Good point, however rising on expectations is normal especially after we had good signs of good data achieved with AZ and deadline is approaching. Bear in mind that Arctic has target for 86 kr for which assuming 50% probability on fimanac deal with AZ. Most of the weight for the target is actually on fimachem.
Arctic reduced the target to 82kr, just as an FYI.
This is most likely COVID-19 related delays. But I’m guessing they have not lowered the probability of a deal with AZ
Mye som blitt kjent her på forum etter 82 av Arctic. Pål tørr ikke å si noe, kom på 51% i en podcast. Tror at man skal vektlegge alt selv og vurdere om 82 til Pål eller 2000isch til Solo har noe i seg. Lykketil.
Noen føler vel at frykt/grådighet er nogenlunde i balanse, og reduserer litt.
Personlig så er de langt ifra balanse.
Nå som vi er så nærme i hele 3 plattformer
Å selge nå er utenkelig.
Minner også om at FDA har endret primærendepunkt i RELEASE fra PFS til ORR, hvilket betyr en raskere vei til markedtsgodkjenning.
Didn’t PW say that this will not impact the timeline of the study, why is it suddenly faster with ORR?
Heilt riktig Stock, PW sa det.
Om det ikke skulle gå fortere å få påvist ORR (hvilket høres rart ut) er det en meget stor mulighet for en tidligere signifikant forskjell fra kontrollarmen, da vi får flyttet det ned på tumornivå. Og dermed tidligere inngripen/avbrudd av kontrollarm av etisk komité.
Selvfølgelig er det mulig at AZ avtalen ikke kommer, ingen ting er sikkert på børsen!
MEN MEN MEN…
Hva er sannsynlighet for dette?
PW som er en super traust og begge bena plantet på jorda, er tilsynelatende veldig optimistisk til FimaNac og har vell også nevnt potensiale til Nac ved direkte spørsmål…
Han har brukt ord som “enorme verdier”
Nei ingenting er sikkert pa boers, og selvfoelgelig er det en stoerre sjanse for avtalen enn bud.
Men jeg lurer litt jeg, for etter en avtale, og etter at forskningresultatene mellom AZ og PCIB er presentert, + eventuelle fimaVacc resultater, og annerkjennelsen for vaar leveringsteknologi skyter fart baade her og der, saa er det BP kandidater der ute, med mye stoerre muskler enn hva Astra Zeneca har. Er ikke dette en faktor AZ maa vurdere?
I tillegg er Astra Zeneca selv store nok til og sikre seg retten til noe de selv oensker eksklusivitet paa. For det matte vaere kjedelig og inngaa lisensavtaler med PCIB, for senere og matte se paa at en av deres mer muskuloese konkurenter stikker av med brorparten kaken. For naar annerkjennelsen naar ett visst punkt, kan alt skje.
Fire børsdager igjen til Juni…
og så må du ikke glømme at børsen er stengt mandag 1. juni - og “plutselig” er det juli
eg ser nå frem til juli eg da, så er vi forhåpentlig ikke på pinebenken lenger
Da er plasteret revet av eller champagnen spretta, alt ettersom!
Og PW er jo svensk så han bryr seg vel lite om fridag på mandag
Neida, innen utgangen av juni er kommunisert og i tidligere tider har det betydd september…
Det vet jeg, og det er det neppe heller i Storbritannia (hvor AstraZenecas hovedkontor ligger).
Spissfindigheter til sides. Blir det en brei og solid lisensavtale - slik jeg tror - holder jeg en god knapp på at meldingen kommer en fredag etter børsslutt i London. For husk, en slik avtale vil heller ikke være uvesentlig for AstraZenecas aksjonærer.
Med andre ord, når alt ellers er klart, blir man til slutt enig om hvilket tidspunkt for signering og publisering som best ivaretar hensyn til markedene.
“My bet” er derfor fredag den 5., 12., 19. eller 26. - sånn rundt kl. 18:00.
Tror man virkelig at kursen vil massakreres fra 70 til 35, dersom det ikke blir noen avtale/dårlig avtale?
Ingenting overrasker meg i aksjemarkedet lenger, men dette har jeg vanskelig for å se for meg.
Fra 100 til 50 også, for den sakens skyld, men dette virker noe mer sannsynlig, dersom aksjen stiger voldsomt på forventninger de neste par ukene.