strengt tatt er den bare “så där” når det gjelder prising akkurat nå, ikke noen enorm eufori å skrive hjem om.

Du må nok bare leve med at i småprattråden rykker folk ut i desperat forsvar hvis noen våger å skrive noe annet enn “to the moon”, men det får menigheten svare for selv.

13 Likes

Lett spøkefullt; om du bekymrer deg mer for svarene du får på innlegg her, enn hvorvidt kursen faller ved fraværet av en AZ avtale, så har du antagelig en godt diversifisert portefølje med lite Pcib - prosentuelt, eller en stoisk ro som aksjonær. Personlig er jeg langt mer bekymret for fraværet av en avtale enn et par raske hip-shots fra @Longtrader eller andre.

PCIB-aksjen bekymrer meg. Den beveger seg oppover jevnt og trutt, men uten at det har kommet substansielle nyheter, så vidt jeg kan se. Og da beveger den seg tilsynelatende ikke på annet enn forventninger, som kan føre til en tøff nedtur om forventningene (les: AZ-avtale) ikke innfris.

Det som bekymrer meg enda litt mer, er nivået på noen av svarene på det som var ment som et seriøst innlegg.

4 Likes

Så kan man jo legge til at de fleste indekser på verdens børser henter seg noe inn igjen etter det brutale fallet i mars - hvori opptatt norsk biotek.

Hvorvidt oppgangen generelt er fundamentalt begrunnet og vil vedvare, er en helt annet sak.

3 Likes

Tja. Hva skal man si? Spot on?

Kursen stiger på forventninger om avtale med AZ. (I tillegg er det jo nevnt over, har det jo faktisk kommet substansielle nyheter i forhold til RELEASE i Asia). Utfallet nærmer seg jo stadig i tid.

Kursen vil naturligvis få en smell om det ikke blir avtale.

Synes du ikke det er ganske logisk da?

Det er jo forventninger som er grunnlaget for prisingen av hele selskapet, -frem til man eventuelt har et produkt på markedet?

3 Likes

Skulle en avtale ryke vil den falle kraftig uavhengig av oppgangen. Føler meg rimelig sikker på at et fall fra kurs 100 vil stoppe på et signifikant høyere nivå enn om kursen er på 60 per 31.07, selv om fallet i prosent nødvendigvis vil bli større.

3 Likes

Delvis enig. Fallet, i dette scenarioet, vil kunne stoppes opp av gode støtte nivåer som i sin tur tar oss tilbake til spørsmålet rørende den lave volymen som vi ser nå.

Jeg vil minne om at vi hadde en del dager med slikt volym rundt 55-57 for bare et par uker siden. Dette etterfulgte av en smell opp til 68 på god volym. Kan godt være at det samme kommer om noen dager på nytt igjen.

4 Likes